{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bedste elhegn
  • #1   23. dec 2021 Det aller vigtigste er ikke strømgiveren, men om tråden har jordforbindelse. Har den det, så er der ikke godaw i den. Det handler om, at købe kraftigt elreb og endelig ikke elbånd. Hvis ikke du vil ha det gammeldags galvaniserede tråd. Elreb skal være med mindst 6 metaltråde. Elbånd leder ikke ret godt, da eltrådene let knækker og så er der bare ikke strøm i hegnet. Al græs, træer og buske må ikke røre ved tråden, da det afleder strømmen ned i jorden. Køb en hegnstester og hold øje med tråden hele vejen rundt. Det er en genial opfindelse, der kan lette ens arbejde ved fejlfinding. smiley

  • #2   23. dec 2021 Ville helt sikkert købe tråd med lav brudstyrke. Elreb går til med tiden og de små tråde knækker. Jeg har 3 jordspyd

  • #3   24. dec 2021 De flade bånd hænger med tiden og dasker, fordi materialet giver sig i, når vinden hiver i det.

    Både bånd og reb består af meget tynde tråde viklet ind i nylon eller lignende.
    De meget tynde tråde knækker før eller siden - og når alle trådene i et elreb er knækket, ser hegnet måske pænt ud, men virker ikke før tråden udskiftes!

    Jeg har gammeldags elhegn.
    Det leder strømmen fint.
    Tjek de tekniske specifikationer for din tråd, men løber dyr igennem, så strækker tråden sig og knækker.
    Dvs burde have lav risiko for, at tråden vikler sig om benene, da det dels ikke flagre og vikler, da det dels knækker ved belastning.

    Det er vigtigt, at hegnet er korrekt sat op, dvs inkl ingen kontakt med grene, græs osv der kan aflede strøm.
    Makita laver en fin motoriseret græstrimmer, der også kan klippe tyndere grene. Den er jeg glad for, til at holde tråden fri.

    Mærkevare?
    Tjoe..


  • #4   27. dec 2021 De bedste elhegn er de blå Elephant, hvis du har en stor indhegning, og så holder de for evigt.

    Jeg selv bruger en billig sag fra AKO, fordi jeg er sygt nærig og har en forholdsvis lille indhegning https://www.landogfritid.dk/Landbrugsartikler/AKO-Duo-Power-X1000/946539

    Jeg kunne aldrig drømme om at bruge de der yndige reb med tråd i, som primær hegnstråd. Som de andre skriver, så holder det ikke, og derudover er det for vanskeligt at vedligeholde og reparere. Det vigtigste er at have nogle ordentlige klokker på pælene, så tråden ikke kommer til at røre noget med jordforbindelse. Og så at holde rent under og omkring hegnstråd.


Kommentér på:
Bedste elhegn

Annonce