{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

ny hest eller ikke? :/ {{forumTopicSubject}}

åh hvor er svært at finde ud af om jeg skal have ny hest eller ej smiley
kan bare ikke beslutte mig smiley

Der går jo nok mindst 2 måneder inden shake er klar igen, hvis alt går godt, men det er der jo ingen der siger at det gør?
savner virkelig at ride og er så depri pga alt det med shake..

allerhelst vil jeg have en ny hest, men jeg vil jo heller ikke af med shake?

det går mig stadig på at han hoster lidt, selvom han har fået foretaget en kikkertundersøgelse og erklæret helt normal.. Jeg fik bare af vide at han har godt af at få brugt sine lunger ordenligt, og så vil det nok forsvinde.. Men er stadig så ked over at han gør det smiley

Jeg vil så gerne have en ny hest og beholde shake, men jeg kan kun have en hest med til sjælland, skal arbejde ved DK-dressage fra første august. Jeg får lov til at tage en hest med som en del af lønnen, men jeg har ikke råd til at skulle betale opstaldning der til den anden hest smiley

så hvis jeg skal have en til, så er en af dem nød til at stå hjemme ( i jylland)...

Der er ingen andre ved mig derhjemme, der kan stå for genoptræningen af ham, for det gider de ikke og har ikke kompetance til, så er nød til at have ham med..
Vil bare også så gerne ride på min egen, RASKE hest derover smiley

øv øv øv altså..

har ellers fundet nogle lækre hest til en billig pris, som ser gode ud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny hest eller ikke? :/
  • #1   2. jul 2008 Det fanme en træls situation du er kommet i /:

    - men gør da hvad du selv føler for? Hvis du gerne bare vil i gang, og vil have noget du ved dur, så ksal du købe en ny..
    Men hvis du har lysten og energien til at kæmpe for Shake, og træne ham op, så er det det du skal.

    Det en svær beslutning, men jeg tror jeg havde købt en ny, nu hvor du skal derover /:


  • #2   2. jul 2008 ja det er en rigtig træls situation du står i smiley

    JEG ved i hvertfald hvad JEG ville gøre...

    tage min egen hest med mig...

    jeg ville aldrig overveje at købe en ny, bare fordi jeg ikke kunne ride min egen..

    der er så mange der gerne vil have andre til at ride deres heste..

    og hvis du skal ride i en dressur stald, får du alligevel redet en masse garanteret smiley

    jeg synes du skal tage din fine shake dreng med dig


  • #3   2. jul 2008 ja heller jeg også til, men shake skal jo også genoptrænes.. smiley
    jeg kan ikke bare lukke ham på fold, for det er der han altid kommer til skade..

    hader virkelig det her, der er intet der vil lykkes for mig for tiden :'/


  • #4   2. jul 2008 jeg ville tage ham med mig. Du skal nok få redet en masse på nogle andre heste, og så kan du jo bruge tiden på at genoptræne shake.

  • #5   2. jul 2008 sandie:
    ja, jeg vil også gerne have ham med, han er helt unik, men jeg er stævne og dressurrytter..
    self for jeg lov til at ride en masse dressurheste, men det er jo ikke det samme som at træne sin egen hest smiley

    stine:
    tak for det smiley
    ja, det er jo det.. føler jo lidt jeg svigter ham, og nu har jeg også smidt så mange penge i hans behandling smiley

    min værste tanke er bare at hosten sætter sig, selvom dyrlægerne siger at der ikke engang er belæg for behandling smiley

    ved ikke.. kan være jeg vælger at få skyldet hans lunger, hvis han kommer over det betændelse i ledet.. smiley


    taz:
    han har ledbetændelse i kodeledet og startede behandling i mandags smiley


  • #6   2. jul 2008 nej der er INTET som at ride sin egen hest..

    nu kan jeg kun tale af egne erfaringer... men de her 4 måneder isabella har været i genoptræning, har jeg brugt på at få ny viden omkring ridning osv osv....

    der er garanteret også en af hestene i den stald du skal arbejde i, som du må starte på... nej det er langt fra det samme som ens egen... men så kan du se frem til tiden med din egen


  • #7   2. jul 2008 pernille:
    ja er rigtig.. ved bare at min hest og jeg vil rykke helt vildt derover, hvis vi havde muligheden for at ride.. føler lidt at jeg smider en opstaldning til 2500 kr ud af vinduet ved at tage shake med, hvis ikke han bliver i orden smiley
    kan self altid købe mig en ny så på det tidspunkt, men så føler jeg bare at jeg har "spildt" en del opstaldning på shake smiley

    jeg er bare et kæmpe kaos indeni smiley


  • #8   2. jul 2008 sandie:
    ja det er rigtig nok smiley
    hvis der overhovedet bliver det med shake smiley

    er bare så negativ med ham efterhånden, vi har ikke haft andet end modvind de sidste to år smiley


  • #9   2. jul 2008 Det er træls sådan noget.

    men hvis du virkelig elsker shake syntes jeg du skal kæmpe for den smiley
    men du skal da helt sikkert gøre hvad du selv føler er bedst for dig (:
    men hvis det var mig ; ville jeg overhovedet ik overveje at få ny hest smiley
    og bare kæmpe og håbe på det bedste

    Hel og lykke


  • #10   2. jul 2008 betteskid:
    tak.. håber bare denne ene behandling er nok smiley


  • #11   3. jul 2008 Jeg sys du skal beholde ham, og kæmpe for ham.
    Ved godt du er stævnerytter, men hvis du virkelig holder af din hest, så beholder du ham.
    Brug hans sygetid på at hygge om ham, og få en masse gode timer med ham (: Der findes jo også andet end at starte stævner, og din hest er jo også din ven. Ikke bare dit redskab til at ride på (:


Kommentér på:
ny hest eller ikke? :/

Annonce