{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Har han ondt? :S {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en bomløs sadel til min hest, da min gamle tilpassede alm. dressursadel ikke passede, og gjorde ham halt i flere måneder.
Den red jeg med i omtrent 2 år, og så stoppede jeg også med den, fordi jeg netop har mistanke om at den har generet hans rygsøjle. Blot efter et par måneder med den bomløse begyndte han at gå med halen meget til venstre, hvilket jeg har hørt kan være tegn på smerte? Jeg tænkte ikke videre over det, da han ellers ikke viste nogen tegn, og virkede glad nok.
Han har altid været ret doven, men dog til at få frem hvis man gjorde sig umage. Nu begyndte han dog især i springning slet ikke at ville galopere. (Det skal lige siges at jeg i spring red med alm. spring sadel med bom, som der fulgte med ham da jeg købte ham)
Jeg prøvede at springe uden sadel noge gange, hvor der skete en væsenlig ændring i tempoet, men efter et par gange gad han heller ikke det mere, og han var lige å doven som før.
Jeg holdt pause fra springningen, da jeg kom frem til at han bare synes det var røv kedeligt.

Jeg rider nu med et barebackpad, og bruger ikke længere nogen af sadlerne.
Han går stadig med skævt haleroden, og når jeg strigler samt når jeg sidder på ham, svejer han i ryggen.
Jeg har dog prøvet at trykke ham forskellige steder på rygsøjlen uden reaktion.

Jeg er kommet til at spekulere over om han kan have ondt, evt. i ryggen. Det kunne måske være en kombination fra dengang han blev halt af den alm. sadel, og så af den bomløse, da de jo ikke just skåner hestens ryg. Det skal også lige siges at jeg ikke red med trykfordelene underlag, hvilket jeg godt ved er enormt dumt gjordt, men jeg tænkte at han var så stor at jeg ikke vejede så meget at det ikke ville blive et problem.

Der er bare noget der stadig undrer mig. Han virker enormt veltilpas under ridning. Ørerne fremme og det hele. Han er ret doven både på bane og i skoven (det har han altid været) Lige udover når man vender snuden hjemad så kan det ikke gå hurtigt nok, Og det tyder jo ikke ligefrem på at der er noget galt.

Jeg har tænkt på at få en kiopraktor ud ( www.ryet.dk) Men ved ikke helt.
nogen der kan hjælpe? har han ondt, eller hvad?

Når denne sadel kommer på markedet har jeg tænkt mig at prøve den. (link fjernet)
Den genere vel ikke hestens rygsøje om sådan en "ponypude bomløs" gør, eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har han ondt? :S
Kommentér på:
Har han ondt? :S

Annonce