{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken shampoo til hale
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   24. feb 2022 Har hesten meget tynd afføring?

Det bedste er at lade halen være i blød, så det opløses via vand, også vaske i almindelig shampoo (til hest, eller neutral), for at gøre den ren.

• #2   24. feb 2022 Enig med AMT .

Samt finde ud af hvorfor den har efterløb og fixe det smiley

• #3   25. feb 2022 Tak for svar.
    Det med afføringen har jeg styr på smiley

• #4   25. feb 2022 Jeg er igen kommet i tanke om, hvorfor jeg sjældent skriver noget. Det med at holde sig til emnet er åbenbart umuligt.
    Jeg skrev ang råd hvordan jeg bedst fik ordnet halen, ikke om hestens mave. Der bliver åbenbart tolket således, at der ikke er styr på hestens mave. Jeg ved at folk skriver det i en god mening, men måske er det bedre at holde sig til emnet. Hvis det var et maveproblem jeg havde søgt råd om, så havde jeg skrevet det smiley

På få dage har jeg haft 3 opslag, 3 forskellige emner og 3 forskellige steder, og ikke et sted er der holdt til emnet.
    Nu går der lang tid igen, til jeg på ny glemmer hvorfor jeg ikke er aktiv smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   25. feb 2022 Hold da op en måde at reagere på, pga et spørgsmål.

• #6   25. feb 2022 AMT tror den var ment til mig...

Måske jeg kunne have formuleret mig anderledes smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#7   25. feb 2022 Maria: men det er jo relevant, at har hesten tynd afføring, så er det med til at lave disse klumper i halen.

Når man ikke kender hinanden, og hinandens kompetencer og viden, så svare man jo for at hjælpe og være venlig. smiley

• #8   25. feb 2022 AMT præcis og det var jo også min hensigt, hvis man bare går ud fra at folk ved alt, så kan det da somme tider ende galt smiley

• #9   4. mar 2022 Det vigtigste er at bruge varmt/lunkent vand. Kold vand direkte fra vandslangen eller sådan noget gør det meget meget svært at få skidtet ordentligt ud.

Derudover har jeg gode erfaringer med følgende:

Nathalie Horse Care All White (nu skriver du ikke hvilken farve halen er, men denne er ultimativt bare den bedste på markedet synes jeg til hvide heste! Og jeg har ellers prøvet en del!) - er den ikke hvid, laver de også shampoo'er til sort, brun, rød og gul smiley
    https://unicorn-ridesport.dk/shop/138-plejemidler-til-hesten/17474-nathalie-all-white-shampoo---500-ml/

Nathalie Horse Care Showshine - fantastisk at bruge efterfølgende! Gør det lidt sværere for skidtet at sætte sig fast lige med det samme.
    https://unicorn-ridesport.dk/shop/138-plejemidler-til-hesten/13536-nathalie-showshine---750-ml-/

Carr&Day&Martin Extra Strength - super god til genstridige pletter!
    https://www.lundemoellen.dk/shop/carrdaymartin-gallop-60155p.html

Jeg plejer - ved de voldsomt genstridige pletter/meget beskidte haler - at bruge Extra Strength først, gør halen gennemblødt med varm/lunken vand, skyller den evt. igennem inden jeg bruger shampooen. Når halen er våd bruges Extra Strength shampoo, lader den sidde i 5-10 min, skyller den ud. Er det en MEGET beskidt hale gentages Extra Strength.
    Herefter bruger jeg Nathalie Horse Care farveshampoo passende til hestens halefarve, lader det sidde 5-10 min, skyller ud.
    Herefter bruger jeg en god gang showshine og piller halen med fingrene, hvorefter jeg børster den igennem smiley

Måske er det lidt omstændigt - men det har altid virket for mig, og efterfølgende har det været fint at holde halen pænt ren med én shampoo (den fra Nathalie) og så selvfølgelig bruge showshine - generelt bruger jeg også gerne showshine i løbet af ugen, det bruges hver gang jeg børster halen igennem smiley

Kommentér på:
Hvilken shampoo til hale

Annonce