{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

så er 3 {{forumTopicSubject}}

afsnit klar.
der står også de to første, hvis der nu er nogen som ikke har læst dem.
der er IKKE rettede igennem endnu, så bær over med diverse tegnfejl.
giv en kommentar .

Line.
Sorg og glæde.

Schenkelvigning, volte, skråt igennem, 8 tal… ja hun kendte efterhånden hele undervisnings programmet, det var det samme hver eneste gang.
Line stod og kiggede fra sidelinien, mens hun holdt pause fra arbejdet som staldpige. Hun arbejdede mandag, onsdag og for det meste hele weekenden. Men til gengæld fik hun også frie undervisnings timer om lørdagen + at hun kunne bruge hallen, så meget som hun ville. Hun var blevet lovet at kunne få en boks, hvis hun fik egen hest.
Ak ja egen hest, hvilken drøm det måtte være, men indtil videre måtte hun nøjes med alle de dejlige heste på rideskolen, og dem var der også nok af.
Eleverne begyndte at skridte af, og line måtte tilbage til arbejdet.
Jette, ridelæren, fangede hende på vej ud i stalden.
>>line, kunne du ikke tage at ride Rex i morgen, han trænger til at blive rørt, men ikke noget med at springe, det må han ikke endnu med hans ben.<<. Rex var kommet til skade for 2,5 måned siden. Men var heldigvis ved at blive frisk igen, men desværre kunne man ikke nyde hans fantastiske springteknik endnu.
>>jo det kan jeg da godt, bare noget dressur og sådan lidt ?<< svarede line, med glæde i stemmen, Rex var hendes yndlingshest.
>>ja det ville være fint<< svarede Jette, >>nå men jeg må også videre<<.
Line gik videre, mens Jette traskede væk på hendes helt specielle måde. Det kunne godt ligne at hun var hjulbenet.
Line grinede lidt, mens hun gik… eller så havde Jette bare taget form efter hesten.
Hun kom ud i den store stald.
Der var 33 bokse i den, og ja, hun skulle muge ud i 15 af dem, resten var privat ejede. Heldigvis.
Men det var heldigvis først i morgen at udmugningen skulle foregå, men hun havde dog taget 5 bokse i dag, og det var hårdt nok.
Men først skulle de alle fodres, hun kiggede på den liste at dem som havde hest skulle skrive sig på, hvis hun skulle fodre for dem.
Heldigvis var der kun tre. Kassanova, Black rose og Vilnius.
Hun startede med de rideskole heste, som stod i den store stald. Der stod nemlig også 10 heste i den lille.
Plet var den første, en lille kat.2 pinto, med alt for meget energi, og en speciel interesse i at stikke af.
Ellers var der 4 kat.1 ponyer, 6 kat.2 ponyer og 3 kat.3 ponyer. Der stod også 2 store heste i den her stald.
I den lille var der stort set kun heste, men dog også nogle små ponyer.
Efter at være blevet færdige med Plet, Freja, Cooli (åndsvagt navn), brune og alle de andre.
Gik turen til privathestene, som teede sig som sindssyge. Men da det var lykkedes at komme helskindet fra det. Gik Line videre over til den lille stald
Mette, Pernille, Cecilie og alle de andre var ved at sadle af derover.
>>skynder i jer ikke lige lidt, hestene skal have mad<< spurgte Line.
>>jo jo, men vi skal lige gøre dem ordentlig færdige<< svarede Pernille, mens hun gik over i sadelrummet.
Line svarede halv irriteret >> okay, men skynd jer nu<<.
Rex stod og ventede på mad. >> ja ja du skal nok få. Vi skal ud at ride i morgen, så du har bare af at være sød, ikke noget med bukkespring eller lignende<<. Rex var en stor mørke brun vallak, men teede sig som en hingst, når der var en hoppe i nærheden. Han var omkring de 165 i stang. Selv om Line ikke altid kunne styre ham, elskede hun ham overalt på jorden. Men han var desværre ved at være godt oppe i årene. Han var nemlig 17 år.
>>Så hidsigprop, nu kan du komme til<< råbte Mette, nede fra den anden ende af gangen.
>>tak for at i gad og møve jer færdig<< råbte Line tilbage.
Hun skyndte sig at fodre, og var kun ved at blive ramt af en hidsig hestehov et par gange. De blev så utålmodige når de skulle have mad.
Hmm hun kiggede på uret 20.45. Hun burde se at komme hjem af. Men gad ikke rigtig.
Bib bib, Line tog telefonen op af lommen: hej Line er du stadig over på rideskolen, gider du ikke lige sørge for Extreme, har nemlig ikke tid til at komme over og fodre ham. Så er du bare en skat. Knuzzz Janni.
Nå nu var hun lige pludselig blevet en skat. Hun plejede ellers ar være den kedelige staldpige som skulle hundses med, og nedgøres. Fordi at hun ikke havde en fornem springhest til 100.000 kr.
Nå men det skulle jo gøres ellers ville hesten ingen mad få.

Kap 2.

