{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Har brug for lidt gode råd vedr hest alene {{forumTopicSubject}}

jeg har lige fået min hoppe aflivet i dag efter 3 dage med forstoppelse
så nu står jeg med hendes bror
han står hjemme og det har de gjort i rigtig mange år
men nu er han jo alene, og loven siger at inden for 4 mdr skal man finde en makker eller opstaldning

men tror I at det vil være muligt at låne en,
når jeg bare har en stor boks som de skal dele, en flot på ca 4000 m2
de har foldtid fra morgen til sidst på eftermiddagen hele året
og ellers passes meget almindeligt
min vallak er nøjsom

han er foldboms som søger en foldbums ven

men tror I at det kan findes?
har endelig ikke lyst til at skulle ud og købe en hest mere - min beslutning er nemlig at når han er væk er det helt slut med heste pga sygdom- Så har ikke lyst til at stå med en hest som skal til at sælges ..


er meget spændt på hvordan han endelig tager det
for madammen var en strid heks overfor ham. Og det var hende som bestemt det hele, så nu skal han til at lærer hvordan han skal gøre det hele selv

havde endelig sagt at de skulle afsted samtidigt men det kunne jeg slet ikke

det skal siges at jeg har fået tilbudt opstaldningssted lige i nærheden, men vi har jo købt ejendommen fordi der var plads til hestene.

har brug for lidt hjælp
har haft dem i næsten 20 år og har haft dem hjemme de fleste af årene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for lidt gode råd vedr hest alene
  • #1   30. okt 2021 Jeg tror jeg ville opstalde ham ude til du bestemmer dig for, om det blir køb af ny selskabshest eller om du ønsker, at låne. Jeg tror godt du kan låne en hest eller du kan søge en opstalder smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   30. okt 2021 Der er altid nogen der søger et godt sted deres hest kan komme hen, enten på pension eller som makker til en anden hest - altså en form for udlån, eller overdragelse.

    Jeg ville da helt sikkert se om der ikke var en hest der ude som søgte et sted at nyde livet på en fold smiley


  • #3   30. okt 2021 Kan du finde en opstalder eller låne en foldbums?
    Ja, sagtens.

    Men, hvis du er kronisk og relativ svært syg, så havde jeg da meget kraftigt overvejet at opstalde ude - eller låne din foldbums ud evt mhp at han sælges.
    Skulle du blive mere syg, så du ikke kan passe ham hjemme, så er det jo rart at vide, at den del er der styr på...

    ...
    Er hans værdi som hest (pga sære behov, gamle skader mv) så lav, at du ikke tror på, at nogen vil have ham - og, de som er værdige kan da sikkert finde en bedre hest? Så ville jeg da aflive.

    ...
    Det kan godt være, at ejendommen er købt mhp på at kunne have hest hjemme.
    Men - kodeordet er kunne. I skal jo ikke. Og hvis du er et andet sted i livet, så lad være med at holde hest hjemme, hold i stedet hesten ude.


  • #4   30. okt 2021 jeg vil ikke af med min dreng. han bliver hos mig indtil han ikke kan mere. han er jo snart 21 år så er jo ikke længere en ung hest.

    min sygdomme gøre endelig bare at jeg ikke selv kan passe stalden, her har jeg min far
    og ellers bliver Bassen opstaldet ude . har fået tilbud om en lige i naboladet
    men ville gerne beholde ham hjemme




  • #5   31. okt 2021 Der er ikke andet for end at lave en søgeannonce på lån eller endnu bedre; du kan søge en som du kan tilbyde billig eller gratis opstaldning til (hvor de selvfølgelig betaler foder mv. selv) mod at de ordner stalden, det er da win win ?????

  • #6   31. okt 2021 Det er jo let nok for os at råde, for vi har ingen følelser i klemme smiley - det er straks værre når man er dén der står med fletningerne i postkassen.

