{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Wintec 500 hart erfaringer søges
  • #1   31. jul 2021 Jeg har ikke prøvet den model - men, jeg rider primært western stil (host, eller forsøger) men mens Aslan skal tabe sig rider jeg i wintec.

    Jeg holder meget af, at man tørt kan konstatere at fedtdepoter er aftagende, gå ind, hente en skruetrækker og på et par minutter skifte kopfjern. Og der er cair i min, så, skal ikke stoppes om. Lidt mængden kan vistnok justeres - men normalt skal man kun pille i cair ludtpuder, hvis de skal udskiftes pga punktering - og det er vist sjældent.

    Så vidt jeg ved, så kan man i de nyeste wintec både skifte kopfjern men også skifte evt fyld i puder under sadel, så løbende tilpasning kan udføres meget nemt.
    Men, wintec hiver jo brødet ud af sadelmagere. Så, de kan jo nok ikke lide wintec.
    Og - før man selv skifter kopfjern mv, så skal man jo være rutineret nok til selv at vurdere, om hvad der passer.

    ...
    Jeg kender ikke den model, men kan generelt lide wintecs koncept.


  • #2   31. jul 2021 Jeg har redet i Wintec 500 combi og den var meget behagelig, at sidde i.

  • #3   1. aug 2021 har en wintec 500 combi sadel og syntes virkelig ikke om den. Den gør hvad den skal, og ved ikke om bedre sadler er meget langt fra samme prisklasse, men syntes virkelig at den er stiv og hård, og tvinger mine ben ret langt frem pga hvor stigremme er placeret. Det er svært at spænde gjord selvom den stadig er løs da remmene er så dælens stive, og sædet er enormt hårdt at side i. når jeg rider længere ture får jeg noget så ondt i bagenden, og måtte derfor købe et lammeskindsovertræk som man jo så ikke kan bruge så meget som sommeren... syntes helt klart at lædersadler er at fortrække. drømmer pt om en ghost sadel, men det må vente lidt endnu. dem kan man vist også få i en dressur sadel ligende model



  • #4   2. aug 2021 mange tak for svar smiley

  • #5   2. aug 2021 Jeg havde den og var glad for den.

    Den passede dog ikke min hest så kom hurtig af med den igen.

    Få en sadelmager ud hvis du ikke allerede har det.

    Jeg sad fint og synes det var en god sadel.


Kommentér på:
Wintec 500 hart erfaringer søges

Annonce