Ar til den store guldmedalje {{forumTopicSubject}}
Har et sprøgsmål. Kom sådan til at tænke på en episode jeg oplevede inden jeg købte Hafrun. Jeg søgte part på en islænder og en dame ringede og sagde hun havde en sød hoppe, hekla og om jeg ville komme forbi til en snak og lige se hende. Det var i sommers og varmt og jeg havde taget en t-shirt på. Problemet er at mine arme ligner en krigszone efter at jeg har været "cutter et moderne udtryk" i over 7 år og er blevet syet en del gange så peljer ikke at gå i t-shirt men da jeg ingen sår havde og kun helde ar tog jeg ud til hende i t-shirt og lod som ingen ting. Da hun så mig udbrød hun forfærede at hun ikke ville have en syg en til at passe sin hest og jeg fik ikke engang lov til at se hesten. Jeg tog tudbrølede hjem og opgav at søge efter en hest at passe. Snere fant jeg dog coco en fjordhest som er ejet af kamille som også er bruger herinde. Jeg har aldrig vist eller fortalt hende det da jeg var bange for ejg så ikke måtte passe coco. Jeg blev fyret fra et job af samme årsag og er meget ked af det. Heldigvis er Hafrun ligeglad med mine arme.
Ville i "ansætte" en passer hvis hun var "syg" i en eller anden forstadf, feks havde anoreksi, deprresion eller måske skåret sig?
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Men hvis personen havde lidt af det, men er kommet over det, ville der ingen problemer være.. Og man er tydeligvis kommet videre (ligsom dig lyder det til) hvis man ikke er pinligt berørt ved at vise i dit tilfælde sine ar frem...
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.440
sep 2007
sep 2007
sep 2007
jun 2005
Vil næppe mene, at man er mere voksen og ansvarlig end andre, fordi man lider af en psykisk sygdom..
Men jeg kan godt føle med dig, da jeg selv har et grimt ar ved håndledet, hvor folk ofte tror, at det skyldes "cutter"-problemer, hvorefter man skal i gang med at forklare en lang historie om, hvorfor jeg har det ar hver gang..
sep 2007
jun 2005
Det er jo så din holdning, vi bliver bedt at skrive, hvad vi synes/ville føle - og nej, jeg siger ikke, at jeg er enig i, at det var retfærdigt, det ejeren af islænderen gjorde - det var ondt og modbydeligt.. Men ja, det kan da godt være at nogle med psykiske problemer er ansvarlige, men jeg har også set nogle stykker, hvor de klart lader deres problemer gå ud over hesten - og den risiko ville jeg ikke tage.. Minimum ville jeg spørrge, om man var kommet over det.
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Men ellers ville jeg sige det kom an på hvad jeg forventede af parten.. jeg har haft en part som havde nogle psykiske problemer.. og hun kunne finde på at ringe kl 18 og sige hun ikke nåede i stalden den dag (på hendes dag) selv om hun vidste at der var samtidigt med at min sidste bus forbindelse til hesten kørte.. og da man selv skulle give hesten hø var det et stort problem hvis igen kom... så jeg ville være usikker på om personen kunne overholde aftaler hvis de havde en dårlig dag.. men det er jo kun hvis man stadig har problemerne.. hvis man er kommet igennem det er der ingen forskel..
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.440
Ville det ikke hjælpe hvis du alligevel tog ud imellem folk, så du muligvis kunne overvinde din frygt? Holder du dig altid for dig selv?
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.010
Når jeg nu læser svarene, så fyldes jeg med temmelig ambivalente følelser. Det, som ejeren af islænderen gav udtryk for, har hun nok fortrudt nu - hun skulle selvfølgelig have omformuleret sig.
Personligt ville jeg aldrig sidde og generalisere og sige, at jeg aldrig selv ville vælge en part med psykiske problemer. De fleste tumler med et eller andet problem, men når der ligefrem er blevet diagnosticeret en psykisk sugdom, jo, så er det fordi personen er bukket under af en eller anden årsag. Bukket under - som værende ustabil, og det er man som psykisk syg.
Udover det, så ville jeg selvfølgelig spørge ind til det - og hvis det var til at snakke om, og jeg følte hun var stabil og ansvarsbevidst, nej, så ville det ingen indflydelse have.
Men at andre ikke ønsker en sådan part, dét, kan jeg også forstå - selvom jeg selv ville vurdere parten først - ligesom med enhver anden part.
Louise
Ar til den store guldmedalje