{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til alle jer travfolk...
  • #1   19. apr 2008 Det kan jeg så sige, at ikke alle er sådan..
    Men man må ikke linke til noget/nogle i forummet, det er udhængning (:

• #2   19. apr 2008 Jeg har lige set den video for 5 minutter siden.... Det skærer i hjertet......

• #3   19. apr 2008 Ingen af dem jeg kender har nogle heste som gør det der, så det må da være fordi der er noget galt heller grundtræningen ikke er på plads, og de har haft flere sindsyge travheste i træning

• #4   19. apr 2008 Heidi - vil da lige ind og beskytte de ærlige travmennesker der er herinde ! Dette burde ikk ske på travbaner eller i træningsstalde. /: Men desværre bliver nogle heste sgu smidt i vogn, for de næstenhar lært at gå. :s der ska fandeme også tillid og kærlighed til for hesten har det godt med en vogn bag sig. Denne hest får jo hverken ros eller ogle chance. Da den begyndte at gå pænt burde en masse ros været kommet ind og endda syntes jeg at det værd at tage vognen af. Man ska jo ikk fortsætte dårligt men stoppe mens det godt jo. (:

• #5   19. apr 2008 hmm, jeg syndes det er modbydeligt, jeg har kun en gang i mit liv hørt det skrig før, det var da topway hang fast i en boks, han forsøgte at springe over, og kom i klemme, han skreg af smerte og angst, jeg håbede jeg aldrig skulle høre den lyd igen, men jeg tog fejl...........han rev sit ben i stykker, heldigvis har han ingen men i dag, ikke engang ar eller andet.

Anita W

• #6   20. apr 2008 Det skulle meldes.
    Synes det er dybt uansvarligt at smide vogn og sele på føl! Der burde være en anden slags træning der virker bedre ..

• #7   20. apr 2008 Jeg ved ikke hvad de har gjort for at forberede den, men umiddelbart ser det ikke ud som om den er specielt forberedt... Man starter vel med at den bare skal have noget på ryggen, håndklæde eller lign. så kan den hilse på selen, og når den går fint med den, kan den få lov at sige dav til vognen stille og roligt... Sådan ville jeg nok have gjort

• #9   20. apr 2008
    Sig mig engang....!! Hvad dælen forventer du at få af svar på sådan et indlæg?

Ja, self er alle travfolk sådan! Prøv da lige at tænk dig om, synes det er et underlig debat du ligger op til.

• #10   20. apr 2008 Det er der rigtig mange der gør.. Hesten skal jo bare skaffe dem penge..

• #11   20. apr 2008 Det er sindssygt.

• #12   20. apr 2008 Pau - hmmm..Jeg tror heidi a er ligeså forbavset som os andre over at det her overhovedet finder sted.

• #14   20. apr 2008

Ak ja - uvidenhed længe leve!

Selvfølgelig er der brodne kar i travsporten - ligesom i spring, dressur, military etc.

Det er ikke en typisk tilkørselsmetode - men det ville opretteren af indlægget her måske vide, hvis hun bare vidste en enkelt ting eller to om trav.

• #16   20. apr 2008

Katja Brink Hansen . : Nogle folk er bare dummere end dum. Det er nok lige så normalt at springryttere ALTID smider søm og glas i bandagerne, som at tilkøre som vist på video'en.

Det er tilladt at tænke selv!

Endvidere så har opretteren vist bhaft travheste selv - og alligevel kender vedkommende abslout intet tilk tilkørselsmetoder.

Synes det er utroligt at indlægget er oprettet som det er - istedet for en debat, som rent faktisk kunne have vist sig indholdsrig og interessant!

• #18   20. apr 2008 Jeg ved ikke, om det er mig, der er dyremishandler eller ond , eller hvad folk nu går og kalder hinanden, men jeg kan ikke se det totalt forfærdelige i det der.

• #19   20. apr 2008 Det forfærdelige i det er at de ikke har gjort noget grundtræning (ser ikke sådan ud) Og at hesten "skriger" som den gør...

• #20   20. apr 2008
    Katja Brink Hansen . : Hun ved vel lidt om hvordan hendes egne travheste er blvet kørt, hvis de er startet - eller generelt lidt baggrundsviden om sin race? Ellers er det da dybt godnat!

Det er ikke almindeligt - mange lægger seler, mm som man gør ved en rolig tilridning, men nogle spænder dem for som det ses - ligesom man på de større stutterier heller ikke gider se sig tid til en rolig og tryg tilvænning.

Forskellen er ikke ret stor - udover at man i de rigtige travstalde møder langt bedre veltilpasse og velplejede dyr end man kan gør i rideheste-stalde.

• #21   20. apr 2008 Jeg tjekkede nogle af hans andre klip. Der skrev ham, at de startede stille og roligt i liner osv..

• #22   20. apr 2008 Det er nok han egen... Det var dette jo ikke!

• #25   20. apr 2008

Nu kender jeg også et par travfolk - og generelt tør jeg godt påstå at travheste har det langt bedre end almindelige rideheste!

Det er proff. folk, som går meget op i hestene, deres ve og vel - og selvfølgelig deres præstationer. Men enhver idiot ved at en utryg og forkert trænet hest aldrig vil komme til tops.

Du finder ikke et sted som en travstald, hvor foderplaner, dyrlæge, eksperter i diverse udgaver render mere rundt.

Så som et kort svar på et mindre heldigt spørgsmål ; selvfølgelig er der ikke alle folk, som tilkører sådan! Brodne kar vil man altid finde!

• #26   20. apr 2008 Jeg lavede indlægget her efter at have blevet dybt chokeret over den video. Måske skulle have ladet være, men en kommentar om at "sådan gør alle travfolk", fik mig til at spørge.. gør travfolk virkelig det her, eller er det bare et enkelt stående tilfælde...

Jeg kommer selv i travkredse, men har aldrig nogensinde oplevet noget lign. Ja de bliver kørt tidligt til, men hvad jeg har oplevet, så ligger der en masse tilvænning, tillidsøvelser og ros bag. Jeg synes simpelthen det er svineri, den måde det bliver gjort på her.

Hvis det støder nogen, at jeg spørger ind til det - så lad endelig HG'erne slette min tråd.. Nu har jeg fået svar synes jeg.. Mange gør det, men bør ikke.

Heidi

• #27   20. apr 2008 Forfædeligt smiley

Kommentér på:
Til alle jer travfolk...

Annonce