{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Ny ridehjelm - hvilken? {{forumTopicSubject}}

Jeg er totalt i vildrede!

Har været væk som aktiv rytter i NOGEN år efterhånden, men er begyndt igen smiley

Min gamle elskede GPA hjelm sidder desværre ikke længere ordentligt på mit hoved, den klemmer over panden smiley

Jeg kigger efter en ny hjelm, men synes det er svært!
Har af udseende forelsket mig lidt i KEP Italia og Samshield.. tror dog ikke Samshield vil klæde mit ansigt, men det kræver selvfølgelig man prøver..

Er der nogen der kan anbefale (eller IKKE anbefale) KEP?

Andre mærker/modeller, i synes der er værd at prøve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny ridehjelm - hvilken?
  • #1   19. nov 2021 Gå ned i den lokale rideudstyrsbiks.

    Spørg ekspedienten om hjælp til at prøve dem af.
    Jeg starter personligt i den billigste ende af sortimentet, og prøver jeg mig frem, til jeg finder en der passer.
    Hos mig er de ofte også for korte?
    Hooks har deres eget mærke, CRW.
    De passer til min hovedform, man sveder ikke i dem om sommeren, det er lette hjelme. Og de har de relevante certifikater.

    Jeg tror, at I praksis er alle hjelme cirka lige gode, de skal bare passe....
    Du er nødt til at prøve dig frem, det som passer andre behøver ikke at passe til dit hoved.

    Køb ALDRIG en brugt hjelm.
    Hvis den har været tabt (evt, tilmed uden sælger ved det) og du ryger af hesten og slår hovedet, så beskytter hjelmen ikke hvis det stødabsorberende lag allerede er revnet....


  • #2   19. nov 2021 Enig med Doktor Who
    Du blir nødt til, at prøve før du køber. Udseende kan du ikke bruge til så meget, da det handler om hvordan hjelmen sidder på dit hoved. Dyre mærker er ikke nødvendigvis de bedste.


  • #3   19. nov 2021 Jeg er personligt utrolig glad for min scharf, den har jeg efterhånden haft i 5 år og aldrig fortrudt købet, men min søster kan overhovedet ikke passe en scharf. Så jeg er enig med de andre ville klart råde til at prøve en masse, da det er så individuelt hvad der passer og der findes en helt masse forskellige modeller efterhånden smiley Held og lykke smiley

  • #4   21. nov 2021 jeg elskede min OneK. bedste hjelm jeg nogensinde har haft.
    jeg prøvede også en Back On Track som sad rigtig godt på mit hovede. Men jeg endte med at købe OneK smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   22. nov 2021 min farvorit hjelm vil altid være Charles Owen, John Whitaker hjelmen.
    Jeg har aldrig oplevet en så behagelig hjelm, både i pasform, men også ift. brug om sommeren og vinteren.
    - også syntes jeg at den er super flot, og smart på en gang smiley


  • #6   22. nov 2021 Enig med de øvrige - du er nødt til at prøve dig frem.

    I forhold til ridehjelme, så findes der to slags hoveder: "langskaller" og "rundhoveder" smiley
    Langskaller er kendetegnede ved at kraniet er let ovalt, og så duer det bare ikke med en rund hjelm. Den vil klemme over panden, samtidig med at der er for meget luft i siderne. Omvendt, hvis du er rundhoved, så vil en langskalle-hjelm slet ikke sidde godt på dit hoved.

    Jeg er selv langskalle, og jeg er meget glad for Casco hjelmene.


  • #7   22. nov 2021 Tusinde tak for jeres svar smiley

    Jeg skal selvfølgelig ud og prøve, der er ingen tvivl - det var bare for at høre anbefalinger..
    Man kan jo sagtens forelske sig i en hjelm/mærke, men hvis der er en masse som har dårlig erfaringer med den, så er der jo ingen grund til at købe den (selv hvis den sidder fornuftig smiley )

    Ingen brugte hjelme kommer til at blive købt, er lidt hys med sikkerhed og hygiejne smiley haha


  • #8   22. nov 2021 Mimre
    smiley smiley smiley
    Dagen sunde grin.. "Langskaller og rundhoveder" ... og så er det ik engang løwn.


Kommentér på:
Ny ridehjelm - hvilken?

Annonce