{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

Jeg har givet Flozzy et 1 tal fordi... {{forumTopicSubject}}

...... jeg betvivler de oplysninger i (dig og din datter - hvorfor er hun forresten ikke slv oprettet som bruger, når det er hendes hest) har oplyst om Flozzy

Min kilde er Landsudvalget for Hestes database, som jeg abbonerer på.

Det er almindeligt kendt, at der kræves hestepas for at kunne deltage i dressur og springstævner i klasserne Lc og højere (altså også Lb).

Men da jeres DSP (Dansk Spots Pony) Flozzy ikke forefindes i LU`s database, hverken som Dansk Sports Pony eller i det hele taget, ja så har den altså heller intet hestepas,

Så derfor,

Kærlig hilsen Bent

Har i nogen dokumentation for hestens optagelse I LU`s database evt. under et andet navn (Flozzy kunne jo være et kæle eller kaldenavn) , ja så er i mer end velkomne til at reagere, og jeg vil straks ændre karakteren 1 til et 7 tal, ligesom jeg gjorde til Frederiksborghingsten Rasmus, efter at ejeren havde oplyst mig om hestens registreringsnummer og rigtige fødselsår.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har givet Flozzy et 1 tal fordi...
  • #1   15. apr 2004 Jeg forstår dig godt og har egentlig også sympati for det du skriver.

Jeg forstår bare ikke hvorfor man opretter sin hest under et avlsforbund , hvis ikke man har papirer på den,

Eller er det mig der er dum : kan jeg også bare kalde mit gadekryds Emil for en Dansk Sports Pony (DSP)

og fortælle om hvor fantastisk han er til både spring og dressur

Jeg forstår heller ikke hvorfor det er moderen der opretter sig som bruger hvis det er datterens (15 år)
    hest.

Men efter at jeg har fundet ud af at alle Jette J`s "Amlet Arabiens" heller ikke er optaget i LU, men alle har hestepas og hingstene står til afbenyttelse, så må jeg nok erkende at mit forehaven har mistet sin seriøsitet og at jeg derfor har indstillet LU jagten - indtil videre ihvertfald

Med kærlig hilsen bent

• #2   15. apr 2004 Men du har jo givet den et 5-tal, jeg forstår ikke helt...

• #3   15. apr 2004 Hmmm.. .Jeg rider da lc.....??? Osv..... Tyra har ikke hestepas? Tror jeg?

• #4   15. apr 2004 Man kan sagtens starte klubstævner uden hestepas.. Men når den skal starte distriktstævner (c-stævne) og højere skal den have pas..
    Men jeg mener at man først kan kalde sin pony for DSP når den har været til kåring eller hvis den har parpirer..

• #5   16. apr 2004 Tak til jer allesammen for indlægene omkring hestepas og DSP Ponyer,

Som sagt så har jeg opgivet "LU jagten" da den åbenbart ikke er vandtæt.

Og jeg har ændret mit et tal Flozzy til et 5 tal.

Jeg mener dog stadig at , eftersom DSP af Landsudvalget regnes som et avlsforbund, så må der i det mindste forefindes identifikationspapirer på DSP ponyer, altså hestepas.

Kærlig hilsen bent

Kommentér på:
Jeg har givet Flozzy et 1 tal fordi...

Annonce