{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

dejlig oplevelse - træning {{forumTopicSubject}}

Ja her kommer lige en tilståelse fra mig:

JEG ER EN DÅRLIG HESTE EJER OG ER OND VED MIN HEST... er klar over det... isabella HAR fået tjekket tænder, sadel og det hele....

Okay, det jeg ville skrive er:

Isabella har nu længe været inde i en meget "ung heste periode".. hvor hun har været "umulig" at få til at slappe af og gå i afslappet holdning... hun har bare spændt op, og trukket i mig..

hvilket har resulteret i en meget av av skulder, og sygemelding...

hun ville desuden heller ikke springe an i galop.. skulle rendes igang..

i tirsdags fik jeg nok.. og bad min underviser ride hende... hun kunne heller ikke..

så jeg har tyet til drastiske midler...

Har lavet en elastik chambon om..

Det går simpelthen ud på, at man klipper en elastik chambon i stykker, i den ene ende.. sætter den igennem sådan et "øje" (sådan en den kan rulle i), og så sætter man en karabin hage fast i enden igen.

derefter laves der en dims af noget blødt, som skal sidde omkring gjorden mellem forbenene, som "øjet" så bliver sat i...

og så sætter man karabinhagerne igennem bidet, og op til SADLEN (så der ikke er det der trælse træk i nakken som men får ved alm brug af elastik chambon)...

Jeg satte den helt løst, og havde så bare en rolig kontakt med tøjlen...

og når jeg så rider med denne elastik (HELT LØS) går hun bare dejlig roligt, og reagere for den MINDSTE schenkel/sæde hjælp.....

denne elastik red jeg så med onsdag og torsdag, og fredag red jeg i skoven og igår havde hun fri..

idag skule jeg så op til ryttermærke prøven.. og red selvfølgelig uden elastikken...

og isabella var bare så sød.. hun gik ikke perfekt, og var hidsig.. men hun sprang an med det samme jeg bad hende om det....

så de 2 dage med elastikken har redet mig og isabella fra flere træls ture hvor jeg hopper grædende af fordi jeg er ked af det og frustreret...

måtte bare ud med det... var så glad fordi 2 dages brug af det LORT har haft så god en indvirkning...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dejlig oplevelse - træning
  • #1   21. okt 2007 ulle:

jeg skrev dette inde på heste nettet nogle dage siden (altså om at jeg havde taget den i brug, og kun havde i sinde at bruge den få dage)

og jeg skal love dig for at jeg fik nogle ting af vide..

jeg skulle både stoppe med at ride.. give min stakkels hest en pause fordi den er træt af mig og jeg ved ikke hvad

derfor ville jeg undskylde på forhånd smiley

• #2   21. okt 2007 dejligt,, men vidste du næsten ikke på forhånd de ville være sådan inde på hn, jeg er ALDRIG derinde mere for de er så, ja ved ikke hvad det hedder,,!

• #3   21. okt 2007 tjoh det havde jeg nok egentlig regnet med..

men havde ikke regnet med at folk ville bede mig stoppe med at ride, og sige at det er synd osv osv...

Min UNDERVISER så endda på første gang jeg red med den, og sagde at isabella bruger sin ryg 100 gange bedre med den på, fordi hun får RO til at gå rigtigt.. og jeg får RO til at koncentrere mig om de ting som JEG gør forkert i min ridning...

isabella er også lige pludselig blevet elevhest.. fordi jeg brugte den .-(

• #4   21. okt 2007 det er da bedere end at smadre deres ryg...

• #5   21. okt 2007 taz:

Hun har dog intet imod bidet..

det er MIG der laver fejlen.. fordi jeg ikke er rutineret ok til at ride hende rigtigt ned.. så jeg har en grim "pille finger" når jeg virkelig vil arbejde med hende.. og det irritere hende...

men med elastikken løst på, ved jeg hvor hun går, og har ro til at koncentrere mig om de problemer jeg har i min ridning

• #6   21. okt 2007 Sandie L : Jeg synes også det er super at i har fundet en god løsning på det. : )
    Super : D Meget bedre end at kæmpe med hende.

• #7   21. okt 2007 Nu er jeg lige ved at græe af glæde..

havde ikke regnet med at nogen kunne forstå mig smiley

• #8   21. okt 2007 selvom mange her inde går ind for det naturlige osv.. så er der alligevel forståelse for, når man er nød til at bruge "magt" mod hesten...

For jeg har kunne mærke TYDELIG forskel på hende efter rideturene med elastikken, som efter rideturene uden..

uden elastikken har hun stået og stadig virket spændt bagefter (ikke bange)... men har ikke haft så rolige øjne bagefter osv-...

men efter brug af elastikken (og en roligere sandie i temperement).. så står hun bare og ser kærligt på mig og puffer mig blidt med mulen *SS*

dejlige krikke

• #9   21. okt 2007 jeg kan måske prøve at tage noget video/billeder når jeg rider med den.. så i kan se hvordan den fungere...

de bruger den ude på det stutteri jeg har arbejdet på.. også i tilridning af deres ungheste.. og den ene af dem er lige blevet nummer 2 til egnethedstest i DV... så noget rigtigt må den da hjælpe til

• #10   21. okt 2007 Forstår ikke helt virkningen af den nye tingeling du har opfundet, men det er dejligt du har fundet en løsning på jeres problem smiley

• #11   21. okt 2007 taz:

Ja jeg har været en RIGTIG hård periode igennem... har taget en del på pga jeg har haft det så skidt.. og været tæt på at skulle i behandling af lægen..

og jeg burde bare have tyet til elastikken noget før, for den hjalp også sidste år, da hun havde sådan en tur, hvor hun bare ikke ville lystre...

nu håber jeg at jeg er på rette kurs igen.. og at jeg dermed kan tabe mig lidt igen (og gøre min vægt mere behagelig for isabella ha ha)

• #13   21. okt 2007 nygaard

takker for det *SS*

er sikker på vi nok skal komme "langt" (langt nok for mig *GG*)

• #14   21. okt 2007 jeg laver lige et album eller noet om hvordan man laver den, så den ikke bliver lavet forkert *GG*

for jeg synes den er fantastisk.. og min undervise var meget overrasket over virkningen.. og ville bruge den når hun skulle igang med hendes unghest (en michellino om er let antændelig)...

• #15   21. okt 2007 fedt . Dejligt når det virker., og ja - du skal iikke tage dig af de tosser . De har ikke andet at lave mange af dem en at svine folk til smiley vil du ikke prøve at tage et billede af den der dimmer . Kunne godt tænke mig at se din opfindelse smiley både lden for sig selv . og så på hesten . smil .

• #16   21. okt 2007 kan vi ikk os få et link ? hihi

Kommentér på:
dejlig oplevelse - træning

Annonce