{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Tom J
Tom J
Tilmeldt:
27. apr 2023
Følger: 15 Emner: 1 Svar: 3

Erfaring med CBD olie? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg har et spørgsmål vedrørende brugen af CBD olie til heste, der udviser nervøs adfærd. Jeg har hørt fra nogle andre at CBD olie kan være effektivt til at berolige heste der let bliver skræmt eller ængstelige.

Jeg overvejer at give det en chance til min egen hest, som har en tendens til at blive nervøs og ophidset i visse situationer, f.eks. når vi er ude i nye omgivelser. Vi træner selvfølgelig med det, men han har nogle dage hvor der ikke skal meget til før han fare sammen - sidste dag red vi i skoven hvor en af de store sten skræmte ham.

Jeg er dog lidt tøvende, fordi jeg ikke ved meget om CBD olie og dens virkninger på heste. Jeg vil høre om nogen af jer har erfaring med at bruge CBD olie til jeres egne heste, og i så fald hvilket mærke bruger I og hvilken dosis? Er der også nogen bivirkninger, som jeg skal være opmærksom på?

Jeg ville virkelig sætte pris på ethvert råd eller vejledning, som I kan tilbyde. På forhånd tak for jeres hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med CBD olie?
  • #1   27. apr 2023 Træning er vejen frem. Ikke medicinering af en rask hest!

  • Tom J
    Tom J Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 15 Emner: 1 Svar: 3
    #2   28. apr 2023 Tak smiley

    Vil også helst træne med ham, men bliver så ked af det når han bliver så bange som han gjorde sidste dag. Det skal siges at jeg har fået ham af en nabo der ikke længere kunne passe ham, så kender ikke hans opvækst smiley


  • #3   28. apr 2023 Træn træn træn og det bliver bedre smiley

  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #4   28. apr 2023 Jeg har brugt CBD olie til et par af mine - dog ikke som adfærdsbehandling, men som supplement til anden behandling.
    Det er ikke umiddelbart min erfaring, at det har effekt på hestens stressniveau - men det var så heller ikke der, der skulle skrues... smiley
    Omvendt har jeg heller ikke oplevet negative sideeffekter - giver 4-5 dråber 1-2 gange i døgnet, med pipette indvendigt på underlæben, så det optages gennem slimhinden fremfor tarmen.

    Mht. træning, så kan diverse beroligende tilskud (effekt eller ej... smiley ) naturligvis ikke stå alene - omvendt er en stresset hests indlæringsevne stort set ikke-eksisterende, så ethvert stress-reducerende tiltag kan give god mening i en periode.
    Jeg kan som sagt ikke sige, om CBD dråber er at af dem, men ville omvendt ikke være bekymret for at gi' det et forsøg...


  • Tom J
    Tom J Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 15 Emner: 1 Svar: 3
    #5   30. apr 2023 Mange tak Dorte smiley

  • Acliopella
    Acliopella Tilmeldt:
    sep 2015

    Svar: 10
    #6   30. apr 2023 Prøv eventuelt at læse lidt om magnesiummangel og -tilskud til heste.
    Hvis hesten er i underskud af magnesium, så kan den virke mere reaktiv, når den bliver stresset eller nervøs.


  • #7   4. maj 2023 Jeg har oplevet en hest som havde det lige sådan, det viste sig den var blind på det ene øje. Dyrlægen mente det var derfor den reagerede sådan. Har du bemærket om den er bange for ting fra en bestemt side. f.eks er den mest nervøs på en bestemt volte.

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #8   5. maj 2023 Jeg har taget witality nr 2 for min rideangst og har også givet en hund det med stor succes ved siden af træning

  • Tom J
    Tom J Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 15 Emner: 1 Svar: 3
    #9   22. maj 2023 Mange tak for de gode råd smiley

    Dyrlægen laver nogle flere tests og så tager vi et kig på hans foder, samt kombinere det med et par dråber af denne olie: https://www.naturecan.dk/products/cbd-olie-hest.

    Og så står den på træning og mere træning smiley


  • #10   23. maj 2023 Syrpa du skrive du brugte det mod rideangst. Hvordan virkede det? Hvor tit tog du det og hvor meget?

  • #11   19. jun 2023 Hvis du vælger at bruge magnesiun, så skal du går efter et produkt der også indeholder L-trytophane, hvilket gør produktet mere virksomt.

    Jeg har god erfaring med brugen og det har hjulpet et par af mine heste, til at slappe lidt mere af, så det er til at komme til at træne og belønne rigtig adfærd.


Kommentér på:
Erfaring med CBD olie?

Annonce