{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.729 visninger | Oprettet:

Hest, skole og arbejde {{forumTopicSubject}}

Jeg går nu på gymnasiet, i 2.g, og jeg har 4 heste. Min oldenborg Nicosia, en pony på 4, en pony på 10 og et lille ponyføl. Det er dog kun 1 af dem jeg rider. Derudover har jeg et job. Jeg arbejder i et køkken. Dette er i weekenderne, men ofte er det lange vagter imellem 6 og 10 timer.

Tiden er der for lidt af, da jeg ofte først er hjemme kl. 15.30 de fleste dage. Så er der 1 hest der skal rides og klokken er ofte 18-19 før jeg er færdig med dette. Herefter skal alle lektierne laves. Nogle gange bliver det bare for meget, men jeg kan heller undværre noget af det jeg laver. Ridningen er det skønneste at lave i sin fritid og jeg elsker at komme hjem fra skole og tage ud til hesten. Skolen og lektierne skal bare passes. Jobbet kan jeg ikke undvære da det er dyrt at have hest og derfor er SU'en ikke nok.

Måske klager jeg bare for meget? Andre kan jo klare det og så kan jeg vel også. Ofte synes jeg bare det er svært at få det hele til at gå op i en højere enhed og hvor er det lang tid siden jeg har haft en dag hvor jeg intet skulle!



Så kom jeg ud med det! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest, skole og arbejde
  • #3   20. jan 2008 Kender det alt for godt.
    går på sidste år på hf, har to heste og et arbejde i rema 1000, også lange vagter.
    så her om vinteren er det svært at nå at ride de dage man kommer sent hjem.
    så vi må se frem til de lysere tider, hvor vi kan nå det smiley


  • #4   20. jan 2008 Ja, i 1.g klarede jeg mig også fint, men det er lige før jeg giver op. Hvis bare jeg kune havde hesten og skolen ville jeg kunne klare det, men er tvunget til at have et arbejde.
    Alt min tid er også skemalagt! Det er også bare træls det er sådan. Jeg tænker hele tiden på det næste jeg skal have gjort.


  • #5   20. jan 2008 Jeg glæder mig også til sommeren! Dagene føles meget længere og det er skønt..

  • #6   20. jan 2008 Jeg syns også det er svært at få det til at hænge sammen.. Men jeg har heldigvis en meget sød og forstående kæreste der godt kan forstå jeg er ude ved hestene så meget da han selv har en tidskrævende hobby...

    Men ja.. det kræver planlægning og prioritering..:-)


  • #7   20. jan 2008 lån en af dem ud og når du har tid få dem tilbage igen??

  • #8   20. jan 2008 Det problem havde jeg heldigvis ikke i gymnasiet.. Mine 5 heste stod hjemme, og det sparede mig for en masse tid. Og var der fx en weekend, jeg ikke gad, kunne de jo nemt nøjes med at stå på fold smiley
    Jeg arbejdede hver weekend fra 15-23. Men så red jeg bare om formiddagen.. Havde selvfølgelig fri, når jeg ville i byen :)¨
    Men sådan spontant venindehygge var der ikke tid til, og jeg havde heller ikke tid til min kæreste

    Men det er helt i orden at klage smiley Prøv at lave et skema over det du skal nå smiley Hvis du er go' i skolen, behøver du heller ikke at lave lekttier hver aften smiley Kun afleveringerne ;D

    Jeg er lidt bekymret for, hvordan det skal gå til september, når jeg begynde rpå min videregående uddannelse; specielt hvis jeg flytter til en anden by.. men mon ikke det hele går smiley


  • #9   20. jan 2008 Jeg synes godt nok, at du er sej smiley
    Men kan se du har en hest til salg, tror du ikke, at det kommer til at gå bedre når du har fået den solgt? :o)


  • #10   20. jan 2008 Jeg har (heldigvis ;p) ingen kæreste!

    Jeg har en pony til salg, men det er ikke lige tiden til at sælge og jeg vil ikke låne ud.

    Liselotte - og jeg klager.. videregående er værre.. Jeg frygter også endnu mere når jeg når dertil. Der er så mange af mine veninder der er stoppet med at have hest, men det ønsker jeg bare ikke.


  • #11   20. jan 2008 ulle

    Hun skriver hun er færdig derude ved 18-19 og tager hjem og laver lektier:-)

    Fie
    Hehe ja det kan være svært at få det til at hænge sammen når der kommer en kæreste ind i billedet.. men når han har forståelse for ens hobby så er det slet ikke så slemt:-) den slags fyre hænger desværre bare ik på træerne.. hehe


  • #12   20. jan 2008 Det tager en halv time at køre ud og hjem fra hesten. Desuden spiser jeg lige inden jeg tager afsted osv. Og 2 timer kan der sagtens bruges ude ved hesten. har også de 3 andre der skal lukkes ind osv.

Kommentér på:
Hest, skole og arbejde

Annonce