{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Karla E
Karla E
Tilmeldt:
15. feb 2022
Emner: 1

Må man trække heste på ikke ridestier? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er lige flyttet til en ny stald, og er ikke særlig kendt i området. Min part derude har pt. en øm hov, så vi går bare ture i skoven i skridt.
Jeg kom til at tænke på, om man må trække en hest på de ikke markerede ridestier? Selvfølgelig bare i skridt.
Jeg hørte et par fra min stald snakke om det, men har ikke lige haft muligheden for at spørge dem, så jeg ville vide om nogen herinde vidste det?
- Karla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man trække heste på ikke ridestier?
  • #1   23. jan 2023 Hvis det er privat skov, ville jeg nok finde ejeren og spørge. Hvis det er offentlig skov, må du godt. Der er en app der hedder Find Ejeren.

  • #2   24. jan 2023 Hvis der må køre en bil der så ja.

    Siger politiet noget til du går på fortovet nej.


  • #3   24. jan 2023 Siger bil trafikanter noget til du går på vejen som du faktisk skal

    JA og du er IKKE populær.


  • #4   24. jan 2023 Jeg ville spørge, før jeg gjorde noget - eller bare holde mig til ridestierne.

    Når der er stier, som er deciderede ridestier, så kunne det godt skyldes at man gerne vil skærme hestene fra eksempelvis hunde, børn og/eller (mountainbike)cyklister - og dermed passe på alle parter.

    Det betyder også, at en cyklist ikke er forberedt på at der kan komme en hest rundt om hjørnet - og dermed tager de ingen forholdsregler. Det kunne godt ende med en situation, hvor du kommer til at gå hjem bagefter hesten smiley


  • #5   27. jan 2023 Du må som udgangspunkt ikke ride på gang- og cykelstier, medmindre det er skiltet, at du må.

    Om du trækker eller rider betragtes som færdsel med hest.


  • #6   30. jan 2023 Jeg har altid tænkt, at så længe jeg går med min hest, må det være ligesom med hund, bare større.
    Skiltene er ofte ridning forbudt, det må jo betyde ridning.
    Hvis derimod er en hov/hestesko (dem har vi nogle af i området) så er heste forbudt (eller måske kun med sko, haha.
    Da jeg havde hest med skov i baghaven, var der nogle stier med ridning forbud, men ellers kørestier, og dem har jeg ofte trukket hest på.
    Det gjorde osse runden mindre, ellers er der 3,3 km rundt.

    Så jeg tænker, hvad siger skiltene, ridning, eller heste forbudt


Kommentér på:
Må man trække heste på ikke ridestier?

Annonce