{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sæl unge
  • #2   1. aug 2021 Ja. Eksotiske dyr må ikke holdes af private i DK.

    Ejerskab af ulve, bisoner, ravne og alt muligt andet kræver, at du søger og får tilladelse. Tilladelse kræver, at du kan dokumentere viden og kvalifikationer til at holde den art, og at du kan tilbyde de nødvendige fysiske rammer.
    Derfor kan professionelle zoologiske haver med uddannet personale få tilladelsen, men civilister kan sjældent.

    Derfor giver dit spørgsmål ikke mening.

    ...

    Mange af de lidt eksotiske dyr koster 30.000 eller langt mere pr stk at anskaffe sig for en zoologisk have. Her snakker jeg om de ukomplicerede dyr, fx krokodille, kænguru osv.
    Hvis du støttede krybskytter og deres fælder, så er omkostningerne ved at fange dyrene lavere, men, hvis man ikke benytter krybskytter og deres metoder, skal have papirer i orden, måske overholde karantæne og lignende ved transport fra en zoologisk have i et land til det næste, så bliver det hurtigt meget dyrt , selv hvis afsendende zoo ikke får penge for selve dyret.
    Bare at importere en hest (som jo er et helt almindeligt dyr, uden specielt mange sære behov) koster 8-10.000 at få fra fx England, Færøerne osv.

    ...
    Så er der "opstaldningsfasciliteter" til eksotiske dyr.
    Jeg har lige etableret folde på 4 hektarer, løsdrift skur, ridebane. Lavet ordentligt, men intet dekadent. Det har kostet mig 200.000-250.000...

    Det er markant dyrere at etablere ordentlige forhold til eksotiske dyr, for de kræver jo andet og mere. Hegnene skal være anderledes solide, så prisen pr meter stikker jo fuldstændig af.
    En lille sø, som ikke bliver en mudderpool skal sandsynligvis fores med kampesten eller lignende for at få stabile sider? Og skal tilkoble dræn, så vandforsyning kommer, men også så overskud kan løbe af.. Jeg har en genbo, som af andre grunde har etableret en sø på sit husmandssted, det kostede vistnok 200.000 kr.
    Jeg gætter på, at søen er 200-300 kvadratmeter.

    ...
    Så, sæler, hvis du betaler en krybskytte for at fange en unge i en fælde eller net, gætter jeg på 5-10.000 kr?
    Hvis det skal gøres med papirerne i orden, så er det der, udgifterne er.
    At lave leveforhold, som en sæl kan trives med, SÅ er der hul i budgettet.


  • #3   1. aug 2021 En sæl er heller ikke helt ukomplicerede at håndtere. De har vældig effektive tænder og et temperment fra helvede (måske kommer de fra vestegnen...?).

  • #4   1. aug 2021 Hvorfor vil du købe en sæl unge?

  • #5   1. aug 2021 #4 : Jeg tror bare der er en sommerferieramt folkeskoleelev der keder sig. smiley

  • #6   1. aug 2021 #5 jeg synes også at det lugter lidt af trold smiley

  • #7   1. aug 2021 smiley

Kommentér på:
Sæl unge

Annonce