{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Hoster ?/: {{forumTopicSubject}}

Landet ligger sådan at min hest som ALDRIG har fejlet noget er begyndt at hoste, først troede jeg bare det var fordi at der var så tørt, og hun gjorde det heller ikke så tit
kun én gang mens vi red, men så her den sidste uge har hun hostet helt vildt når jeg har redet hende hun hiver efter vejret så jeg trækker lidt med hende og sætter hende ind, hun gør det også lidt i stalden men det er sjældent, så tænker jeg jo det kan være nogget med vejr skiftet altså forkølelse fordi hun også var snottet og hendes snot var tykt og gult.. Men hun fik så nogen pebermynthe dråber i sit vand og hvidløgs i sit foder, så
nu er hun ihvertfald ikke snottet mere, hun har fået fri et par dage, men hun hoster stadig lidt meget, så tænker om det kunne være astma? Men syntes bare det er underligt at hun er 14 og ALDRIG har fejlet noget og
så lige pludselig? Hvad ville i gøre?
Jeg regner med at ringe till dyrelægen i dag nu her om formiddagen så de kan tjekke hende, for i starten troede jeg det gik over af sig selv men tror jeg sgu ikke nu..
Hvad ville i have gjort?
Altså hun er bleet rimelig tyk af og gå på sommergræs fordi jeg ikke har redet hende sårn rigtig når hun har hostet men kan det være noget med det?


Kommentarer på:  Hoster ?/:
  • #1   18. jun 2008 ehm' det ved jeg squ ikke lige':
    .- jeg ville ivertifald ringe til dyrlægen, i første omgang (:

    held & lykke. - håber hun bliver "rask"


  • #2   18. jun 2008 Min nye unghest har også lige haft en ordentlig omgang. Hún hostede rigtig voldsomt, havde besvær med at trække vejret og snottede rigtig meget!!! JEg kontaktede dyrlægen, fordi jeg var bange for at det skulle sætte sig til noget kronisk efter 14 dg. Han vurderede at hun skulle på en penecillinkur i 5 dage. Han sagde at det var det omskiftelige vejr + min er en unghest det nu er kommet i en stor flok og defor bliver udsat for mange forskellige nye bakterier...
    Men hold lige godt øje med hende, så det ikke sætter sig.
    Det skal lige siges at der er flere i den store hesteflok vi har der har hostet lidt, og det tror jeg bestemt er pga vejret, da de går på døgnfold.


  • #3   18. jun 2008 Dixie hostede også, og vi prøvede stortset alt, så satte jeg hende på spåner, og hun har ikke hostet siden.

  • #4   18. jun 2008 jeg passede en hest der ikke hostede da den ankom til min gamle klub.. men så begyndte han at hoste også.. & da jeg skulle købe ham fik han konstateret kronisk asma ;/
    Men syndes faktisk bare du skal tage en dyrelæge på ham.. og høre hvad han hun/ har at sige smiley
    det jo ikke sikert det er noget avorligt.. men syndes du skal få det tjekket


  • #5   18. jun 2008 viv - nu skal du jo huske på at der er andre heste på stedet der har fået astma... så jeg synes helt klart du skal få det tjekket

  • #6   18. jun 2008 Prøve og bemærk om hun hoster slim med op?
    Det gjorde min Vallak for 2 år siden..
    Han havde fået bronkitis..
    Hvis det er det, er det vigtigt at du får dyrlæge hjælp.. Ellers kan det sætte sig kronisk..


  • #7   18. jun 2008 Jeg har haft hende ved dyrelægen og
    det har været en forkølelese som phar sat sig så
    hun fik en KÆMPE sprøjte og noget pulver og så skal hun stå stille
    i 4dage /:


  • #8   19. jun 2008 ja det var jo næsten det sammen som min havde... smiley

Kommentér på:
Hoster ?/:

Annonce