{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Spring klasser..(Brok..) {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt et brokke hovede, men jeg tillader mig alligevel at gøre det(o:

Jeg havde Lazio med til Kragelund og prøve en begynder klasse på 30cm. Og vi synes begge at det var sjovt, og har fået smag for mere...

Men rundt i klubberne i distrikt 9, er den mindste klasse Babyjump/LE som er 80 cm. LD 90. LC 100. Det synes jeg er lidt højt når vi er helt grønne i springning, og endnu nogen kyllinger.

Jeg ville bare ønske at klubberne havde 60 og 70 for hest.. Det er et stort spring.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spring klasser..(Brok..)
  • #1   17. maj 2008 1 meter er jo meget, hvis man ikke er helt tryg!

• #2   17. maj 2008 Min trakhener er lige fyldt 6 år, og er sent tilredet. Og jeg har ikke sprunget i mange år- så vi skulle have en god oplevelse(Det er det som tæller for mig.) Og nogen synes måske ikke 1 meter er meget, men det gør jeg.

• #3   17. maj 2008 Jeg synes nu også 1 neter er meget.
    Kan godt se det er træls især når man gerne vil starte lavere. Er der ik LX? Den er i distrikt 14 og er 60 for pony og 70 for hest mener jeg. Og så mener jeg også der er en klasse der hedder begynder springning som er 40-50-60 cm for hest.:) Men ikke sikkert de er ved dig?

• #4   17. maj 2008 du skal lede efter gård stævner rundt omkring men huske det skal hedde et TRÆNING STÆVNE for ellers kan man blive smidt af DRF hvis man både rider gårds stævner og klub stævner

• #5   17. maj 2008 ' Babyjump ER 70 cm :). Babyjump og LE er <i>ikke</i> det samme smiley

• #6   17. maj 2008 i distrikt 3 har vi 10 cm smiley

• #8   17. maj 2008 Jeg vil søge på gård stævner, og se om der er nogen her i nærheden(o;

• #9   17. maj 2008 Jeg startede med at springe sidste år igen efter et alvorligt styrt hvor jeg fik knust min knyst så den er temmeligflad smiley Nå men jeg startede på en grøn Oldenborg/Fuldblod som ikke havde været reddet 1 år og som aldrig havde sprunget og den var 8-10 år. Da hun var trænet op starte jeg damed 40 cm og hesten var 175 i stg. Så jeg er også en kylling efter mit styrt, før sprang jeg 160 cm uden problemer på en hest der var 154 i stg. Men kan springe 1 meter nu uden at jeg er usikker. Så tag det roligt og sær springet op gang for gang, det gjorde jeg smiley

• #10   17. maj 2008 eller må du jo spøger om du må ride sammen med ponyer bare ude for konkurcence

• #11   17. maj 2008 Jeg vil ikke gå hurtigere frem end jeg selv har lyst til- 1 meter for mig er højt. Når jeg er tryk med 60 cm, så sætter jeg det op. (Ikke før.)

• #13   17. maj 2008 Jeg synes det er fint at du tager den højde spring.
    Det hendler oma t i skal ud og have nogen gode oplevelser sammen, og så behøver det altså ikke være 1 meter højt.

• #14   17. maj 2008 synes der burde være en 50cm smiley

• #15   17. maj 2008 Jeg må indrømme at min holdning lidt er at hvis ikke man kan administrere at ride rundt på minimum 80 cm på stor hest, så må man altså blive hjemme og øve sig. en almindelig hest på 165 cm i stg, skal ikke flytte sit tyngdepunkt før springet er over ca 110 cm, indtil da skal den bare bukke benene.

• #16   17. maj 2008 : Det er fint at du har det sådan, men synes ikke man kan sige" ikke kan administer at ride rundt på min 80 cm"...
    Fordi jeg rider små spring er: Min hest bliver nemt utryg ved nye ting, og han skal lære det...(Jeg er lige begyndt at springe ham.) Jeg har ikke selv sprunget i mange år, så jeg skal også igang igen. Vi hygger os med det, og ja UNDSKYLD vi ikke kan "administer" at ride en bane på 80 cm....
    Der skal vel for pokker også være plads til os kyllinger????? Eller hvad...

• #17   18. maj 2008 selvfølgelig skal du da have lov at springe. jeg ser bare ingen grund til at skulle ride stævner førend man kan ride noget der minder om spring. så må man øve sig derhjemme og hos naboen. som jeg skrev skal hesten ikke flytte sit tyngdepunkt før springet er meget større, hvorfor det ikke er sværere for den at gå rundt i 80 cm end i 30, uanset at den let bliver utryg. alle de ting du skriver bekræfter jo bare at i ikke er klar til at ride stævne.
    Den er lige begyndt at springe, hvornår er det? er det en måned siden 5 mdr siden? har den så overhovedet den fornødne rutine til at den er klar til at springe på en bane den ikke kender?
    Du har ikke sprunget i mange år, nu sidder du på en urutineret hest som behøver meget hjælp, specielt i nye situationer. har du så rutine til at ride den rundt til et stævne? og hvis du er bange for at springe større, hvad sker der så til stævnet hvor du også er lidt stresset over at være til stævne, får du så redet optimalt på din urutinerede hest? var det ikke en bedre idé at øve sig derhjemme og så eventuelt køre ud og træne på fremmede baner? Til både du og hesten er tryg ved situationen.

• #18   18. maj 2008 Line: Hvad får du ud af det her? Vi hyggede os til en 30 cm klasse, og han synes det var sjovt. Og det var ikke det her jeg ville frem til ved at oprette emnet. "Det bekræfter jo bare i ikke er klar til at ride stævner"= Tak tak, nu fik jeg total meget selv tillid.
    Jeg skal IKKE ud og ride nogen som helst høje spring klasser, men hygger mig med min hest. (Og han lider INGEN nød- bare rolig.)

• #20   4. aug 2008 jeg har det på samme måde som dig(anne-sofie) jeg er heller ikke helt vild med at ride så høje klasser på min hest....mange siger at de tror at han kunne springe helt vildt højt men det kan jo være ligemeget hvis at man ikke tør.....og ja det er rigtigt at hesten og rytteren skal ahve gode oplevelser med en springkonkurrence..jeg kunne også godt tænke mig at komme til et springstævne i små klasser som dig....
    hvis hesten er urutineret skal den jo ikke starte med at springe en meter..

((det er bare min mening..det er ikke skrevet for at få en diskotion igang hehe))

Kommentér på:
Spring klasser..(Brok..)

Annonce