{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!!
Jeg står i en virkelig lorte sitation. Jeg stod opstaldet sted, hvor han mener at jeg skal give 400 for en månedsopsigelse. Der er INGEN KONTRAKT på dette, så han kan ikke forlange de 400kr. Han mere at fordi der har stået på et stykke papir som hænger ude i stalden. Der er ikke blevet oplyst, at der står at man har en månedsopsigelse. Han vil nu ikke aflevere mit hestepas på hesten. Hvad skal jeg gøre? Og hvad har i gjort.


Lokale historier fra 8355 Solbjerg
Vi giver dig de bedste, lokale historier fra Vores Solbjerg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!
  • #1   20. apr 2021 Han har varslet ændring/tillæg til din lejekontrakt, om han gør det på mail, en SMS eller ved et opslag i stalden, så er det sort på hvidt.

    Hvis ikke du har set det, er det dit problem.


  • #2   21. apr 2021 Det er normalt, at når man lejer noget, så er der en måneds opsigelse.
    Så, medmindre andet er aftalt, forvent en måneds opsigelse.
    Så, tag din tidsmaskine, gå en måned tilbage og send en mail.
    Eller - betal 400 kr nu.

    Det er godt, at du ikke står hos mig.
    Naturligvis må man flytte før, men jeg ville insistere på fuld opstaldning pr løbende måned, så jeg havde en kalendermåned til at finde en ny.


  • #3   21. apr 2021 Det er langt dyre og mere besværligt med et nyt pas til hesten og det bliver et erstatningspas, så betal og tryk på PYTknappen. Det er ikke ulejligheden og besværet værd. Hvis han påstår det er varslet, så ER det varslet. Også selvom du ikke har set det.
    Når der træder en ny lov i kraft, eks i trafikken, så gælder den også for mig, selvom jeg ikke er klar over den findes.


  • #4   21. apr 2021 Betal og kom videre.
    Der er altid en måneds varsel/opsigelse og når det er skrevet, så er der ikke noget at komme efter.

    Men lær af det til næste gang, ingen opstaldning uden kontrakt.


  • #5   21. apr 2021 Hende der stod derude før. Hun sagde d. 27 at hun flyttede hesten og flyttede den d. 30 uden at skulle betale, men nu skal jeg ligepludselig betale

  • #6   21. apr 2021 Han kan have lavet det om siden, fordi han er træt af at folk flytter med kort varsel, det ville jeg også være træt af hvis jeg var udlejer.
    igen betal og kom videre, det er jo ikke flere 1000 kr det drejer sig om.


  • #7   21. apr 2021 Men er det så ikke lovpligtigt at fortælle mig, at der er kommet nye regler, at jeg skal se på det papir de har hængt op, fordi der er er kommet en månedsopsigelse fra d. 30 af

  • #8   21. apr 2021 Det er din pligt at holde dig ajour. Så hvis han hænger noget op, er det dit problem, hvis du ikke har set det.

    thug life smiley


  • #9   21. apr 2021 det kunne have været et større beløb du skulle have betalt.. jeg ville betale de 400kr og komme videre. som andre siger, dyrer at købe et nyt pas til hesten.

  • #10   21. apr 2021 Der er to muligheder.
    1) I har en kontrakt/ aftale. Så gælder det, som står i loven - medmindre det er direkte ulovligt. Landets lovgivning står over en kontrakt.

    2) I har ikke en kontrakt. Så må man gå ud fra at almindelige vilkår er den usagte aftale. Almindeligvis har man 1 mdr opsigelse.
    Dvs en løbende måned, fra udgangen af den måned vi opsiger i.
    Informerer du om at du siger op fx midt i april, så betaler du for den næste hele måned, og skal være ude inden udgangen af måneden efter. I dette eksempel betaler du maj måned med.

    Er godt omdømme er meget værd i hesteverdenen. Betal og husk at det normale er en måneds opsigelse.


  • #11   21. apr 2021 Nu skal det siges at faktisk ingen af dem der har vært eller er opstaldet derude ved der er en månedsopsigelse.

  • #12   21. apr 2021 Det er man sgu da nødt til at have styr på som lejer. Og hvis det står på opslagstavlen i stalden, så kan man altså ikke rende fra det. Ellers må du finde din lejekontrakt frem og læse lidt op på det.

  • #13   21. apr 2021 #11.
    Så er det jo heldigt for dem før dig, at det først er nu at opstalder indfører normale vilkår...



  • #14   21. apr 2021 Du skal selvfølgelig betale. Kom hellere i gang, så du kan flytte smiley

  • #15   21. apr 2021 400 kr er dælme billigt sluppet - betal og vær glad for det ikke er en måneds opstaldning der skal betales - normalt skal der nemlig siges op med (mindst) en måneds varsel og inden den 1. Dvs at siger du op den 15 marts, så skal der betales opstaldning til og med april.

  • #16   25. apr 2021 Betal - 400 kr er billigt sluppet...

    Næste gang husker du at Google "opstaldning kontrakt for dummies", så undgår du overraskelser :o)


Kommentér på:
HJÆLP!

Annonce