Godt råd til at fange heste på fold :P {{forumTopicSubject}}
Madison har overgange en tendens til at løbe, når hun ser at hun skal ind fra folden. Man kan ligefrem se glimtet i hendes øjne.
- og når hun løber, er det ikke bare lidt lunten, men jorden rundt på folden. De andre heste står bare og glor på hende.
Så kan man ellers gå frem og tilbage, indtil hun bliver så træt til hun ikke løber mere. Men.. hun bliver ikke så hurtig træt .. det er så her at jeg har fundet mest effektive måde at få hende "indfanget" igen..
Når hun begynder at løbe, sætter jeg simpelthen efter hende.. i fuldt firspring.
efter få runder, stopper hun så, og jeg kan fange hende.
Da hun stod på sommerfold i sommers, havde vi en lille "leg" der gik ud på at jeg løb efter hende, så tror at det er det hun lægger op til. Ørerne var fremme konstant
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 2.035
Det er bare ikke alle heste, det virker på - hvis jeg løb efter Fenja, ville jeg få et los x) ..
For hun er ikke glad for hurtige ting/bevægelser bag hende...
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Plejer at virke somom jeg ikk er kommet ud på marken for at fange hesten.
Stiller mig med ryggen til hesten eller sætter mig ned på jorden også med ryggen til.
Har man en nysgerrig hest vare det ikke længe før den vil se hvad "der sker"... X)
ellera kan du gøre det samme, gå ud på marken en gang imellem uden at tage hesten med ud....så vænner den sig til at du ikke altid kommer for at tage den med..
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.486
jan 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 318 Svar: 1.270
nov 2007
Følger: 298 Følgere: 252 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 1.440
Godt råd til at fange heste på fold :P