{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Jeg er blevet røvrendt {{forumTopicSubject}}

I januar forærede jeg min elskede hoppe til en dame, som jeg troede at jeg kunne stole på, og der blev lavet kontrakt på, at min hoppe ikke måtte videresælges, men nu har jeg desværre fundet ud af, at damen bare har fået hoppen ifolet, og nu sælger hende videre smiley

Den hoppe betyder simpelthen så uendeligt meget for mig, og hoppen blev netop foræret væk, fordi hun er meget følsom og har specielle behov, som gjore at hun ikke kunne sælges til hvem som helst, så jeg valgte at håndplukke en ny ejer - hvor føler jeg mig bare dum nu.

Jeg er helt klar over, at det ikke hjælper en dyt, at der står i kontrakten, at hoppen ikke måtte videresælges, for det er jo 100% den nye ejer som bestemmer det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er blevet røvrendt
  • #1   8. jul 2008 Lise: Det kan hun sku ikke være bekendt, kan 100% følge dig i det. Har du taget kontakt til den nye ejer??

• #2   8. jul 2008 der må sku da kunne gøres noget når der er blevet lavet Kontrakt.

• #3   8. jul 2008 kontakt da den advokat der har skrevet eller stemplet kontrakten. selvfølgelig kan du da gøre noget ved det. det skal du da ikke finde dig i!

• #4   8. jul 2008 Selvom der står i kontrakten, at Julle ikke måtte videresælges, så holder den ikke i retten, da jeg mistede retten til at bestemme hvad der skal ske med Julle, i samme sekund den nye ejer overtog ejerskabet smiley

Jeg er bare fuldstændig knust - det er kun 10 min siden en veninde gjore mig opmærksom på, at Julle er sat tilsalg, men jeg har lige kontaktet den nye ejer - dog uden at få fat på hende, men den nye ejer har helt klart et forklaringsproblem.

• #5   8. jul 2008
    Det kan hun ikke juridisk set men hun kan låne/leje den ud med mindre der også er forbehold for det i kontrakten !

Men når der står den ikke må videre sælges skal der ligesom stå skrevet hvad konsekvensen er eks.. ved kontraktbrud skal hun betale dig 50,000 ! eller ejerskabet af hesten går tilbage til dig !

Møgkælling jeg havde slået hende ihjel !

• #6   8. jul 2008 Det er sku moralsk forkert af hende, du havde jo fundet hjemmet til hende af bestemte grunde... Hun skulle have smæk

• #7   8. jul 2008 lise >> hvorfor kontakter du ikke bare den advokat der har udfærdiget eller stemplet den færdige kontrakt? du har da alle rettens rettigheder endnu når i har brugt en ordenlig kontrakt.

det er da kun hvis jeres kontrakt er noget hjemme-biks du ikke kan stille noget op.

• #8   8. jul 2008 prøv at kontakte en af de gratis retshjælp, som fx århus retshjælp og hør om de ikke kan hjælpe dig.
    Håber på det bedste.

• #9   8. jul 2008 Jeg er helt opløst lige nu - Julle betyder simpelthen så meget for mig - jeg forærrede hende ikke væk, fordi jeg ikke ville have hende, det var 100% af nød.

Det holder kun i retten, hvis man har skrevet en konsekvens i kontrakten - altså feks. ved videresalg skal den nye ejer betale eks. 20.000 kr til tidligere ejer - og så klog var jeg desværre ikke smiley

• #10   8. jul 2008 så det vil sige at i IKKE har skrevet kontrakten i samarbejde med en advokat?

hvis dette er sandt, så har du jo snydt dig selv.

• #11   8. jul 2008 BAN-ditte K

Kontrakten er jo netop noget hjemmebiks - det er bare en kontrakt jeg har printet ud fra heste-nettet, og jeg havde aldrig drømt om, at denne person skulle kunne finde på at røvrende mig på denne måde - jeg havde desværre tillid til denne person.

