{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Ikke at kunne ride på den man vil :( {{forumTopicSubject}}

Jeg fik verdens skønneste hest, da jeg var for gammel og stor til Rival..
Han havde kun været redet i 2 uger, men han var bare skøn - jeg red alle gangarter på ham, da jeg prøvede ham
Derhjemme gik han meget sød i en hel uge, men så stod han stille i en uge pga skab. Derefter begyndte problemerne lige så stille - han ville springe til siden, når man skulle af. Stille og roligt begyndte hesten at stikke af med mig på ryggen - ikke bare lidt vild galop, men ren panik. Løb ind i mennesker og heste, fuldstændig blind for alt.
Den første ridelærer kunne ikke hjælpe, han var faktisk bare bange for hesten (gad vide, hvordan jeg havde haft det!!??)
Det blev så slemt, at jeg begyndte at overveje at hoppe af for at redde livet.
Så fik jeg en ny ridelærer, som gav mig troen tilbage på at jeg kunne ride på ham. De havde ham i tilridning en måndes tid. Første dag var hesten så bange, at den skælvede og rystede..
Men vi fik tilliden til hinanden igen, og jeg galoperede på ham for første gang i 1 år. Men en dag, da min ridelærer ikke var der, blev hesten panikslagen igen og sprang lige ind i barriareren, Behøver jeg at sige, at jeg ikke har siddet på hesten siden?
Min far rider den, og det går super, fordi han har kræfterne fysisk til at stoppe ham, så han finder ud af, at det ikke er ok at løbe fra alt. Men virkelig, jeg drømmer stadig så meget om at ride på min drømmehest igen. Jeg hader mig selv for ikke at have flere kræfter, så jeg kunne sætte mig i respekt smiley
Det er en meget lang historie, fortalt meget kort... Jeg savner bare så meget at sidde på min drømmehest. Kemien mellem os var 100% rigtig, og vi forstod hinanden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke at kunne ride på den man vil :(
  • #1   15. dec 2007 det har i jo ikke grordt når hesten kan blive skør af at stå stille i en uge.. syntes det lyder meget underligt.. er du sikker på at der ikke er nogen der har gjordt den noget, du ikke ved.. for det er dælme kke normalt at en velfunderende hest lige pludeslig bliver bange for alt og alle og da slet ikke at han render folk ned..

• #2   15. dec 2007 Ja jeg undrer mig også - og så synes jeg også at det er lidt sært at I har "løst" problemet ved at lade din far ride den, fordi han er stærk nok til at kunne tvinge hesten til at "opføre sig pænt".

Mon ikke den hest trænger til at blive arbejdet med fra jorden?

• #3   15. dec 2007 Undskyld mig, men hvad har vi ikke gjort? Forstået hinanden? Jo, det vil jeg nu mene, da jeg lærte ham schenkelvigninger allerførste gang vi forsøgte, og forpartsvendinger og den slags. Det kan man ikke lære en hest første gang med mindre, man forstår hinanden

Jeg ved ikke, hvad der er sket. Jeg har ikke set det. Jeg ved bare, at hesten ikke var den, vi købte.

• #5   15. dec 2007 Lise: Ja ja, du skal lige misforstå den. Du kender ikke hesten eller den måde vi rider på. Ville du gerne sidde på en hest i blind panik? Ja, undskyld, men jeg tvivler på, at du nogensinde har prøvet det! Alle kommer med "gode" råd, men ikke en eneste tør at arbejde med ham udover mig og min far.
    Den hest er blevet arbejde med, og nu går han stille og afslappet. Ellers kunne vi nok ikke ride i naturen med lange tøjler, hvor hesten er helt afslappet. Det er bare M I G, der ikke kan ride ham

• #6   15. dec 2007 Ida: Da han gjorde det, var det noget han forestillede sig i hovedet (udtagelse fra dyrlægen), og det var intet med os at gøre. Han var ikke flabet, men aner ikke hvad man skla kalde det.

• #7   15. dec 2007 Ida: Han forstod udemærket, hvad der sker. Han er meget lærenem og dygtig hest

• #8   15. dec 2007 Det problem kan i sansynligvis få væk ved at få hjælp af en proff.

Nej jeg taler ikke om en berider, men om en "hestehvisker" som man kalder dem.

