{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Udlån af diverse ting {{forumTopicSubject}}


Jeg påtænker at opstarte noget udlån af bid - evt med mulighed for rådgivning, hvis man synes det.

Men så kom jeg til at tænke på hvad man ellers kan udlåne?

Fx fenwick maske eller Catago fir tech maske.

Tænker måske også noget magnet ting eller keramiske ting? Så kan man afprøve før man selv køber.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af diverse ting
  • #1   11. apr 2021 God ide, men har du alt det? Og hvad nu hvis du ikke får det tilbage efter udlån?

  • #2   11. apr 2021 Jeg tænker at der vil blive skrevet kontrakt på hvornår tingene skal retuneres og også i hvilken stand ( fx dokumenteret med billed ).
    Så man kan tage det videre, hvis noget ødelægges eller ikke afleveres.

    Og ja jeg har ret mange bid. De andre ting ville løbende blive indkøbt.


  • #3   11. apr 2021 JA! Jeg er totalt kunde allerede!
    Vil så gerne kunne prøve tingene før, man køber en masse - for hold nu op, hvor jeg brugt mange penge på ting der ikke har haft ønskede effekt, forkert størrelse osv.
    Mega fed ide


  • #4   11. apr 2021 Ideen er fin - men, regn lige på budgettet.
    Hvad skal du have fx for 1 uge eller 1 mdr?
    Og så skal der vel lægges porto oveni?

    Sammenlign med pr brugt bid på dba.dk.
    Kan et bid købes brugt for 50-200 kr, så fylder 2 x 45 kr i porto en hel del.


  • #5   11. apr 2021 Ja priserne er noget der skal regnes på smiley
    Typisk tænker jeg folk ville låne flere bid ad gangen. Om det ville blive tilbudt med at sende bid ved jeg ikke helt, havde tænkt de skulle afhentes eller jeg skulle komme ud i første omgang smiley


  • #6   11. apr 2021 Hvis folk skal afhente eller du skal komme ud med bid, så begrænser du dig til folk der.
    1) Bor rimelig tæt på.
    OG
    2) Er hjemme, når det passer dig.

    Som en del af det arbejdsglade folk, så er ulempen ved fysiske butikker, at jeg kan ikke nå butikken efter arbejde, hvis jeg får bare 1 times overarbejde.
    Hvis jeg er interesseret i at låne bid, så er det fordi, jeg ikke forventer at være sikker på, at kunne blive ved med at bruge x bid.
    Da bid er uopslidelige, så er det i praksis, når jeg er i tvivl om jeg skal bruge x bid.
    Jeg vil gerne låne, hvis jeg ikke har tid til at stå og ose og bruge god tid på vejledning i en fysisk butik, men har brug for at prøve mig frem til en permanent løsning.

    Hvis du vil have overskud, så vil du sikkert have penge pr uge eller måned.
    Så, kunder, der tror på at de skal blive ved med at bruge x bid, er du sikkert for dyr til efter et stykke tid. Så, folk ved hvad de skal bruge, bliver ikke dine kunder.
    (Koster det fx 50 kr pr uge at lege et bid - man ved på forhånd hvad der skal bruges, det bid koster måske 400 kr brugt. Så er du for dyr efter 8 uger.)

    ...
    Så, hvis du ikke sender, kan du kun bruge tvivlere i dit lokalområde, der har fri samtidig med dig.
    Det er relativt få personer, du vil løbe tør for tvivlere.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #7   11. apr 2021 Jeg tænker umiddelbart, at det hurtigt bliver en underskudsforretning - hvis det skal have interesse for et lidt bredere segment, vil du f. eks skulle kunne tilbyde bid i forskellige størrelser, der er jo ikke megen ide i at prøve et bid i en bestemt model, men forkert størrelse..?

    Og ligefrem at indkøbe emner til udlåning kan gå hen og blive en risikabel investering - kontrakt eller ej, den er jo ingen garanti for at folk overholder det aftalte, og at trække penge hjem via det juridiske apparat er i bedste fald tungt, i værste også dyrt.

    Men hvis du ligger inde med en række bid, du alligevel kan undvære, er det vel bare at gi' det et skud - så får du en ide om hvorvidt konceptet holder... smiley


  • #8   11. apr 2021 Jeg har en masse bid liggende i mange forskellige størrelser. Og tit kan man indkøbe flere styk billigt,
    Ellers find jeg dem billigt som regel.