• #12   8. jul 2008 Lise>> stop stop. den kontrakt der er på heste-nettet er NETOP udfærdiget af et større advokatfirma. skynd dig at ringe til dem. de kan hjælpe dig. med garanti!

• #13   8. jul 2008 Jamen når du har kontakt på det så tæller det vel ?

Hvad er en kontakt elleres til da ??

• #14   8. jul 2008 Jamen hvis det er den du har printet ud inde fra heste-nettet af så er den lavet af en advokat.=)

• #15   8. jul 2008 Nu har den nye ejer lige sms'et at jeg til hver en tid kan få Julle tilbage - nu er mit problem bare, at jeg ikke har boksplads til hende smiley

• #16   8. jul 2008 Jamen så er du jo lidt selv uden om den. Hvis du ikke selv kan få hende tilbage så er hun jo nød til at komme rvider ?

• #17   8. jul 2008 Michelle! FLER HESTE/PONYER TIL SALG!!Elsker Bayla V

Hvad er det dog for et svar???

Hvordan kan det være min egen skyld, at den nye ejer ikke har kontaktet mig, sådan som vi havde aftalt??

Det er under 1 time siden jeg blev gjort opmærksom på, at Julle skal sælges, så jeg var da ikke klar over, at jeg skulle sørge for at have boksplads til hende.

Det at jeg ikke lige står med en boks på hånden nu, er bestemt ikke det samme som at jeg lader Julle i stikken - jeg knokler min røv ud af bukserne, for at finde en løsning, så det her får en lykkelig slutning for Julle.

• #18   8. jul 2008 Hvis der er skrevet kontrakt på at hun ikke må videresælges, så kan du da gøre noget. Ellers ville en kontrakt, i alle andre sammenhænge også, jo være fuldstændig meningsløs... så længe hun selv har skrevet under på at hun ikke må sælge hesten videre, så er det kontraktbrud.

Synes nu du skulle snakke med politiet eller en advokat om det smiley

• #19   8. jul 2008 Hej, håber bestemt du finder en løsning, med at få en plads til hende, Jeg har selv fået en Hingst forærende for 2 år siden, og vi lavede osse kontrakt på han ikke måtte herfra, andet et aflives. Men jeg kunne heller aldrig finde på at bryde en sådan aftale, om den så havde været lavet med mund kun. Håber det lykkedes for dig.

• #20   8. jul 2008 Sikke en situation.. Men tænkte på om det ikke var lidt lige meget med boks lige nu da de vel går på døgn græs? Hvis det var min hest havde jeg taget den tilbage og sat den på døgn fold og hvis det skulle være så uheldigt at det skulle blive rigtig øv vejr og de blev nød til at skulle ind lidt, så må du have hende i et tov på staldgangen og være der sammen med hende.. Også hurtigst muligt finde et sted til hende efter du har fået hende hjem, så har du kun det at bekymrer dig om.. *S*

• #21   8. jul 2008 En kontrakt er vel en kontrakt når begge har skrevet under på den....??

• #22   8. jul 2008 Kan du ikke tage hende tilbage og så finde hende et nyt hjem? Kan godt forstår hvis du ikke er meget for det efter den behandling. Men prøve at finde en sød en, der kan tage sig af hendes særlige behov?

held og lykke!

• #23   8. jul 2008 Det var skam ikke ondt sagt.. Men du skrev jo bare sårn som om det kom helt bag på dig at du en dag ville måske ville få hende tilbage. !

Self. tror jeg på at du gør det bedste for at få hende hjem..

• #24   8. jul 2008 Selvfølgelig kom det da bag på mig, at det blev nødvendigt, at hente Julle igen, jeg stolede jo på den person som fik Julle.

Jeg har dog hentet Julle - hun blev hentet i aften klokken 20.00 og har det trygt og godt, og står og gumler græs smiley

• #25   8. jul 2008 Fy for satan.
    Magen til bundrådden kvindemenneske skal man vist lede længe efter.

Godt du har fået Julie hjem, men det er fandeme noget svineri den kvinde har lavet.

Kommentér på:
Jeg er blevet røvrendt

Annonce