{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

hvad er jeres erfaring med travere ? {{forumTopicSubject}}

hey! jeg overvejer at købe en traver. jeg er dressur rytter men springer os engang i mellem. så nu vil jeg lige høre om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med at have traver og bruge den til dressur ridning? har bare tit hørt at de kun kan bruges til travløb.. ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er jeres erfaring med travere ?
  • #1   20. apr 2008 ok! jegtror også det kan blive en god dressur hest! ved bare ikke helt hvad foskellen er på en traver og en anden hest..? den har et rigigt godt og roligt temp. så vidt jeg ved men har ikke prøvet den endu.

• #2   20. apr 2008 den har aldrig løbet løb! ja det håber jeg også smiley

• #3   20. apr 2008 jeg skal ikke starte LA på den : ) men vil gerne ride dressur på lettere plan og MEGET gerne kunne gallopere : ) og ride i skoven!

• #4   20. apr 2008 heh ja.. det er self. sandt! kender du nogen der har en hest til salg for 20.000? hehe

• #5   20. apr 2008 Jeg har hørt at travere er avlet så de går fremme på forparten, hvilket gør det besværligt for dem at galopere... Jeg skal ikke kunne sige det, har absolut ingen erfaring, bare hvad jeg har hørt smiley

• #6   20. apr 2008 hej jeg har en traver som jeg er glad for og jeg har haft i 9 år, ham har jeg redet dressur, spring, millitary og jagt på. det klarede han ok, men hvis jeg gjorde mere ud af det kunne han komme rigtig langt. han har stået på bluehorse, før mig, der var en som ville have haft ham, så han blev redet et halvt år med kun dressur, men så fandt hun ud af han var for lille og så var jeg heldig.:0)

• #7   20. apr 2008 Der er jo ikke noget galt med traver.. men jeg vil foreslå dig du køber en der IKKKKEEE Har gået travløb og som heller ikke er trænet i det.. For ellers bliver det rimelig meget træning for at få den til normal ridehest..

• #8   20. apr 2008 Jeg har redet en traver - som blev kaseret fra løb, fordi hans ben ikke kunne holde til det.
    Han ELSKEDE at galopere. Det gik dog meget stærkt, og han havde ikke specielt meget balance, men efter en hel del træning, kunne jeg få ham til biddet i alle gangarter, og han var i balance.
    Desværre rider jeg ham ikke mere smiley

• #9   20. apr 2008 Det kommer an på hvad du vil og vore meget dressur du vil ride, en traver er ikke avlet til at ride dressur og det kan klart give problemer, men hvis det er dressur på hyggeplan er det vel ok, men til stævner helt klart en dum ide.

• #10   20. apr 2008 Mine er rigtige gode! santos fik jeg som "kasseret" travhest og nu kan han LA dressur og springer nemt en LA bane men det tør jeg ikke, men vis man har tålmodighed, og man selv kan så skal hesten nok lære det bare ikke brug de undskyld fandens indspændinger da en traver skla bygge musklerne rigtigt! og så få fat i en god underviser, som forstår din hest og ikke bare siger sav den nu ned pisk den og sån! fordi det går ikke, de skal rides på en ordenlig måde! og så har de os det bedste temprament! og deres galop ihvertfal santoses er virkelig stor vis man arbejder med den og de vinder hurtigt en jordeer tud ud over markerne!

Hilsen

Michelle

• #11   20. apr 2008
    En traver er en kanon billig hest som man kan få nogle gode oplevelser på. Ville dog aldrig anskaffe mig en igen smiley hehe

• #13   20. apr 2008 Min stedmor kendte engang en travhingst (Perry) Som gik La dressur, løb travløb, sprang både military og banespringning.. De kan godt gallopere, men det er svært at få dem til det når de har gået løb.. De bliver ødelagt af løb, men har de ikke løbet er de rigtig gode heste.. Med kæmpe talent for spring..

• #14   20. apr 2008 jeg er virkelig faldet for den! : ) men den har lidt svært ved gallop komandoen og vil helst løbe igang hehe. men det kan vel trænes! : ) synes du det er svært at sidde på en traver? har jo hørt lidt om at de har en ret speciel gang! skal op og prøve den imorgen : )

• #15   22. apr 2008 så!!!! nu har jeg været ude og prøve den smukke hest : D han var bare så sød. virkelig roligt temperament og rigtig god at sidde på! han kan sagtens gå ned med hovedet og lytter os meget til schenklerne! han har som sagt lidt svært ved at slå an i gallop men hende der har den nu siger at hun godt kunne lægge anspring når du var på bane da hun havde trænet meget med ham! han vil meget gerne ride gallop på tur ; ) så jeg har valgt at købe ham! er bare så glad lige nu : ) hehe

• #16   22. apr 2008 hvordan har du gjort for at få ham til at gallopere i ridehus? kan han holde galloppen når han er i gang? : )

Kommentér på:
hvad er jeres erfaring med travere ?

Annonce