{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye billeder-dressur jorden
  • #1   14. feb 2005 Dressur fra jorden mener jeg... ups...

• #2   14. feb 2005 gode billeder...kan du ikke prøve at forklare det er longering med dobbelt longe?

• #4   14. feb 2005 Puha det er godt nok svært at forklare lige sådan...

Der er mange gode ting ved dobbeltlongen. For at starte helt fra bunden, så bærer en hest sin forpart med 60% og bagparten med 40%, det vil sige en hest overhovedet ikke er bygget til at bære en rytter, for man sidder jo på deres forpart og overbelaster sin hest. Derfor er det utrolig vigtigt at en hest får bygget mange muskler op i bagparten, så den er i stand til at bære sin rytter med bagparten. Og det kan man bygge op ved dobbeltlongering. Den er især god til ungheste... jeg ville aldrig tilride en hest uden at have kørt den i dobbeltlonge mindst en måned eller to, for før har den faktisk ikke bygget nok muskler op til at bære en rytter uden besvær.
    Det er også en god ting at en unghest lærer man har fat i biddet i begge sider og ikke kun den ene, som når man longerer almindeligt. Ved dobbeltlongen lærer den at dreje til højre og venstre... det var utrolig nemt at tilride Pegasus, for han vidste hvad de forskellige ting betød fordi jeg havde kørt ham i linerne så længe.
    Man kan skifte volte uden at skulle have longen af hver gang, for man går bare ombag hesten og så står man på den side og har på den måde skiftet volte.
    Man kan også arbejde med hestens dårlige side...

Der er bare rigtig mange gode ting ved det her dobbeltlongering.... Det er ren og skær gymnastik og smisdighedsgørelse. Man får også en hest som reagerer på meget små signaler...

Hvis der er andet du vil vide bare sig til...

• #5   14. feb 2005 Til Sanne: He he... Karst har jeg jo næsten lige taget nye billeder af. Han går jo bare på marke hver dag og hygger sig... ikke en dyt andet. Så der er ikke så meget at tage billeder af... endnu ;o)

• #7   14. feb 2005 så man har en longegjord på, også tar man longen og sætter den fast på gjorden, derefter i bidet og op gennem gjorden igen. Også hen til ens hånd?? Og det gør man så i begge sider???? Eller er det en anden måde? For vil da godt prøve det med mine heste, for det lyder da til at gavne hestene godt

• #8   14. feb 2005 gode billeder..

har lige lagt en karakter og givet en kommentar med på vejen!

• #9   14. feb 2005 Til Cathrine: Jeg ville ikke gøre det uden at have været på kursus i det eller får nærmere vejledning mens man prøver på det, for det meget sværere end det ser ud til!!!

Du kan komme på kursus hos Lis, hvor jeg også har været. Hun har en hjemmeside:

www.dalgaardhorses.dk

Jeg underviser også i det, men du bor sikkert langt væk???

• #10   14. feb 2005 Smutter for i aften... hvis der er nogle spørgsmål, så bare skriv til én af mine heste...

Hyg jer ;o)

Kommentér på:
Nye billeder-dressur jorden

Annonce