{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Valg af minilæsser/staldkat/atv. {{forumTopicSubject}}

Halløjsa smiley
Som overskriften siger, så skal jeg ud og investere i en all round maskine til stalden og div opgaver.
Egentlig havde jeg kig på bare en Havetraktor, men det ville nu være rart med en der alligevel kunne noget mere smiley
Som primær, skal den bruges til at harve ridebane, slå græs og rive gården og grusvejen.
Ud over dette ville det være låksus hvis den havde en frontlæsser eller overfaldsklo til hø og sådan noget. Og krog selvfølgelig, så jeg kan have en vogn på til at vande med.

Er det bare helt vildt ønsketænkning eller kan det lade sig gøre? smiley

Så hvad har I af erfaringer med de forskellige ting?
Jeg tænker ikke en traktor, for det bliver for stort til mit lille landsted, men tja en minilæsser, eller noget i den stil eller er det bare totalt umuligt? smiley

Kommentarer på:  Valg af minilæsser/staldkat/atv.
  • #1   13. maj Hvor mange penge har du?
    Budgettet er jo ret afgørende.

Hvilke opgaver er need to have og hvad er nice to have?
    Hvordan er det med dig og mekaniker? Kan du selv, eller har du nære venner der kan - eller skal du betale dig fra alt? (Det betyder ret meget ift hvor brugt det kan betale sig at købe).

Hvorfor siger du "ikke traktor til mit lille landsted"?
    Mit er da også småt - men helt ærligt, at'er er vist relativt dyre ift en gammel, grim men rimelig stabilt kørende lille traktor...

...
    Jeg er vokset op med bobcat - og det er sgu fristende... De er nemme og lette at køre - men overgås vist af moderne maskiner.
    En bobcat og/eller en lille traktor med frontlæsser, så er jeg kørende.
    Jeg mangler bare en lade til opbevaring...

• #2   13. maj Ved ikke hvad græsklipning angår, men vi er glade for vores MultiOne. Der kan man få alle mulige dimser at putte på.

• #3   13. maj Da jeg arbejdede på stutteri havde vi en staldkat som vi mugede med, gav hø og halm, hentede halm (big baller) kørte med vandtank til folden, slog græs, harvede ridebane osv. Den var guld værd. Man kan få så meget tilbehør til dem.
    Det var sådan en slags her:

https://images.app.goo.gl/gDFEpgDQQAxqSypp8

• #4   13. maj Uh hvis du finder et sted hvor de ikke koster en arm, så sig lige til, for vi er også på udkig efter en minilæsser, de er bare pokkers dyre, selv brugt.....

• #5   14. maj Isabel - hvis jeg lige vandt en million, så ville der stå nyt tag - og ja, en staldkat og lignende maskine ER praktisk.
    Jeg vil også hellere have en lille traktor med frontlæsser eller en staldkat, end en ATV...

• #6   14. maj Jeg skulle ikke undvære en minilæsser, jeg har så også adgang til lidt af en luksus-udgave hos mine forældre, der har landbrug (hvor mine heste er opstaldet).

Få fat i en forhandler. VM-maskiner har nogle ret billige kineser-udgaver af en minilæsser, der kan erhverves for ikke så mange penge (hvis man synes 100.000 kr. er ikke så mange penge, plus moms)
    Avant, som du selv er inde på med Staldkat er lidt af en Rolls-Roys, og de er noget dyrere, men dem kan man også købe alt muligt grej til, så man kan slå græs med den, klippe hæk, bore pæle i osv.
    Mustang, som er den min daddy har er en kopi af Weidemann'en, en ret kraftig maskine til de mere tunge opgaver. Den kan flytte bigballer og jord og den slags.

Mange forhandlere tilbyder fornuftig finansiering eller leasingaftaler, så prøv at forhør dig hos dem smiley
    De kan også træffe at have nogle brugt maskiner til at stå.

• #7   14. maj Vi har en avant 635 og vi ville ikke undvære den for noget vi bruger den til alle projekter, slå græs, rive gårdsplads, rette bane ud med, hegne, grave små huller, flytte div jord,sand, sten, køre hø ind om sommeren fra marken og ikke mindst stable det. Så alt i alt en maskine der ikke kan undvære på vores lille hestecenter

Kommentér på:
Valg af minilæsser/staldkat/atv.

x