{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Kentaur fit? {{forumTopicSubject}}

Hjælp søges!

Jeg er på sadeljagt. Og der er lidt en jungle må jeg erkende, jeg har målt min lille hest til at være mw lige til wide siden med måleren fra wintec/bates. Har dog lige prøvet en bates sadel i mw og 17 tommer som var for smal fortil og lå lige lidt for godt til omme bagved.

Jeg har kigget meget på kentaur, og for at danne mig et bedre billed af hvilket fit hun skal have. Vil jeg hører jer der har kentaur, om i vil skrive hvorfor jeres sadel ligger godt på jeres hest og hvilket fit. den er og gerne billeder hvis det er smiley

Min plan er at få sadelmager ud når hun lige er redet lidt mere. Da hun lige er tilredet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kentaur fit?
  • #1   19. jul 2021 Jeg kan kun anbefale at få en sadelmager ud og se din hest og så få vedkommende til at give kvalificerede bud på mærke, model og str sadel du skal kigge efter. Det gjorde jeg selv og er glad for jeg valgte den løsning velvidende hun så godt nok skulle ud to gange.

    Men jeg ente med en Kentaur Charon 17". Kan ikke lige huske vidden - købte den som udvidet en str ift original. For min hest var den lige til den vide side, men i samarbejde med sadelmager blev den godkendt fordi min hest var under udvikling og i dag passer den.

    Jeg blev bl.a. anbefalet charon, fordi min hest har en lige ryg. Formen på hendes ribben var det der gjorde sadelanbefaling mest vanskelig, men jeg er endt med en sadel der ligger rigtig godt kombineret med en gjord, der tager højde for at gjordlejet ligger længere fremme end sadellejet.


  • #2   19. jul 2021 Hvem har du brugt som sadelmager smiley ?

    Vil gerne have en god sadel uden at skulle give 10 for den og det skal man tit ved sadelmager.


  • #3   19. jul 2021 Kit Hansen smiley

  • #4   19. jul 2021 Jeg havde Silje Sverkholt ude, men hun er ikke meget i dk længere. Købte sadlen privat.

  • #5   28. jul 2021 Jeg har en Kentaur Medea fit 3 til min vallak (fjordhest)

    Jeg har fået den tilpasset af Skals Sadelmageri.
    Grunden til jeg valgte Kentaur, er klart fordi de har en flexibel bom (ligesom Passier).
    Det betyder at sadlen flexer med hesten når hesten bevæger sig - modsat mange andre sadler, der har "fast bom" og de helt gamle kan sågar have jernbom.

    Kentaur er billigere end Passier, men der er også forskel i kvalitet. Jeg har købt min sadel som brugt for 8 år siden, og og holdbarheden fejler intet smiley

    Jeg er rigtig glad for min sadel, især fordi jeg har haft store problemer med at finde en sadel der kan bruges til min vallak.


  • #6   29. jul 2021 Find en sadelmager, som har kentauer i sortimentet, og prøv dem så lige før du køber smiley

    Jeg har været hos Kit i Jelling, og troede jeg skulle have en kentauer electra.....den passede hesten fint, men jeg kunne overhoved ikke ride i den smiley
    Efter 2 timers Sadelprøvning, så endte valget mellem en billig gammel ideal og en jeremy rudge.Og så fik jeg jeremy rudge sadlen med hjem i en uge, så jeg lige kunne prøveride undervisning og hverdag i den.

    Den af mine heste som skulle have ny sadel er 14 år, så jeg endte med at købe en ny Jeremy rudge custome made.
    Jeg har så yderligere to heste, som skal have nye sadler heriblandt min 4 års - og her fik jeg at vide, at det ville være bedst at starte med en brugt sadel fremfor at købe en helt ny. Så jeg fik en absolut god og reel rådgivning smiley

    Så mit råd er at prøveride sadler før man køber smiley

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Kentaur fit?

Annonce