{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muffe bid vs D-ring
  • #1   21. nov 2021 Du må ikke hænge mig op på det da jeg aldrig selv har haft et d rings bid, men synes de er mere "normale" i tykkelse end muffe som typisk er noget tykkere ?? og så er muffe mere afrundet i ringene end d rings ?? ved begge skulle være gode til sensetive heste.

    Min gamle gik med 2 delt muffe, det bedste han havde gået på af alle de vi forsøgte på ham, brugte også et 2 delt muffe bridon til hans kandar hvilket han også fungerede fantastisk på ?? min part har overtaget hans gamle bid til spring, hun er også ret sensetive så det har hjulpet en hel del ??


  • #2   22. nov 2021 Mange tak for svar det er også det eneste jeg har fundet frem til smiley
    Men hvad fordelene og ulemper er ved hver har jeg ik fanget, da jeg tænker de begge har samme formål/effekt
    Jeg har redet med 2 delt på stort set alle de heste jeg har redet, men er blevet anbefalet et 3 delt muffe eller d-rings til min unge smiley Nogle siger det er mildere og andre at det er mere levende, men tænker vejen frem er og prøve sig frem smiley
    Var bare nysgerrig på hvad folk bruger


  • #3   22. nov 2021 Vejen frem er at prøve sig frem til man rammer det der funger. Har prøvet udelt, 2 delt, 3 delt, løse ringe og faste ringe på min gamle, muffe vandt i dressuren men det var stadig for livligt for hans mund til spring... Ja han var yderst besværgelig ????? men jo flere led jo mere uro vil der være, nogle heste har behov for at kunne bevæge det andre har brug for ro i munden ?? held og lykke med det ??

  • #4   22. nov 2021 Ved godt vejen frem er og prøve en masse, var blot nysgerrig på hvad forskellen egentlig er smiley
    Hende der anbefalede 3 delt sagde at det var fordi det er noget mildere end 2 delt som blev skarp når man tog i det smiley
    Og tak smiley


  • #5   22. nov 2021
    Et 2 delt bliver IKKE skarpt når man tager i det - det er misforstået koncept. Det har ikke nøddeknækker effekt som nogen mener. Et to delt ligger pres ned i tungen.

    Et tre delt er mest utroligt - fordi der er flere led, et to delt lidt roligere og til sidst så er udelt eller udelt med tungefrihed mest roligt.

    Mange heste trives med mest muligt ro - altså udelt eller udelt med tungefrihed.

    Foreskellen på D rings og Muffebid bidringe er ikke så stor - det ene er en fast bidring ( muffe, der sidder bidringe og bid ud i et ), D rings er delt.

    Derfor fungere nogen bedre med mufferinge, fordi de er ud i et med bidstykket, hvis hesten er sart i mundvigen - at den synes et bid hvor bidring og mundstykke ikke er i et niver.

    Ellers er det ikke den store foreskel.

    Jeg rider med udelt med tungefrihed på min, fordi hun trives med ro i munden. Hun har også en lille mund, de fleste to og tre delte har store samlinger på leddene, hvilket ikke duer til en lille mund - og generelt ikke kan anbefales heller.


  • #6   22. nov 2021 Tak for svar smiley

  • #7   22. nov 2021 Jeg må være enig med Krikken. 2-delt er klar bedre end 3-delt, fordi et 3-delt bevæger sig noget mere, end hvad de fleste heste bryder sig om. Jeg foretrækker dog også udelt med tungefrihed smiley

Kommentér på:
Muffe bid vs D-ring

Annonce