Line rev hastigt ridebukserne på, og løb ud af døren.
Hun snuppede cyklen, og fræsede af sted. Hun skulle heldigvis ikke fodre om lørdagen, fordi at hun havde taget vagten fredag.
På et stort skilt stod der GKR, og hun drejede ind.
Hun fornemmede at der var et eller andet galt, det var stemningen, som hang tungt, over det hele.
Line hoppede af cyklen, og løb hen til Jette, som stod henne ved indgangen.
>>Øhhhh hej Line, jeg tror lige at der er noget som vi skal tale om<<.
>>Ja ja det kan vi da godt, bare det går hurtigt, for Rex venter jo<<.
>>Line, nej det gør han ikke. I går aftes, efter at du var taget hjem, skulle Mette lige trække ham, fordi at han virkede så underlig. Men da de vandrede rundt ude i ridehallen, knækkede benene sammen under Rex, og han faldt. Han kom på benene igen, men ville ikke gå på det venstre forben.
Vi fik dyrlægen herud, og han fandt ud af at det var en fraktur i knoglen. han ville aldrig blive ridehest igen, eller kunne få et normalt liv<<.
>>nej i har… vel.. ikke<< stammede Line, mens tårerne pressede sig på.
>>der var ikke andet at gøre, det her er heller ikke nemt for mig Line. Alt det tid jeg har været her, har Rex også været her, men det var for det bedste<<.
Line mærkede forvirringen. Hun gendannede alle de oplevelser hun havde haft i hovedet. Hendes første stævne, de lange ture i skoven, og hans venlige væsen.
>>Line er du okay, skal jeg ringe efter dine forældre ? <<.
>> nej..det..er..okay>>.
Line gik ind i den lille stald, hvor hun satte sig. Kunne det virkelig passe at det var det, at hun skulle miste sin bedste ven, bare sådan. Uden nogen form for varsel eller noget. Måske var det bare en ond drøm, og hun ville vågne lige om lidt.
Men nej, aller dybest inde, gemt bag alt håbet, vidste hun jo at det var sandt, og at hun aldrig ville se Rex mere.
>>line… line, dine forældre er her for at hente dig<<.
Hun vågnede med et chok. Hun var faldet i søvn. Klokken var omkring 17.00.
>>okay, jeg kommer ud nu<<.
Hun gik langsomt ud af stalden, mens hun lyttede til lyden af hendes trin. Så tomt der var, så ensomt.

Kap 3.

Det var blevet november, og Line fik en kold vind lige i hovedet, da hun cyklede hjem af fra skole.
Det havde været en træls dag. Charlotte fra hendes klasse, var som altid, begyndt at brokke sig over at Line havde glemt at række hånden op. Og det var åbenbart dagens mest forfærdelige ting. Hun er simpelthen sådan en drama queen, at det halve ville være nok.
Hun satte cyklen udenfor garageporten, og begyndte at gå over mod huset.
Line tænkte at det egentlig var et lidt kedeligt hus. Blåt med sort tag. Næ hun ville gerne have et stort hvidt hus, med sort tage og en stor stald. Line tog sig selv i at tænke som en lille pige, hun var tros alt 16. Men hun ville dog gerne have en lille stald på et tidspunkt.
Mens hun gik dybt inde i hendes egne tanker, skvattede hun lige pludselig over en gren.
Hvorfor skulle hun altid være så pokkers klodset. Hun var en udmærket rytter, men andre former for sport, var ikke lige hende.
>>kom du noget til Line<<.
>>nej mor, jeg skal bare lære at styre mine ben, inden at de tager livet fra mig<<.
>>ikke så dramatisk, har du haft en god dag ?<<.
>>det kommer an på hvordan du definere god dag! Jeg tænkte på om du kan køre mig over til rideskolen i dag. For der blæser så forfærdeligt. Og det er jo onsdag, så jeg har vagten<<.
>>line tror du ikke at du skulle overveje at stoppe derover<<?
>>HVAD… hvorfor skulle jeg stoppe derover, det er ligesom der at alle mine venner er!<<
>>ja det ved jeg Line, men du får jo ikke rigtig noget for det, og siden at Rex døde..ja der synes jeg ikke at det har været en fornøjelse for dig<<.
>>lad være med at snakke om noget, som du ikke ved noget om .. OKAY…og for det andet ville jeg ikke kunne undvære det. Men jeg vil godt stoppe hvis jeg får en hest<<.
>>nej Line og det har vi også talt om<<.

Pffff Line gik humpende videre, og snuppede en mad på vejen. Hun gik op på sit værelse, og fandt ridetøjet frem. Måske brugte hun lidt for meget tid på ridning..eller..nej selvfølgelig gjorde hun ikke det.
Det havde jo bare været et sammentræf, at alle de aftener hvor der var fest, skulle hun noget der indebar heste.
Uden at tænke mere over det, haltede hun ned af trappen igen, iført ridetøj.
>>Line jeg tænkte på om du ikke vil med op til mormor og morfar næste weekend ?<<.
>>øh nej det kan jeg ikke, jeg skal rid…… eller jo det kan jeg godt<<.
Det var første gang at hun havde valgt noget, med ridning, fra. Hun begyndte at overveje, om det ikke var nok mere, at passe heste, men at hun havde brug for hende egen hest.
Hun blev ved med at tænke på det, hele vejen ud til rideskolen, kunne man virkelig blive træt af at ride?
Tankerne blev afbrudt, da at de drejede ind på GKR’ers gårdsplads. Der holdt en hestetransport, og ud af den kom…


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så er 3
Kommentér på:
så er 3

Annonce