29. nov 2003 Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
ridning på Hackamore {{forumTopicSubject}}
Min underviser gjorde mig lidt ked af det idag
Det startede med at vi snakkede om at vi nok ikke får ridehus i stalden alligevel og jeg sagde at jeg havde tænkt over at flytte, da jeg gerne vil starte mange dressur stævner i fremtiden og derfor gerne vil kunne ride hele året.
Så siger hun, at man jo sagtens kan ride dressur i skoven, og jeg siger så at det kan jeg jo ikke, da jeg rider med Hackamore i skoven. Så siger hun at jeg jo bare må ride med bid.
Min hest hidser sig somme tider op og har hans så bid i munden så går han imod det og hidser meere op, han kan også være svær at stoppe da han er mega stærk.
Med hackamore er han bare så afslappet og kan galopere for helt løse tøjler uden problemer.
Men hun sagde så at han gik pænt med hackamoren fordi han er bange for den og han ved det gør ondt hvis han skaber sig.
Det blev jeg lidt ked af, for jeg har aldrig taget hårdt i hackamoren og når han går roligt og afslappet er han vel ikke bange ????
Hvad mener i om at ride med hackamore ?
Hilsen Signe
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 13 Emner: 533 Svar: 2.487
jun 2004
Følger: 18 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 26 Svar: 737
jan 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 132 Svar: 568
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Reikke: Vil nu ikke skifte underviser, da hun kender mig og hesten godt og underviser præsic efter mine egne præncipper. Men jeg forsætter med at ride med min hackamore, er dog glad for at jeg er voksen og kan sige fra over for min undervoser
Cille s: Nu rider jeg godt nok med en med lange stænger, men kæden er meget løs og det samme tøjlerne, det blev den lange af 2 grunde: de havde kun soft udgaven hjemme i pony størrelse og min hest er super stærk, så er ikke sikker på det er nok
Line N: Det er lidt ligesom et næsebånd man bruger i stedet for bid, det sidder rundt om næsen og tøjlerne sidder så fast på nogle stænger der går ned fra den, når man strammen tøjlerne klemmer det rundt om hestens "næse" ben. Man må ikke sidde med det stramt hele tiden eller hive hårdt i det, men hesten slipper for bidet.
Hilsen Signe
ridning på Hackamore