{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Breddestævne -spørgsmål? {{forumTopicSubject}}

Hej
Min hest og jeg var begyndt at ride TREC stævner da det stadig var under DRF, men nu kunne jeg godt tænke mig at ride breddestævner.

Men til et sådan stævne, kommer man der til at gå banen inden klassen starter? Så man ved hvad de forskellige forhindringer går ud på, og lige se rækkefølgen.

Er der forhindringer hvor man skal af hesten fx føre den?

Skal man have springvest på selvom man er over 18 også selvom der ikke er nogle spring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Breddestævne -spørgsmål?
  • #1   7. nov 2021 følger lige med

  • #2   8. nov 2021 Mener du at du gerne vil starte TREC? TREC er under TREC Danmark nu, og ikke som sådan et bredde stævne - det er ikke under DRF og DI længere.
    Ellre vil du gerne starte bredde stævne under DRF? Så afhænger det jo af hvilken bredde disciplin du starter smiley


  • #3   8. nov 2021 "Action Parkour" er nok det der minder mest om TREC. Du kan finde information om alle forhindringerne og reglerne her: https://rideforbund.dk/ridesport/discipliner/breddeaktiviteter/forhindringsbane-action-parkour

  • Signe H
    Signe H Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #5   11. nov 2021 Vi har breddestævne i Ry 4/12, så propositioner kan du se på Go! Der er forhindringscup og kæphest og der kommer baneskitse på Equipe og man kan gå banen inden start??

  • #6   19. nov 2021 TREC er en bredde sport under DRF.
    Alle TREC stævner er "ens" ( elleres er det det ikke TREC ;o)

    som du nok har erfaret så er der 3 discipliner Orienterings ridning, gangart test, Forhindrings delen.

    orienterings ridtet foregår med at du for udleveret et kort hvor på du selv skal tegne ruten ind ud fra et Master kort, og så skal man selv kunne regne ud hvor lang ruten er ( der er en måleenhed i hjørnet af kortet ) der er ikke markeret en målstreg, den "finder" man under ridded. men du for oplyst hvor mange km i timen du skal ride, og der ud fra kan du beregne hvor du bør være på ruten på et givet tidspunkt. ( godt råd lav evt et mærke formhver km eller for hver 10 min )
    op sadlingen er næsten frivilligt. rytteren skal bære nummervest og sundhedsoplysninger synligt ( se under regler ) god råd husk stopur, alm ur, kuglepen. hovrenser.
    Gangartstesten: på en afmærket strækning skal man skridte så hurtigt som muligt ( taktfejl accepteres ikke ) og ruten skal derefter rides i galop, så langsomt som muligt. point for du ud fra forbrugt tid.
    Forhindrings opgaven: rytteren skal bære Lev3 sikkerhedsvest uanset alder., banen kan gennemgået før klassens start. så man kan se alle forhindringer.

    det er rigtigt sjovt at at state TREC , nogle stævner foregået på 1 dag andre over en hel weekend, så det kræver meget tid....


Kommentér på:
Breddestævne -spørgsmål?

Annonce