{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Bruskskade kodeled hest {{forumTopicSubject}}

Hej??min 5 årige islændervallak er blevet diagnosticeret med nydannelse i kodeleddet højre forben og bruskskade. Han har gået i et år med en stor fibersprængning i højre skulder efter leg på fold.
Den er han kommet sig fint over. Men han har gået skævt pga skaden i skulderen, er rettet op nu ved kiropraktor og har sko med stødabsorberende såler.
Men han bliver ved med at være 1/2 - 1 grad halt på højre forben i trav på venstre volte.
Efter røntgen og skanning fandt dyrlægerne nydannelsen som er meget lille og bruskskaden.
Han har fået to ledbehandlinger uden effekt.
Han er ikke halt når han løber på fold og heller ikke ligeud på bane, kun på venstre volte.
Prognosen er pt at give ham ro og se om der dannes brusk arvæv.
Jeg har haft givet ham ren Glucosamin og MSM men vil høre om andre har erfaringer med andre tilskud til brusk? Jeg synes det er en jungle at finde et hvor alle disse er i : Hyaluronsyre, Chondroitin, MSM, Kollagen og Glucosamin. Men måske det kun behøver være nogle af dem til brusk???
Håber der er nogle som vil hjælpe her??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruskskade kodeled hest
  • #1   3. apr 2023 Ring til hestens helse, mit indtryk er at hun ved en hel del om dette emne. Hvor meget rent MSM har du givet?
    Da jeg fik det råd var jeg oppe og give 50g pr dag, for det var i den høje dosis at en dyrlæge/hospital på Sjælland så forbedringer.
    Synes ikke selv at jeg mærkede den store forbedring, men nu er min også en ældre dame med slidgigt som nok har været undervejs længe.


Kommentér på:
Bruskskade kodeled hest

Annonce