{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Ny heste ejer {{forumTopicSubject}}

jeg står i den dejlige stilling at jeg maget snart nok bliver heste ejer.
så står jeg og tænker hvad skal jeg have liggende, hun er 3 bliver snart 4.
jeg har part på hende pt og har egne strigle og transe.
men hvad mere vil være godt og have, opstaldning har jeg styr på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny heste ejer
  • #1   19. jun 2021 En ekstra grime samt et førstehjælps-kit med fx Mediscrub, sårsalve, termometer, vetflex mm. Er altid rigtig godt at have smiley

    Desuden ville jeg nødigt undvære et fleece-/ulddækken. Min går normalt uden dækken året rundt, men hvis der har været heldagsregn eller hun har været i bad, er det meget rart at kunne tage hende ind og lade hende tørre med et fleece-/ulddækken på smiley


  • #2   19. jun 2021 En go ting , at lave et lille apotek, så du altid har til, at pleje små sår og skrammer. Skal du ride med eller uden sadel? Eller den følger måske med hesten? Ekstra grimer er også en go ting, samt ekstra træktov. Lige pludselig har hesten smidt grimen eller også er den ødelagt og så er det let lige, at ligge en ny på. Har du styr på foder og hvor meget eller hvor lidt foder hesten skal ha? Ellers er det en go ide, at spørge ejer og så ellers læse et par gode bøger om emnet. Foder er hestens livsgrundlag og derfor ret vigtig, at vide noget om. Især godt hø / wrap er vigtig. En go bog om hestens anatomi og om hvordan hestens mave er indrettet, er også go viden, at besidde.
    Ellers er det bare at spørge en erfaren hesteejer. De fleste hesteejere vil gerne hjælpe og det er aldrig skamfuldt, at spørge om hjælpe. Enhver hesteejer har selv været uerfaren engang.


  • #3   19. jun 2021 sadel ved jeg helt I nu da jeg går med tanken om at ride med lammeskind sadel, men kan høre jeg har det mest mangler bare lidt af et apotek.
    maden er der også styr på og hun vil blive stående der hvor hun er så jeg også kan spørger hende jeg køber den lille af smiley


  • #4   20. jun 2021 Alt det basic udstyr, foder osv. Førstehjælps kasse er også mega vigtigt ! smiley

Kommentér på:
Ny heste ejer

Annonce