    Men altså: din hest er 21 år. Hvis helbredet ellers er godt, og der ikke støder problemer til, så kan han jo nemt leve 4-5-6 år endnu. Hvad siger din far? Gider han passe staldarbejdet for dig så længe? Eller ender det med, at du/I kommer til at gå og vente på at han falder død om (hesten altså)? For det er en dårlig løsning, og det har hverken du eller hesten fortjent.

    Med den levende hest ser jeg to muligheder:
    1. Du opstalder ham ude, hvis du har råd og lyst til det
    2. Du finder nogen i nabolaget, som har heste nok til at kunne undvære en enkelt eller to i “udstationering” (fx en shetlænderavler, de er også nøjsomme og bør være forholdsvist nemme at muge ud efter)

    Men, jeg ville vende situationen med din far. Hvis gammel er han - kan han holde til det flere år ud i fremtiden? (Ikke noget du behøver at svare på, blot noget at tænke over)


  • #7   31. okt 2021 Nu hvor jeg har sovet på det tror jeg at jeg vil se om jeg kan købe en billig selskabshest/pony til ham. Så er jeg sikker på at den bliver hos ham
    Han er ikke så god til forandringer og mange heste


  • #8   31. okt 2021 Godt du har besluttet dig for en løsning!
    men prøv at lav en købs annonce og forklar der hvad du har brug for, nogen gang står andre enten i samme situation og vælger det modsatte eller nogen går med overvejelserne om at sælge, men får ikke lavet annoncen.

    Jeg håber du finder en sød selskabs hest/pony til ham!


  • #9   31. okt 2021 Jeg krydser alt

  • #11   1. nov 2021 jeg skal faktisk ud og møde en måske ny ven til ham i morgen.
    jeg ved ikke så meget om det endnu

    men jeg har virkelig overvejet det hele 10000 gange eller noget i den stil
    for og imod
    men lige nu er det vigtigste at han får en makker. Og så må jeg tage den derfra. Har valgt at sige at det skal være en pony - noget jeg endelig har gået og overvejet i flere år, når de to store engang var væk. måske en kørepony eller sådan noget. Får ikke store heste igen når Highlight er væk. jeg rider ikke så det er ikke det der trækker

    det er mine forældres gård. Ikke min jeg bor bare hjemme. Det passer alle parter bedst og så kan jeg have hestene hjemme
    ret smart når man har heste som hygge.så det er det første man møder om morgen og det sidste når man går i seng. og når man så er på førtidspension ja så har jeg hele dagen til at gå og nuller med dem
    derfor er jeg ikke interessert i at få opstaldet ude
    desuden dur Highlight ikke til mange mennesker, uden at han trækker sig ind i sig selv. han har brug for ro når han er på stald


  • #12   2. nov 2021 Opdatering
    I dag har jeg været ude og besøge en ældre tysk sportspony som skal på pension
    og vi har aftalt at hun kommer ud til Highligt, som sidste hjem
    Hun er rigtig sød så er sikker på at han vil syntes godt om hende
    så hun kommer sidst i november


  • #13   2. nov 2021 Hvor lyder det bare dejligt!
    håber at de får glæde af hinanden! ?


  • #14   2. nov 2021 det håber vi på
    ponyen er 25 år og virkelig en rar dame

    så det passer vist meget godt til Highligt.
    han tager det hele meget pænt nu. Dog kan jeg godt mærke på at han mangler en som kan lede ham til at gøre de forskellige ting
    han bliver hurtig nervøs
    så det er meget godt at han får en dame som er kold over for alt og god til alle heste


  • #15   3. nov 2021 Hvor er det dejligt at høre ??.

  • #16   5. nov 2021 hvor er det happy end - for alle - tillykke med bedste beslutning!

  • #17   5. nov 2021 1000 tak smiley smiley smiley

    jeg glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå når hun kommer.


Kommentér på:
Har brug for lidt gode råd vedr hest alene

Annonce