Ute lehmann har før fået en hest ind, der var umulig i ALT, og som slet ikke kunne rides. Den var direkte farlig og skulle have være aflivet. Men efter et par måneder hos Ute, var den ved at være en normal og sød hest, og de var vidst også begyndt at ride den.

Nu er den showhest smiley

• #10   15. dec 2007 The Jøncks: Det er væk nu. Han er en dejlig hest. Bare ikke med mig. Så jeg holder mig af hesten. Udover det, så er han som en normal hest nu udover, at andre mennesker ikke kan komme op på ham.

Og hestens mund har det ganske fint, tak smiley Vi hiver ikke i ham. Han gør jo ikke den slags mere,

• #11   15. dec 2007 Og nu kan du så ikke sammenligne at løbe lidt med at være i fuldstændig blind panik.

• #12   15. dec 2007 Liselotte*STUDENT 26 JUNI 2007* C

Jeg forstår ikke helt hvorfor du bliver aggressiv når nogle skriver noget som du ikke er enig i.

Det er vel naturligt nok, at folk kommer med gode råd, det er jo netop fordi man gerne vil hjælpe - det er da også naturligt nok at andre ikke vil arbejde med din hest, da det jo netop er din hest, og dig der skal kunne samarbejde med hesten.

Jeg vælger at se bort fra, at du sætter tvivl om min erfaring med heste, og råder dig stadig til at arbejde med hesten fra jorden.

Når man opretter en debattråd i et offentligt forum, så må man forvente, at folk svarer i tråden, og man kan ikke forvente, at alle snakker dig efter munden.

• #13   15. dec 2007 Kendt hinanden 100 %. og jo man kan godt lære en hest de øvelser i første forsøg.. nu har jeg redet ungheste og broblem heste i 10 år. har dælme lært mange heste de forskelige ting og gør man det rigtig så fanger de den hurtigt. men der må da være noget galt med din hest og ja det kán sagtens være i hovedet det galt med.. måske du skulle prøve at få en heste hvisker ud og kigge på ham.. han kan jo også have ondt og din dyre læge bare ikke kan se eller finde hvad der er galt.

• #14   15. dec 2007 Jeg er fuldstændig enig med dig betina G

• #15   15. dec 2007 Alt det med dyrlæge og hestehvisker er gjort - nu skal jeg smide et link med det.
    Og hesten går fint i dag - igen bare ikke med mig - men det er så nok, fordi, jeg er en elendig rytter. Men det er ok, bare han er glad igen

• #16   15. dec 2007 men kan dælme godt forstå du er ked af det Liselotte.. det er dælme ikke sjovt at alle andre kan ride ens hest og man så ikk selv kan..

• #19   15. dec 2007 betina G: Nu er det så kun min far, der kan ride den. Pga tillid. Hesten er speciel, han stoler ikke på så mange. Vi har ikke kunnet sælge ham, da han stikker af med folk, når de sætter sig op

• #20   15. dec 2007 okay ja så.. hmm har i prøvet hvor det er dig der står i ringen og hvor det er dig der viser at du ikke er farlig. du ved helt fra bunden med øvelser der er beregnet til "vilde" og bange heste.. måske du bare skal begynde fuldstændig fra bunden af med at lægge grime på og gå tur du ved som var han et føl..

• #21   15. dec 2007 Det er fint med råd - MEN hesten går fint nu, det går han virkelig. Bare ikke med mig - det er det tråden handler om,
    I det mindste er jeg da "mand" nok til at se, at jeg ikke kan ride den hest pga jeg sikkert er for dårlig en rytter

• #22   15. dec 2007 betina G: Det er det, der er det værste. Når jeg arbejder fra jorden, stoler hesten på mig. Og det gør han også, når jeg red på ham, det skete bare engang imellem at det sagde klik i hovedet på ham, og jeg formodede ikke at få ham stoppet, så han kunne tage op til 4 runder i ren jord, hvor jeg bad Gud om at lade mig overleve.

• #23   15. dec 2007 ved godt det lyder underligt at starte så langt nede men har hørt før at det har hjulpet du må bare ikke give op når nu han er din drømmehest..

• #24   15. dec 2007 Liselotte*STUDENT 26 JUNI 2007* C

Helt seriøst - jeg tror altså at det dig og hesten trænger til er tillidsøvelser fra jorden - jeg tror ikke at du er en dårlig rytter.

