{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

Jer med gamle heste... {{forumTopicSubject}}

Min hoppe er ved at være 20 år gammel, og jeg er begyndt at tænke på når den dag kommer hvor hun ikke kan mere.
Hun skal jo have en værdig død, og ikke gå og lide.
Hun er meget frisk, bukker, galopere og leger med mine unge på folden.
Hun er lidt stiv i benene, fået en lav ryg og mistet en fortand. men appetitten fejler absolut intet, hun hamrer løs på lågen hvis jeg ikke skynder mig med hendes mad.
Dyrlægen har tjekket hende og sagt hun godt kan holde lidt endnu.
Hvordan har i anders gamle heste det? Og kan man se i øjnene når det er ved at være slut?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med gamle heste...
  • #2   11. dec 2007 ja det er jo svært at indse de er ved at være gamle smiley
    har ikke selv nogle sådan gamle - den ældste er perle på 14 - men hun er slet ikke den samme mere efter hun ik blir redet , hun virker meget ældre smiley
    men der står en pony på 20 her ude og sys os det er svært at acceptere at hun måske ik klarer vinteren - hun har astma , og ejeren har sagt at nu er det synd at give mere medicin smiley så næste gang hun får an fald klarer hun den nok ik smiley man kan kun se på hende hun er gammel når hun hoster men ellers ik ..


  • #3   11. dec 2007 min gamle pony luna se hende i profil... hun er ved at være træt nu kan jeg mærke... dyrlægen har sagde for to uger siden at hun skulle tage på ellers skulle vi overveje om hun skulle aflives... men nu har hun fået noget gammeldags hø og hun tager fint på det skyldtes at hun ikke kun trives på vinter foder og warp. men bliver hun syg igen bliver hun aflivet for hun har også problemer med at tygge

  • #4   11. dec 2007 Det har jeg faktisk også tit tænkt på. Palmira fylder 17 her til næste år, og så er hun jo pludselig også oppe i årene ..

    Hun er dog en meget frisk pony og hun både springer og går dressur og kan være på flere timers skovtur, men en dag slutter det jo som alt andet, og ja - ved faktisk ikke om man selv kan se det på hesten?

    På en måde ja, man kan vel altid se, hvis hesten mister gnisten og måske ikke kan holde til ridningen mere ..



  • #5   11. dec 2007 Jaaa det er svært. Jeg har haft min i snart 15 år, og jeg er jo helt tosset med hende. Kan slet ikke forestille mig et liv uden hende)o; Jeg har ikke redet hende siden April i år, da hun begyndte at snuble når vi red.

  • #6   11. dec 2007 Cenza er 23 år, og man kan overhovedet ikke mærke at hun er gammel, kun lidt fordi hun er lidt stiv fordi hun ikke bliver redet så meget mere ..
    Man er først kunne begynde at se hun er gammel ved at hun får flere hvide hår i pelsen, men ellers ligger man ikke mærke til det ..

    Hun har næsten mere energi end mine 3 andre heste til sammen smiley ..

    Hun springer stadig utrolig godt, og kan stadig gå godt dressur, og elsker at komme på lange ture ..
    Og hvis hun ser en mark, så er hun næsten jordet afsted med en, og hun er utrolig udholden.

    Men rider hende dog ikke så meget mere pga. jeg ikke har så meget tid nu hvor det bliver så hurtig mørkt.


  • #7   11. dec 2007 Men man siger jo også, at gamle heste har særligt brug for at blive holdt igang (:

  • #8   11. dec 2007 Jeg har redet lb dressur til stævner, la i hverdagen og redet lb-la baner i spring på en 19-årig pony. Som jeg så så sent som i foråret hvor han sparkede røv til et stævne ;D. Han er 21 år idag og still going strong.

  • #9   11. dec 2007 min delfine er 22 år og frisk som en havørn :O) hun er lyn hurtig når der er udsigt til at blive nusset eller der er mad i sigte :O) selvfølgelig er bentøjet ikke hvad det har været men mange år som stævne pony tager jo på den slags...
    der udover har jeg nettop i går købt en dejlig dreng på 18 år der også skal tilbringe de sidste år her hos mig han har været en aktiv del af en fritidsordning og børnehave til og med idag, nu står den bare på skovture og hygge her hos os !!

    jeg ved og kan så jeg har mange år igen sammen med mine dyr og synes ikke der er nogen grund til at tage sørgerne på forskud, jeg elsker dem og har haft delfine i hele hendes liv og jeg vil være der den dag hun skal her fra !! det vigtigste er livet har været vær at leve for dem !!


  • #10   11. dec 2007 Min gamle pony, eller rettere familiens gamle pony er nu 28 år og still going strong.
    Hun er den der drøner ud af boksen og drøner rundt på folden de første 10 min.
    Jo man kan sagtens mærke hun ikke er ung mere, hun ved det bare ikke selv.


  • #12   11. dec 2007 Det er heller ikke for at tage sorgerne på forskud, har bare gået og tænkt over det. De bliver jo ældre, de kære heste

  • #13   11. dec 2007 githa C

    Sådan har jeg det også. Jeg er utrolig glad for at ride - men det er på Palmira. Hvis hun en dag ikke må rides mere og bare skal gå og hygge, så vil jeg ikke tænke på min ridning, men på at jeg har en ven, som altid har været der for mig. Som hun har været der for mig - vil jeg være der for hende til hun ikke kan mere ..


  • #14   11. dec 2007 jeg har det på nøjagtig samme måde, og glæder mig hver eneste dag over hun er hos mig :O)

  • #15   11. dec 2007 maria F
    det er også det mindste man kan gøre for dem, når de i alle de år har slæbt os til stævner, undervisning og alverdens skøre tøser der har hoppet og springet rundt på dem, tænk ikke hvad de har fundet sig i... hæhæ

    delfine skylder ikke nogen noget, det er mig der siger tak nu !! :O)


  • #16   11. dec 2007 githa C

    Præcis (:


Kommentér på:
Jer med gamle heste...

Annonce