{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
347 visninger | Oprettet:

Tommer sadel {{forumTopicSubject}}

Kunne ikke finde på en bedre overskrift xD
Men altså har undret mig over noget i lang tid nu. Den gang jeg fik sadel sagde de at min numse skulle passe til sadlen og jeg skulle have en 16'' men en anden sagde den også skulle passe til hesten og at en 17'' sadel var for stor til min hest. Fordi den gik udover et ribben eller sådan noget.

Vi anbefaler en størrelse 16" til piger med buksestr 34 og mindre ( op til ca. 55 kg rytter), og en 17" til buksestr 36-42 (55 til 75 kg) og 18" til bukse str. 44 eller mere (mere end 75 kg rytter)
Ligger du vægt mæssigt sidst i en str. vil det være en god ide med en ½" større - fx. vejer du 53 kg vil vi anbefale en 16½"

Vi gør opmærksomme på at meget dybtsædede sadler bør købes ½-1" større end normalt, da sædet virker mindre pga det dybe sæde og den høje bagsvitsel - dvs at vejer du 53 kg skal du ca. have en 17" sadel.

Stübbens sadler er generelt små i str. og en 17" svarer her til 16½" i andre mærker.

^^ Så læste jeg det, og der var det jo kun rytteren man gik efter i tommer. Altså ved godt bomstr osv skal passe til hesten, man skal tomme sadel også det?

- Håber i forstår mig, kan ikke rigtig forklare det d:

/JK '

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tommer sadel
Kommentér på:
Tommer sadel

Annonce