{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.623 visninger | Oprettet:

Tilbagekøb af hest {{forumTopicSubject}}

Jeg står lige nu i den trælse situation, at hende, jeg solgte min første pony til for 3 år siden, gerne vil af med ham igen. Jeg solgte ham, fordi jeg havde svært ved at overskue at give ham masser af tid og kærlighed samtidigt med at gå i gymnasiet.

Hesten står hjemme hos hende selv og trives ikke med hendes andre heste, så nu vil hun finde et bedre sted til ham.
Jeg er blevet tilbudt at købe ham tilbage, og det vil jeg for alt i verden gerne, for han var min bedsteven og mit hjertebarn.
MEN min plan er at starte på jordemoderuddannelsen til januar, så jeg er bange for, at tiden til ham igen bliver knap. Alternativt beholder jeg ham selv indtil, at jeg har fundet et andet godt hjem til ham.
Jeg har en god opsparing og et fuldtidsjob, så det økonomiske er ikke et problem for mig.

Jeg kunne virkelig godt bruge et par gode råd ift. at tage den rigtige beslutning både for mig og ham, så hit me up!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbagekøb af hest
  • #1   22. maj 2021 Kun du kan tage den rette beslutning.
    Skal han videre fra dig kan hende, der har ham nu vel være lige så kvalificeret til at finde ham et godt hjem, så han forhåbentlig undgår en flytning?
    Ellers kan du også få part på ham, hvis du ikke selv har tiden, men gerne vil købe ham tilbage.


  • #2   22. maj 2021 Som studerende, så skal du sikkert flytte, får færre penge og mindre tid.
    Skal hesten flytte fra nuværende flok til der du er nu og så med til studieby, bare for at du om et halvt år opdager, at du ikke har tid til ham - så er hesten bedre tjent med, at du ikke køber ham - men i stedet hjælper nuværende ejer med at finde den perfekte, blivende ejer?


  • #3   22. maj 2021 En mulighed er også at købe hesten tilbage for derefter at låne den ud. Så har du jo styr på hvor den ender henne, og kan tage den hjem, når du er klar.

  • #5   22. maj 2021 Du kan enten hjælpe med at finde et godt hjem til ham, købe ham og med det samme, inden han flyttes, finde en låner, eller du kan tage ham hjem og hvis du synes tiden bliver knap så få en part til ham.

  • #6   22. maj 2021 Hvorfor ikke købe den tilbage og udlåne den? Det virker da som det mest logiske, siden du er glad for den smiley

  • #7   23. maj 2021 Enig. Lyder som en god ide at købe den tilbage og udlåne.
    Men husk at følge din mavefornemmelse smiley


  • #8   23. maj 2021 lyt til din mavefornemmelse

    hvis det var mig ville jeg nok købe den tillbage, og så tage den derfra
    jeg har selv læst med to heste på kost, Man vælger jo selv hvad er mest nødvendigt ( om det er hest eller byture)


  • #9   25. maj 2021 Tusind tak for jeres gode råd og erfaringer!

    Jeg har besluttet mig for at købe ham tilbage. Jeg vil gøre alt, hvad jeg kan, for at få det til at fungere - også selvom jeg skal starte på studie til vinter. Ellers er min plan at finde en part eller låne ham ud til den tid. smiley


  • Cava E
    Cava E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #11   27. maj 2021 hvordan vil du have det hvis han ikke kommer tilbage til dig?

  • #12   27. maj 2021 Lyt til din mavefornemmelse. At have hest på SU og under studie handler om prioritering. Jeg har haft 3 heste på mens jeg studerede sygeplejerske samtid med jeg arbejdede hver anden weekend. Jeg er nu færdiguddannet og har dem stadig. Hvis du virkelig ønsker det, så skal du nok få det til at hænge sammen smiley

Kommentér på:
Tilbagekøb af hest

Annonce