{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Martingal til den perfekte pony {{forumTopicSubject}}

Min veninde bliver ved med at finde på mærkelige påfund til sin partspony. Først fik hun skridttæppe til ham, han står ikke med dækken og er ikke vant til skridttæppe, men hun brugte det fordi hun syntes det så smart ud. Og så fik hun bandager, dem bruger hun også bare fordi det ser smart ud, hun ved ikke engang hvorfor man bruger bandager. Nu er hun begyndt at ride med pisk på denne perfekte pony fordi - det ser smart ud! Hun sidder og hiver den stakkels pony i indvendige tøjle fordi hun vil have ham til at gå til biddet. Nej vent, ikke TIL biddet, heller BAG biddet, for det ser flottere ud. Endnu en gang ved hun ikke hvorfor man arbejder en hest til biddet.
Det værste er næsten, at hendes mor er gammel rytter og tror hun ved alt om heste. Nu siger hun at hendes datter skal ride med martingal så ponyen kan lære at gå til biddet (!) Jeg kunne ikke lade være med at komme med en sammenbidt hentydning om tvang, kaste med hovedet osv. Jeg kunne måske have lidt forståelse hvis det var til spring (men igen, ponyen har ikke brug for det) men hun vil bruge den til dressur, så den tvinges til at gå til biddet, som moren altså tror den gør!?

Her ville de fleste nok sige "Så sig dog noget til din veninde og hendes mor" MEN man kan altså ikke bare sådan gå hen og lege hesteprofesser overfor en af sine bedste veninder (som alligevel ikke ved en dyt om heste) og især ikke når man er mig, for jeg kan bare ikke lide at rette på folk! Jeg er sikker på vores ridelærer vil blive temmelig irettesættende, hvis min veninde vil ride med martingal, men hun er da ligeglad, især hendes mor som er noet af en rappenskralde vil være ligeglad med hvad vores ridelærer siger...


Jeg kan simpelthen ikke klare tanken om hvordan hun "leger" med sin hesteviden (eller mangel på samme) men hvordan er det så lige man får sat en stopper for det?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Martingal til den perfekte pony
  • #1   13. feb 2005 hmm sig det til den der ejer hesten! hun har kun prat ikk!?

  • #2   13. feb 2005 Jo hun har kun part, men ejeren er hende der ejer rideskolen og elevhestene så hun kender slet ikke min veninde...

  • #3   13. feb 2005 Jeg ville nok snakke med de andre på rideskolen om det, og få en der ikke er så god veninde med hende, som du er, til at snakke med hende. Andet kan jeg ikke rigtigt råde dig til.
    Men jeg ved da godt selv hvor svært det er at rette på min bedste veninde. Det gør man bare ikke. Men så får jeg an anden til det. Det er nok også lidt strengt, men det kan være nødvendigt.


  • #4   13. feb 2005 Anne Mette: Det er præcis sådan hun er... hun mener helt bestemt at den stakkels pony har hårdt brug for de her ting selvom det bare er fordi alle andre rider med det... jeg holder mig til at ride med sadel, hovedtøj dressurpisk og ikke mere...

  • #5   13. feb 2005 har svaret på HN

  • #6   13. feb 2005 ja det er ski noget værre noget det med at "mene/vide/tro" noget...

    når man er vidne til noget, som man har en bedre viden om, så er der et par muligheder man kan handle ud fra
    1: -man får hak
    ...personen synes man er en snob, fordi "selvfølgelig" kender man sin hest bedre selv
    2: -man gør intet
    ...man må være ked af, at personen nok skal spilde de næste par år på denne "fejl" istedet for at få den rettet


    ..selvfølgelig skal man ikke være fornem og vide alt for man er vel aldrig færdigudlært som hestefolk...
    ..omvendt skal man jo stadig være åben overfor de muligheder der er at gøre tingene på..... ikke alt passer på alle...men der er jo nogle grundprincipper

    så vil man hjælpe så skal man gøre det klart, hvad man mener, og stå ved det! Men ALTID på en pæn måde med RESPEKT for den andens ridemåde....
    ...desværre er det ikke alle der lige åbne for at høre kritik...(det kan altså være svært. ISÆR når man mener/tror, at det man gør er rigtig.....)
    Men at lade en anden sige noget er forkert....og slet ikke at "snakke" bag om ryggen......der er ikke noget VÆRRE....

    vær ærlig og respektfuld og husk at vide, hvad du snakker om...så det ikke noget "pådutning"....og så tag det som det kommer......


    ridning er ikke noget man lærer fra dag til anden...:-D


Kommentér på:
Martingal til den perfekte pony

Annonce