{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Hesteboks {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi skal til at bygge nye hestebokse, hvilket jeg glæder mig super meget til...

Jeg vil dog spørge jer til råds.

Hvilken boks er bedst?
Tænker på fronten.

Forestrækker I en front, hvor der kan lukkes ind til jeres hest, eller en helt åben front eller????

Skal lågen være en skydelåge eller bedre med en skinnelåge eller??

Er spændt på at høre jeres meninger, og begrund gerne hvorfor i mener som i gør??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesteboks
  • #1   13. apr 2008 jeg ville nok vælge en låge som kan lukkes helt, men hvor der stadig er mulighed for hesten at stikke hovedet ud når den er åben..
    og ved ikke lige med det dder skinne/skydelåge d:

• #3   13. apr 2008 jeg vil helt klart ha skyde låger i mine bokse, for så kan der ske mindre skader, og ingen kan komme i klemme

• #4   13. apr 2008 Foreløbig tak for jeres svar...

Kan huske den rideskole jeg kom på førhen. Der var boksene meget åbne og hestene kunne blive ret "vilde" når der blev trukket en hest forbi...

Men det var selvfølgelig også en rideskole, hvor der kom en hulens masse heste + folk forbi hver dag.

Vil bare gerne have lavet det der er bedst for hesten, og ejer, og så som samtidig ser pænt ud..

• #5   13. apr 2008 jeg vil også gerne kunne åbne et vindue men det skal bestemt også kunne lukkes da der ellers kan ske grimme skder og give stresset heste hvis der kommer mange forskellige mennesker i stalden hver dag..

• #6   14. apr 2008 skyde låger, og så syntes jeg der <b>skal</b> være "vinduer" i fronten da det er synd at hesten ikke kan kigge ud, og følge med, men jeg ville også lave uden en metal stang over da hesten kan blive forskrækket og smaske hovedet lige op i og komme flemt til skade.

• #7   14. apr 2008 Med skydedøre, og så med vindue så de kan kigge ud. enten ud på staldgang, eller så de kan kigge helt ud. - Selvfølgelig den slags man kan lukke igen.

Mine bokse er åbne, og det fungerer godt, men når vi skal ha bygget ny stald til sommer, skal jeg have lukkede bokse med vinduer på staldgang og i væggen så de kan kigge helt ud og få frisk luft (:

• #8   14. apr 2008 Hej igen..

Foreløbig mange tak.

Det er helt klart at vi vil lave bokse så hesten kan se ud..

Men spørgsmålet er om fronten skal være helt åben eller vi skal have at fronten kan lukkes...

I hver boks er der et vindue, som hesten kan se helt ud om sommeren..

Men hvad foretrækker i og hvorfor??

• #9   14. apr 2008 jeg ville helt klart ha "lukket" bokse, feks hvis man får en urutineret hest i en halv åben boks kan den komme op og hænge..

• #10   14. apr 2008 helt åben boks. betonmur hele vejen rundt. evt et stykke væg der går ud fra muren af, så de os kan få fred, men os så de kan røre ved hesten ved siden af også skal de være så store at de kan gå rundt i dem uden problemer, og evt så der kan være 2, hvis en hoppe får føl.
    det er med tremmer er jeg meget imod, så heller en bred mur, hvor de ikke kan komme tilskade, hvis der er en som prøver at komme over. men tit så hopper hestene ikke over, når den er så fri.
    ellers vil jeg sige løsdrift. det er det mine står i nu og det er noget af det bedste for dem. mine nyder det, og der er ikke det problem med at sku muge ud hele tiden og man skal lukke ud og ind.
    pøj pøj med at finde den du synes er mest rigtig. heldigvis er vi ikke ens og det er forskelligt hva vi synes er best. men nu har jeg prøvet lidt af hvert til mine heste og jeg ved hva de trives bedst ved nu.

Kommentér på:
Hesteboks

Annonce