    Diverse forretninger tilbyder iøvrigt prøvning af fx et bestemt bid mærke ( fx kun myler eller kun nede schule ) og den lokale tilbyder også prøvning/udlån af en scarf gjord. Så det bliver gjort og burde være muligt og gøre - jeg har bare set folk efterspørge mulighed for at prøve andre bid end fx myler eller nede schule, derfor ideen smiley

    Dr WHO du kender jo ikke mine arbejdstider og ved der med ikke hvor længe eller hvornår jeg er tilgængelig smiley Jeg har fx fri 5 dage i streg, nogle gange to, nogle gange en og det kan godt være forskellige dage. Så jeg er ret fleksibel.


  • #9   11. apr 2021 OK. Helt præcist. Jeg kender ikke dine arbejdstider.
    Pointen er bare netop, hvis jeg skal købe / leje hos dig, så skal du kunne skaffe en løsning, hurtigere end jeg selv kan, ved at vente på at jeg har fri i butikkers åbningstider, eller købt på dba.dk eller lånt af en veninde.

    Det lyder da lovende, at du nogle uger er fleksibel.
    Men, kan kunderne gennemskue din vagtplan?
    Skal jeg leje et bid, så er det fordi jeg har brug en hurtig løsning, og gerne ikke kræver fremmøde i alm kontortid.

    For du har helt ret.
    Jeg kan prøve bid, og levere dem rene tilbage efter 1 uge, for hundrede kroner i den lokale rideudstyrsbiks. Uanset mærke.
    Det kræver kun, at jeg kan afhente i deres åbningstider, som er ret standard ca 10 - 18 alle hverdage, 9-15 lørdag - eller deromkring.

    Hvad kan du, som de ikke kan?


  • #10   11. apr 2021 Iden er go, men du vil møde mange, der ikke returnere det lånte. En kontrakt er ikke det papir værd, det er skrevet på. Værdien af det lånte vil være for lav til, at det kan svare sig, at prøve, at få varen retur.
    Din ide med, at køre ud eller låner afhenter, begrænser din kundekreds ret meget. Det vil hurtigt blive en underskudsforretning. Så med mindre du i forvejen er meget på farten i dit nærområde og kan trække transport fra på anden vis, så vil det blive for dyrt, at låne gennem dig, hvis det er noget du skal kunne tjene på og samtidig betale skat og moms af det. Skat og moms udgør ca 60% og så er der ikke meget tilbage til fortjeneste.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   13. apr 2021 Det er en rigtig god ide.

    Mange specialting er rigtig dyre i indkøb, f.Eks massagedækner mm. Derfor er der også en god efterspørgelse på udlån.

    Bid er også en god ide, for i stedet for at folk investere i et "måske" bid, så kan de afprøve det inden køb.

    Alle forretninger/firmaer starter et sted. Nogle iværksættere har en god økonomisk start, andre starter fra bunden, og arbejder røven ud af bukserne for at det lykkedes.


    Hvis man brænder for det man gør, og tror på det, og er villig til at smide penge efter det, så er der helt sikkert marked for det.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #12   13. apr 2021 Jeps, nogle forhandlere tilbyder ganske rigtigt at man kan afprøve produkter før køb - forskellen er bare, at for dem ligger forventningen om fortjeneste på et afledt salg, så udlånet i sig selv skal ikke give overskud, for at konceptet kan balancere økonomisk.

    De har samtidig også mulighed for at tilbyde et bredt udvalg uden at skulle investere specifikt i produkter til udlån; de kan bare udlåne af de lagerførte produkter, og evt. sælge tidligere udlånte produkter som demo-modeller.

    Derfor kan jeg godt tvivle på, at en ren udlåns-forretning vil være rentabel - omend ideen er fin...


  • #13   14. apr 2021
    Jeg havde tænkt på og forhandle noget - havde nogle mærker og ting i tankerne. Men det kræver noget start kapital og lige nu er ikke tidspunktet hvor jeg synes det er det der skal bruges penge på.


Kommentér på:
Udlån af diverse ting

Annonce