• #25   15. dec 2007 Okay så det er en bølle hest der simpelhen har fundet ud af at den kan tryne dig hver gang du sætter dig op. så forstår jeg det lidt bedre

• #26   15. dec 2007 ja du skal lære ham at respekter dig før du sætter dig op og må bede til gud. hehe der skal da ihvertfald ske noget før du sætter dig op for det er da for farligt når det er med livet som indsats.. men må indrømme at det er svært at komme med råd når man ikke har set den i aktion.

• #27   15. dec 2007 Lise: Ja, men han stoler jo som sådan også på mig, da jeg er den ene af de 2 personer, der må sidde op ham, Det sker bare, at det slår klik i hovedet på ham nogengange, og så er han meget, meget, meget farlig at sidde på, hvis ikke man får det under kontrol - og det har jeg ikke formodet endnu, den slår selv over i skridt efter nogle frygtelig omgange. Jeg er så bange, at jeg ryster. Men i det jeg ikke kan stoppe min hest igen, er jeg jo ikke dygtig nok til at ride på ham

• #28   15. dec 2007 betina G: Ja, det er nemlig lige det, det er smiley Og nej, mine forældre ville heller ikke have, at jeg red på ham mere, da det netop var med livet som indsats...

• #29   15. dec 2007 hmm du sider da i det mindste da stadig på ham når han stopper så noget må du da kunne.. hmm det at stoppe en hest der løber løbsk er ikke så meget styrke men teknik. du kender selvf den med at vende dem rundt på en 5 øre.. men mange gange er det beslutsomheden i det. kan godt forstå at du bange nu.. men du er nød til at sætte dig i respekt lige så snart du kan mærke at han spænder op og gør klar til at sætte af. bare rundt med ham ind mod barieren i et hjørne. bare vær hurtig og når han så står stille skal du ikke gøre noget. lad ham tænke lidt. om du så skal blive ild rød i hovedet og skide en grøn sne mand skal det bare lykkes.. gør den øvelse nogle gange og prøv så lige så stille at slappe af og ros ham når han gør noget rigtig som at gå fram ad stille og roligt.. og ellers bare ind mod barieren når han ikke gør.. også selvom du skal stå i en halv time i et hjørne.. og hav måske en til at have en trække tov i så han ikke kan stikke helt af..

• #30   15. dec 2007 nå jeg skal ud med hundene men du må meget gerne skrive hvis i finder ud af det liselotte.

• #31   15. dec 2007 betina G: Ja, jeg fik også tit meget ros for, at jeg kunne blive siddende (men sikke noget at få ros for smiley ). Det med en 5 øre tør jeg ikke, da vi så bare styrter. Desuden reagerer han heller ikke på bidet, når han først er i gang. Det er nemlig lige det med at tage det i opløbet - det lykkedes bare ikke rigtigt for mig. Jeg forsøgte også at styre ham ind i barriareren, men han knaldede bare lige op i den med fuld fart - så det gik jeg fra igen

• #32   15. dec 2007 hmm ja kan jeg godt se at det ikke er skide smart så.. havde lidt det samme problem med en hest der ville gå i vejert og vælte sig bag over når der var rytter på.. det var dælme heller ikke sjovt..

• #33   15. dec 2007 den var 183 i stg.. dælme langt ned når man først hang der opppe..

• #34   15. dec 2007 betina G: Nej, det kan jeg godt forestille mig. Jeg har heldigvis en meget dejlig 4 års hoppe, som jeg rider nu smiley Hun er bare sød.
    Så er det ligesom mere ok, at jeg ikke kan ride ham. Men sådan er det nogengange - man møder udfordringer, man ikke kan hamle op med

• #35   15. dec 2007 Theis: ja, lige præcis. Han er vildt skør i hovedet den dag idag. Det kan jeg love dig for. Men nu er vi også den største tilhænger af tvang

• #36   15. dec 2007 Og ja, så er han lige så skør som alle vores andre heste, der også bliver tvunget hver eneste dag. Ja, du skal næsten se den video, hvor vi alt for groft tvinger Fini op i traileren

• #37   15. dec 2007 Kan kun give dig et råd.

HORSEMENSHIP

• #38   15. dec 2007 det er da klart at hesten har brug for en stærkere rytter...
    det er da ligesom at en lille pige på 10, sætter sig op på en stor stærk hest. så er det jo klart at en voksen mandd osm jo er stærkere bedre kan styre hesten.

Kommentér på:
Ikke at kunne ride på den man vil :(

Annonce