{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

CRTS
CRTS
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506

Ang. islandske hest + ryttere {{forumTopicSubject}}

Nu må jeg altså lige spørge nogle islænder kyndige for der er noget jeg absolut ikke forstår..
Jeg mødte et par islændere idag på en tur og undrede mig lidt over dette:

1. Hvorfor er det at man ikke gør noget ved hestens pels når den bliver så lang? De må da have det helt vildt varmt i det her vejr ?

2. Er det meningen at ryttere skal sidde og stritte helt vildt med fødderne?

3. Er det populært indenfor islænder-ridning at eqvipagen ser uharmonisk ud? Her tænker jeg på de "alt for store" ryttere med alt for lange ben?

*Det er ikke mening at støde nogle, men synes det er mærkeligt* 8)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. islandske hest + ryttere
  • #1   18. apr 2008 fordi det er "in" i islænderverdenen at hesten skal have den pels den er født med. Det er dog ved at blive flere som klipper deres islændere..
    Desuden er der mange islænder der kun bliver brugt til hyggeridning, og så gider folk jo ikke at klippe dem, hvis de alligevel kun rider tur en gang i mellem.. hvilket også er forståeligt..

ja de fleste stritter helt vildt med tæerne.. det bliver lagt meget være vægt på hestens gangarter end rytterens opstilling

ja, rigtig mange vokse, store som små, køber islændere.. så ja det er normalt at det ser uharmonisk ud..

Og jeg må sige at det gamle sagn med at islændere kan bære en voksen mand på 100 kg. uden problemer og besvær, den holder altså ikke længere..
    Den nye type islændere er spinkle sportsheste, og de har altså ikke godt af at gå med store mænd og damer, lige meget hvad de så argumentere imod med.. De bliver avlet så spinkle at selv en idiot kan se, at hesten ikke har samme styrke, som den havde, da man avlede de robuste (gammeldags type).

• #2   18. apr 2008 1. Hvorfor er det at man ikke gør noget ved hestens pels når den bliver så lang? De må da have det helt vildt varmt i det her vejr ?

Sådan er islændere.... Og hvis man klipepr manen eller halen er man ikek velkommen i islænderforeningen!

2. Er det meningen at ryttere skal sidde og stritte helt vildt med fødderne?

Mange kan godt lide at have lange stigebøjler for så går hesten nemmere i tølt smiley

3. Er det populært indenfor islænder-ridning at eqvipagen ser uharmonisk ud? Her tænker jeg på de "alt for store" ryttere med alt for lange ben?

Jeg tror du mener : hvorfor er der storer folk på små heste?
    Det er fordi de er små stærke heste, ligeså stærke som en DV smiley
    Mange mænd på island rider dem!

Håberj eg kunen hjælpe.. har selv to smiley

• #3   18. apr 2008 Nu jeg ikk islænder kyndig, men jeg har en islænder i tilridning og han har stadig meget vinter pels, men han har det ikk varmt i sin pels, han sveder i hvertfald ikke eller noget.

• #4   18. apr 2008 1. det er fordi at mange islændere går i løsdrift og så skal gå ude hele natten, og for at kunne det skal de jo have en lang pels smiley og grunden til at folk måske ser store ud til islændere er fordi at alle også voksne kan ride på dem, og så er islænderene rigtig stærke, men jeg ved ikk lii det der med fødderne smiley håber det var svar nok? smiley

• #5   18. apr 2008 Nu er jeg ikke ligefrem islænderytter, men kan da svare på lidt. smiley

Hestens pels "udstøder" jo også varme, altså.. Kan ikke lige finde ud af at formulere mig ordentligt, men ja.. Tror faktisk ikke de har det varmere end mange andre heste? smiley

Rytterne har vel anden balance "opstilling" på islænderen, men mener du at de stritter ud af med fødderne?

Tror måske bare det er fordi islænderen kan holde til den vægt. smiley

(Det var bare lige mine bud, hehe!)

• #6   18. apr 2008 vi klippede vores gamle islænder men vi brugte hende også til dressur og sådan noget..

• #8   18. apr 2008 og vores islænder havde heller ikke så gode foldmuligheder så kan ikke se hvorfor hun ikke sku klippes.

• #9   5. jul 2008 Der er FULD af islændere der hvor jeg bor.

Der er mange som næsten sætter sig på bagvidsel af sadlen, og stritter lige ud med benene smiley
    Synes personligt det ser dumt ud smiley

• #10   5. jul 2008 Hvis man så meget som rører man og hale på islænderen der hvor jeg bor, får man røvfuld af ALLE xD

Kommentér på:
Ang. islandske hest + ryttere

Annonce