{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Hvid shampoo til ikke hvid hest {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg står i en lidt træls situation.
Jeg har kun shampooen “White Matiné” og nu skal jeg vaske en mørk hest(mørkebrun, næsten sort)
Hvad vil det ske hvis jeg vaskede den med shampoo designet til hvide/skimle heste?
Jeg vil helst ikke have en misfarvet hest...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvid shampoo til ikke hvid hest
  • #1   28. mar 2021 Den vil blive ren ?? brugte det på min gamle dreng ??

  • #2   28. mar 2021 Nogle produkter til hvide dyr indeholder en svag blålig farve - det opfatter menneske øjet somom at hvid er mere hvidt.
    Det gamle ord er "blånelse". Sejt ord, ikk??

    Jeg bruger selv shampooen fra rema1000.
    Simpelthen pga lavest muligste kilopris...
    Du kan sagtens bruge almindelig menneske shampoo til dyr.

    Bland gerne 1 del skampo og 2-10 dele vand i en anden flaske, da man meget let bruger alt, alt for meget shampoo ift hvad, der er nødvendigt.


  • #3   28. mar 2021 Hmm. angående den blålige farve. Blå får jo også sort til at se mere sort ud, så den del burde da i hvert fald ikke noget problem.
    Jeg har altid fået at vide menneskeshampoo ikke må bruges til dyr pga ph-værdien


  • #4   28. mar 2021 Tænker du da at den vil blive hvid? smiley Der sker ikke noget ved at bruge den på en mørk hest, shampooen er designet til alle slags heste, men bruges bedst på hvide heste smiley

  • #5   28. mar 2021 Louise J
    Mane and Tail er lavet til, både mennesker og heste. Men om PH værdien er forskellig fra andre shampooer på den, ved jeg ikke.
    Jeg kender flere der bruger menneske shampoo til deres heste.


  • #6   28. mar 2021 Det er så også en shampoo jeg ikke ville røre, men det er en anden sag smiley . Jeg siger bare hvad jeg har fået at vide.

  • #7   28. mar 2021 Som studerende arbejdede jeg på Herlev intensiv, mens man udførte et rigt godt eksperiment ift hud, hår og sæbers pH.

    Teorien var jo, at lav pH er bedre.
    Konklusionen er, at vi kunne ikke se nogen som helst forskel på, om det blev brugt almindelig shampoo eller special sæbe.
    Jeg mener dog, at det var en tendens til, at fjernede man ikke sæben ordentligt med vand, så blev huden lidt irriteret...

    Anyway.
    Jeg tager mig af sæbes pH igen, hvis jeg finder et bedre studie.
    Indtil da, så....
    Bare sæben skylles ud og er beregnet til levende hud, så tager jeg mig ikke af det...


Kommentér på:
Hvid shampoo til ikke hvid hest

Annonce