{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

Rekord stejler Tut :o! {{forumTopicSubject}}

jep jep, jeg fik den kæmpe tur idag. vi red sammen med to andre op på rideanen. hun ville kun gå i røven af dem, og ville ellers ikke gå. jeg drev hende frem hele tiden og til sidst fik hun en rap og VUPTI! så bliver hun ved med at små stejle. til sidst steler hun halv lodret. så hopper jeg af og går hjem med hende. men alligevel tog jeg hende ind på en anden fold, end den hun går på ti dejligt, da jeg kommer hjem med hende, og prøver igen. hun bliver ved og ved. hun får et rap nogle gange, hvor hun er liige lidt for højt oppe end hvad jeg synes det accepteres, og VUPTI! så stejler hun stort set lodret. jesus jeg var bange main o_O
men jeg blev ved. jeg var nsæten ved at tude af raseri, men var mere bange, for jeg havde taget mine bøjler af og sluppet tøjlerne, for at drev mere og hun bakker ved støtte på tøjlerne, da hun stejlede. så godt hun har lang man ö.. men til slut var hun nogenlunde sød, så det hjalp da, men jeg skal nok forvente de vilde stejle ture i starten smiley
det var godt jeg havde sadel på ö:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rekord stejler Tut :o!
  • #1   9. jun 2008 sygt nok (:
    jeg havde dog aldrig givet op i første forsøg (:


  • #3   9. jun 2008 Malene - har jeg kommet til at skrive det ö?
    nå, men hun stejlede nok minimum 10 gange før jeg hoppede af, men hoppede også først af da hun endelig havde gået nogle skridt efter at have stejlet :L ...


  • #4   9. jun 2008 Men forstår dig sgu godt, jeg var også blevet bange! smiley

  • #5   9. jun 2008 Pernille C - jeg har ikke så hurtige reflekser, da jeg har overvejet det, men på den anden side, ved hun jo ikke hvad hun skal .. selvom hun synes det er en god teknik xD

  • #6   9. jun 2008 Malene - det "sjove" er nok, at jeg ikke er bange EFTER men i dét hun stejler , og kun de første 5 stejl efter jeg er oppe. xD

  • #7   9. jun 2008 Nogle vi kender havde også en pony der blev ved med at stejle.
    De fik den til at stoppe ved at slå den lidt mellem ørene.
    Den gjorde det aldrig igen og jeg tænkte bare hvor ondt.
    Men så forklarede de at når hesten stejler og får pisken mellem ørene tror den at den rammer et slags loft.

    Det kan jeg enlig godt se logikken i.


  • #8   9. jun 2008 Emma - jeg har advaret Tut om at hvis hun så meget som stejler lodret så får hun sådan en i hovedet, næste gang om det så er et hop med forbenene ! XD

  • #9   9. jun 2008 Mira - ja det har jeg også hørt, men har også kendt en pony, der aldrig ville springe,da den jo troede den var under et lavt loft pga. det smiley

  • #10   9. jun 2008 Line - jeg driver hende frem 24/7 indtil hun skridter fremad, så rører jeg hende ikke, udover at klappe og rose hende (x

  • #11   9. jun 2008 power gør/gjorde det også, men han er så dejlig når han gør det smiley

  • #12   9. jun 2008 uuuuhh, var inde i sådan en lang periode med min gamle pony. Først troede vi han havde ondt, så troede vi at det var noget han havde lært, så troede vi han var fræk men så fandt vi ud af at han gjorde det for at undvige det pres der kræves for at den går til bidet. Min ridelærer tog ham nogle gange om ugen, en jeg kender tog den da hun havde samme erfaring med sin gamle pony og så lavede jeg afslappende øvelser. OG til sidst tog jeg kampen op da det ikke længere var så slemt og så blev han drevet frem ad hver gang han sku til at gøre det men det resulterede i at han begyndte at løbe så det blev til at han sku stoppes lidt op og så bare ride alm videre. Det var sq slemt og var tæt på at sælge ham men af godt hjerte beholdte vi ham og den dag idag ville tanken ikke engang berøre ham. Ikke engang for et år siden..han sluttede med det for et år siden. Ja, jeg var bange HVER dag og tudede hver dag og sagde han var ond. Men intet af det passede..Han stejlede også lodret og så hoppede han frem. JEg kan "kun" anbefale at du får en masse hjælp får det er skide alvorligt og skide farligt..

  • #13   9. jun 2008 jeg vil nødig slå den mellem ørerne, det er dog godt nok grumt gjort,!!!!!:S drej hende rundt indtil hun stopper med den slags numre...og husk endeig at rose hende når hun så ik gør det mere.. har du tjekket sadlen eller bidet? kunne evt være for lille...?
    mvh Natacha


  • #14   9. jun 2008 Tamiila - min mor kom på et tidpunkt og nærmest kaldte på hende, og så kom hun lige så stille x) , men hun vil ikke væk fra andre heste medmindre der er en hun kan følges med fx. menneske :L ?

    Sus - det kan også være for at hun først lige har lært at der kræves noget af hende :P?

    Natacha - jeg kan ikke dreje hende? og roser hende hver gang hun går frem, og hverken sadel eller hovedtøjet er der noget i vejen med :L ..





  • #15   9. jun 2008 jo det er bare at tage i tøjlen, man skal være hurtigt for det skal helst gøres inden hun rejser sig...så det bare at dreje rundt og rundt indtil hun lader vær:)

  • #17   9. jun 2008 Natacha - det er ikke bare at tage i tøjlen ? undskyld, synes ikek jeg kan bruge dine råd, for kan høre at du overhovedet ikke har fornemmelsen af , hvordan hun er og gør.


    Pernille - det er også det jeg tænker, når hun stejler, om jeg er døden nær eller ej :L


    Sus- jeg har ikke lært den aat stejle? hvad dælen er det for noget at sige?
    jeg har ikke lært den noget endnu, det er 5. gang jeg rider hende :S?
    sikke en beskyldning ud i den blå luft :S ?


  • #18   9. jun 2008 Sus: Ej okay, rolig nu ikke?


  • #20   9. jun 2008 Pernille - jeg har ikke mulighed for det, men trækekr hende først inden jeg hopper op, eller også trækker jeg hende et sted hen, hvor hun så efter vil hende til de andre heste og skridter så derhen, så må den bare lære det uden heste forude x'D

  • #22   9. jun 2008 Pernille - hun er allerede sødere, og der er altid nogen, der kan se ned til marken, selvom jeg ikke kender dem smiley

Kommentér på:
Rekord stejler Tut :o!

Annonce