{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Er det ubehøvlet? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg sad og skrev her for lidt siden med en gammel veninde fra min gamle rideklub, hvor vi kom til at snakke om, at jeg skulle ud og starte på klubben. Jeg siger så hvilken klasse jeg godt kunne tænke mig at starte, og hun siger, at den ville hun også starte. Fair nok, no problem for mig, jeg har før startet mod veninder. Så siger hun, at jeg ikke må ride godt, fordi hun vil vinde? Så siger jeg, at jeg rider for at vinde, for jeg ved Nathi sagtens kan gå en LC1. Så begynder hun at flejne helt ud, og sige det er unfair og at jeg er "dum", fordi jeg rider for at vinde. Så fortæller jeg hende pænt, at hvis hun kun rider for fornøjelsens skyld (som hun senere hen fortalte mig), så kunne jeg da ligeså godt løbe af med sejren? Jamen, jeg var også bare den type der red for at vinde og hvis vi ikke vandt, så slog jeg min hest og var sur resten af dagen? Hmm, nu ligger landet så sådan, at jeg rider hvad jeg kan, og det er det bedste og jeg aldrig har været sur efter et stævne, og aldrig slået min hest, fordi den ikke lige levede op til mine krav.

Så snakker vi så senere om, at jeg idag red uden sadel og hjelm langs vejen (på to-sporet cykel sti, med ridelygter, reflekser, cykellygter og skriggrønt skridttæppe og jeg skal komme efter dig) i 20 minutter. Det mener hun er ubehøvlet og uforsvarligt osv osv. Hun flejner fuldstændig ud og siger, at jeg slet ikke burde have hest, at den lider overlast osv. Nu har min hest sko på, så den lider bestemt ikke overlast af gå på asfalten, og jeg desuden kun red halvdelen af tiden på asfalt, resten på græs. Jeg beder Nathi om at gå til biddet, jeg sidder rigtigt så jeg ikke sidder og "irriterer" de forkerte steder på hendes ryg. Nathi har under hele rideturen været 100% kontrollerbar, og hvis hun endelig fik en af sine trip, så tror jeg sagtens jeg ville kunne sidde fast, da jeg har prøvet de underligste heste uden sadel mens de hoppede og dansede. Med hensyn til ridehjelmen og uden sadel - så har jeg tilladelse fra min mor til at ride uden hjelm og sadel så længe det foregår i skridt (den aftale bliver selvfølgelig holdt!). Jeg må også ride uden sadel i trav og galop så længe jeg har ridehjelm på.

Så synes I at jeg er ubehøvlet mht. dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det ubehøvlet?
Kommentér på:
Er det ubehøvlet?

Annonce