{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ridebane hegns pæle - hvormange?
  • #1   6. maj 2021 Altså på min 20*60 har jeg sat pæl i for hver 5m

  • #2   7. maj 2021 Da jeg havde ridebane, hver 5 m.
    Hvis jeg i dag skulle anlægge en ny ridebane ville jeg slå pælene skrå i, så fødder ikke kommer i hegnet / støder ind i pælene.


  • #3   7. maj 2021 Jeg havde ikke slået skævt i, det vil se fjollet ud på afstand.

    Og, at hesteben rammer stolper er svært for hovene at nå, hvis der i rytterhøjde skal være plads til hestemave og menneskeben.
    Jeg ved ikke med jer andre, men jeg rider lidt indenfor kanten, og hvis der reelt er 1/2 meter græs ved kant under stolper vil hesten ikke spontant feje benene af rytter


  • #4   7. maj 2021 Mit hegn er lavet med terrasse brædder, og så 7,5 x 7,5 c, stolper, som jeg fik min entrepenør til at “mose i jorden” med han grab på gravemaskinen.
    Der hvor pæle skulle sættes var der jo lavet ridebane med brokker ect - så de står så vidt jeg husker med ca 3,5 meters afstand - nogle lidt længere og nogle lidt tættere, alt efter om vi kunne mose dem ned mellem brokkerne.
    Brædderne blev så bagefter skåret til så de passede til den enkelte afstand mellem pælene.
    Pinotex Valnød olie, og stolpehatte fra Jem og fix sluttede det hele af smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #5   7. maj 2021 Dr Who
    Jeg mener rytter fødder. Ikke heste ben.
    Jeg har set en fin ridebane med hvide pæle slået skrå i og det ser fint ud. Nogle ridehaller har jo også skrå bander, såå..


  • #6   7. maj 2021 Sunshine.
    Hvis du har en ide til at sætte det op, så det passer, og vinklen er behagelig for øjet, så har du højere visuel intelligens end mig.

    Jeg har ærlig talt den forventning, at alle rider en lille smule indenfor kanten - og så løser det sig selv


  • #7   17. maj 2021 Charlotte, hvor stor er din ridebane og hvor mange pæle har i banket i jorden?

    Det er generelt spørgsmål om hvor mange pæle der er brugt - mere når jeg skal lave pælene - at jeg ikke pludselig mangler, så går jeg jo desværre død i det smiley


  • #8   17. maj 2021 Så har jeg lavet en “aften-tælling” smiley

    48 pæle blev det til - vi spidsede dem med en motorsav smiley Banen er 40x20 meter i indvendige mål

    Den bedre halvdel har lavet en låge til indgangen.

    En af de pæle som står fra lågen og ned til det nærmeste hjørne er sat så den kan trækkes op, og så vi kan kører ind med en traktor.

    Mvh Charlotte



    profilbillede
  • #9   17. maj 2021 Og jeg har verdens mindste lille harve-/baneplanner, som min entrepenør der lavede banen til mig, lavede som en gave smiley

    Den står sat på en havetraktor 24/7, så jeg harver nok hver 3-4 dag smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #10   19. maj 2021 Ihhhhhhhhhhhh 1000 tak smiley

  • #11   19. maj 2021 Velbekomme smiley

Kommentér på:
Ridebane hegns pæle - hvormange?

Annonce