{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Hø hvornår er det dårligt ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er første år prøvet at hø skal stå under presning men det blev leveret i meget regnvejr som det var for nogle dage siden. Det har så fået lov til at tørre under presningen. Nu har jeg ikke set det inden men det læs vi fik før duftede så godt og det her er del vist gul og grønt og dufter faktisk ikke af noget eller lidt sådan mærkelig ikke den friske hø duft.

Er det farligt at høet har tørt under presningen ?
Eller det bare mig der er sart? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hø hvornår er det dårligt ?
  • #1   9. maj 2021 Mener du en presenning? Ellers er jeg ikke helt med på hvad du snakker om smiley

  • #2   9. maj 2021 Ja bare mine mobil der retter det hver gang smiley

  • #3   9. maj 2021 Ah smiley
    Jeg synes det lyder lidt underligt det er gult og grønt. Har du mulighed for at lægge et billede op? Det er bestemt ikke optimalt at høet får vand. Støver det?


  • #4   9. maj 2021 Jeg synes ikke det støver mere end normalt hø har lidt tendens til ligger lige billede op smiley

  • #5   9. maj 2021

    profilbillede
  • #6   9. maj 2021 Ved ikke om man kan se det normalt er det helt grønt nemlig smiley

  • #7   9. maj 2021 Altså når det er gult og grønt på den måde, ville jeg overhovedet ikke være bekymret. Til gengæld skal du være opmærksom på svampesporer. De giver nemlig støvet hø

  • #8   9. maj 2021 Louise J: jeg synes ikke det støver mere end hø nu lidt gør som det altid gør. Det har bare tørt under en presenning, samt dufter det bare ikke rigtig af noget smiley

  • #9   9. maj 2021 Med de sorte prikker og belægninger der er på det ville jeg ikke bruge det.

    Lugter det af champignon ville jeg heller ikke. Støver det ville jeg heller ikke. Hø er sjældent godt nu her. Jeg har aldrig oplevet nogen kunne opbevare hø efter nytår, hvor det ikke er blevet dårligt.


  • #10   9. maj 2021 Tørre under en presenning?!
    Fugt kan jo ikke slippe væk, det er næppe blevet vendt heller??

    Hvis folk tror på, at hø får nok luft til at tørre under en presenning, så aner de ikke hvad de gør.
    Jeg køber ikke fra folk, der ikke ved, hvad de gør.
    Hvis det er dig selv, så okey, en fejl skal jo være første begynderfejl.
    (Det er ærgerligt, hvis høet får vand. Det skal vendes dagligt uanset hvad, det er kun toppen, det løse, der tørre ordentligt. Så skal høet bare bruge nogle flere dage til det er tørt.
    Fugtige strå kan ikke tørre uden rigeligt med luft, til at bære fugten væk.)

    En anden ting, hvorfor slå hø nu i starten af maj? Det er da atypisk?

    Hvis der er sorte pletter, og det dufter af jord, så absolut nej.


  • #11   9. maj 2021 Det blev leveret i regnvejr ikke lavet i regnvejr dr WHO. Derfor blev det vådt.

  • #12   9. maj 2021 Hø skal ikke støve - hverken meget eller lidt. Så skal det kasseres.

    Og jeps jeg har også fodret med hø i overgangsperioderne, og det kostede mig så sidste år et astmatilfælde hos min ene hest. Så der kommer ikke hø mere i min stald.

    Køb små wrapper, eller hvis du er heldig så har jeg fx en wrappusher som sælger halve minibig, da deres heste får wrap hele året. Så os som har nok heste til at små wrapballer er for små, og en hel minibig er for stor, vi kan få det midt imellem.

    Mvh Charlotte


  • #13   9. maj 2021 Jeg kan ikke bestemme om vi bruger hø eller ej. Men jeg synes ikke have problem med hø selvom det støver lidt. Det er svært at undgå det bare støver en lille bitte smule smiley

  • #14   9. maj 2021 Jeg forstod teksten, somom at høet var slået og tørret dækket af presenning, hvilket jeg mener ikke er en vej frem.
    Hvis hø har fået vand og bruges samme dag, så når det ikke at skabe problemer.

    Men, hvis hø er blevet vådt, forbliver presset så fugten bliver i balden, ville jeg prøve at give det til køer, ikke heste.


Kommentér på:
Hø hvornår er det dårligt ?

Annonce