168 visninger
|
Oprettet:
Nye billeder-dressur jorden {{forumTopicSubject}}
Jeg har taget nogle nye billeder af Pegasus.
Også et nyt hvor han går i dobbeltlonge/dressur fra jorden... det sort hvid billede.
Der står dato ved alle billeder...
I må meget gerne komme med ris og ros!!! Ridebilleder kommer meget snart ;o)
jun 2004
Følger: 58 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 377
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 76 Svar: 624
jun 2004
Der er mange gode ting ved dobbeltlongen. For at starte helt fra bunden, så bærer en hest sin forpart med 60% og bagparten med 40%, det vil sige en hest overhovedet ikke er bygget til at bære en rytter, for man sidder jo på deres forpart og overbelaster sin hest. Derfor er det utrolig vigtigt at en hest får bygget mange muskler op i bagparten, så den er i stand til at bære sin rytter med bagparten. Og det kan man bygge op ved dobbeltlongering. Den er især god til ungheste... jeg ville aldrig tilride en hest uden at have kørt den i dobbeltlonge mindst en måned eller to, for før har den faktisk ikke bygget nok muskler op til at bære en rytter uden besvær.
Det er også en god ting at en unghest lærer man har fat i biddet i begge sider og ikke kun den ene, som når man longerer almindeligt. Ved dobbeltlongen lærer den at dreje til højre og venstre... det var utrolig nemt at tilride Pegasus, for han vidste hvad de forskellige ting betød fordi jeg havde kørt ham i linerne så længe.
Man kan skifte volte uden at skulle have longen af hver gang, for man går bare ombag hesten og så står man på den side og har på den måde skiftet volte.
Man kan også arbejde med hestens dårlige side...
Der er bare rigtig mange gode ting ved det her dobbeltlongering.... Det er ren og skær gymnastik og smisdighedsgørelse. Man får også en hest som reagerer på meget små signaler...
Hvis der er andet du vil vide bare sig til...
jun 2004
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 76 Svar: 624
jan 2005
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 394
har lige lagt en karakter og givet en kommentar med på vejen!
jun 2004
Du kan komme på kursus hos Lis, hvor jeg også har været. Hun har en hjemmeside:
www.dalgaardhorses.dk
Jeg underviser også i det, men du bor sikkert langt væk???
jun 2004
Hyg jer ;o)
Nye billeder-dressur jorden