{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Stinne B
Stinne B
Tilmeldt:
4. sep 2022
Emner: 1

Krybbebider og spiserørsforstoppelse {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har har været ude og prøve en hest som er Krybbebider og har derfor lidt slidte tænder
Men den har også haft spiserørsforstoppelse et par gange og spiser kun finmasket hø(i hønet) og blød/våd foder. Og jeg undrede mig bare om det havde et sammenhæng måske? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krybbebider og spiserørsforstoppelse
  • #1   4. sep 2022 når en hest krybbebider styrker den musklerne i underhalsen, på nogle Heste kan det give forsnævringer på spiserøret, hvilket så giver større risiko for spiserørsforstoppelse. for at afhjælpe giver man den Hø i småmasket net, så den ikke kan tage store mundfulde og giver opblødt Foder så det ikke kan svulme op i halsen, begge dele er for at forsøge at forhindre spiserørsforstoppelse.
    Så thumps up til sælger, de gør hvad de kan for at hesten har det bedst muligt.

    når det så er sagt ville jeg personligt ikke selv købe en hest med den historik, da jeg har set hvor slemt det kan gå. ikke dermed sagt at det vil blive et problem for netop den hest du kigger på, jeg ville bare ikke turde. men jeg vil heller ikke købe en hest med en kendt skade, som man ikke ved om bliver bedre eller kan give problemer senere smiley Jeg har repareret nok på min tidligere hest, den næste skal være sund og rask smiley


  • #2   4. sep 2022 Og så er spørgsmålet også hvorfor den er krybbebider? Har den eksempelvis mavesår?

  • #3   5. sep 2022 Anne Julie F det skal man nemlig også se på, men har hesten gjort det længe og det er blevet en vane, så stopper den ikke med det, selvom det bliver fixet, men selvfølgelig skal det undersøges og fixes :);)

  • #4   5. sep 2022 Jeg ville ikke købe mig til problemer. Det der kan blive dyrt smiley

  • #5   5. sep 2022 Det ville også blive et pænt "Nej tak " herfra. Der er simpelthen ikke nogen grund til at købe sig til problemer, man ved eksisterer.

Kommentér på:
Krybbebider og spiserørsforstoppelse

Annonce