1.227 visninger
|
Oprettet:
Hesteboks {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Vi skal til at bygge nye hestebokse, hvilket jeg glæder mig super meget til...
Jeg vil dog spørge jer til råds.
Hvilken boks er bedst?
Tænker på fronten.
Forestrækker I en front, hvor der kan lukkes ind til jeres hest, eller en helt åben front eller????
Skal lågen være en skydelåge eller bedre med en skinnelåge eller??
Er spændt på at høre jeres meninger, og begrund gerne hvorfor i mener som i gør??
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
og ved ikke lige med det dder skinne/skydelåge d:
okt 2007
Følger: 87 Følgere: 97 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 786
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 11 Emner: 144 Svar: 138
Kan huske den rideskole jeg kom på førhen. Der var boksene meget åbne og hestene kunne blive ret "vilde" når der blev trukket en hest forbi...
Men det var selvfølgelig også en rideskole, hvor der kom en hulens masse heste + folk forbi hver dag.
Vil bare gerne have lavet det der er bedst for hesten, og ejer, og så som samtidig ser pænt ud..
okt 2007
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.506
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.190
Mine bokse er åbne, og det fungerer godt, men når vi skal ha bygget ny stald til sommer, skal jeg have lukkede bokse med vinduer på staldgang og i væggen så de kan kigge helt ud og få frisk luft (:
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 11 Emner: 144 Svar: 138
Foreløbig mange tak.
Det er helt klart at vi vil lave bokse så hesten kan se ud..
Men spørgsmålet er om fronten skal være helt åben eller vi skal have at fronten kan lukkes...
I hver boks er der et vindue, som hesten kan se helt ud om sommeren..
Men hvad foretrækker i og hvorfor??
okt 2007
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 7 Emner: 97 Svar: 844
det er med tremmer er jeg meget imod, så heller en bred mur, hvor de ikke kan komme tilskade, hvis der er en som prøver at komme over. men tit så hopper hestene ikke over, når den er så fri.
ellers vil jeg sige løsdrift. det er det mine står i nu og det er noget af det bedste for dem. mine nyder det, og der er ikke det problem med at sku muge ud hele tiden og man skal lukke ud og ind.
pøj pøj med at finde den du synes er mest rigtig. heldigvis er vi ikke ens og det er forskelligt hva vi synes er best. men nu har jeg prøvet lidt af hvert til mine heste og jeg ved hva de trives bedst ved nu.
Hesteboks