{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

DV hoppe kåring- en barsk historie {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen..

Jeg er lige kommet hjem fra en veloverstået hoppekåring i DV ved Blue Hors. Vi havde selv to hopper med føl med fra stalden, hvor jeg har mine heste opstaldet, og det gik bare fint. De fik begge 7 i helhed og gik begge i dansk stambog.

Men da de skulle løbe på fast underlag, er der en hoppe der er urolig. Den små-stejler lidt og er lidt forstyret pga. alt påstyret. Pludselig stejer den højt op, og falder bagover... - og bliver bare liggende og spjetter med benene...... Den havde brækket nakken og var død på stedet!!?? Alle var helt stille og selv de andre føl og hopper sagde ikke en lyd... kun hoppens lille føl kaldte og kaldte.. Det gik bare så hurigt....

De andre hopper og føl blev trukket væk fra pladsesn og en stald cat kom til... De bandt hoppens ben sammen og fik den trukket væk..

Uha hvor ville jeg være ked af det hvis det var min hoppe. Fik også at vide at den havde føl i maven, men at det levende føl var ved at være gammelt nok til at blive taget fra... Men aligevel... uha et chok at få... Det ved jeg ikke om jeg ville have overlevet hvis det var sket for mig. Det var bare helt vildt og ubeskriveligt synd for det lille føl og ejerne af hoppen...

jeg sender hermed de varmeste medfølende tanker.. uha hvor var det uhyggeligt at se.. en grim oplevelse på en dag ellers fuld af spænding og glæde. Jeg føler virkeligt med de mennesker og det lille føl, som har mistet dens mor...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DV hoppe kåring- en barsk historie
Kommentér på:
DV hoppe kåring- en barsk historie

Annonce