{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Fotografering! HJÆLP ? {{forumTopicSubject}}

Pretty og jeg skal snart fotograferes, så vi vil gerne være pæne (:
Så vil gerne give hende en "make-over" er der nogle som har nogle ideer til hvordan jeg f.eks. kan Fremhæve hendes aftegninger, hendes araber hoved, hvordan jeg i det hele taget kan få hende til at se skide godt ud ? (:
Råd modtages På alle punkter q:
Link til hendes profil:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=76817&ipc=242796

På forhånd tak.
Mvh. Michella.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotografering! HJÆLP ?
  • #1   10. aug 2008 Skriv samt hvilken farve underlag og sådan (:

• #2   10. aug 2008 Det har jeg slet ingen forstand på.
    Men jeg var til stævne i weekenden hvor der var nogen der hedder Photo-corner( www.photo-corner.dk) og tage billeder.
    De var faktisk virkelig gode, og så tog de 35kr for et billede eller sådan noget + de kører rundt til mange arrangementer og måske også private?
    Jeg ved ikke om det var noget af det du søgte? (: men nu ved du det ihvertfald! hehe.

• #3   10. aug 2008 jeg ville lave en frensk rosenknop i paneloken
    flette "spring" rosenknopper i manen (med en mankams brede hår tot)
    pille halem med fingrene (ikke med en børste) evt lade den stå netten over slettet så den bølger

med hensyn til underlag syntes jeg hvidt kunne være flot men ellers
    noget med noget fave på

• #4   10. aug 2008 jeg har læst at man kan smøre arabere omkring næseborene, med vaseline, for at fræmhæve det lidt. det er også tit at arabere skinner deromkring (:

• #5   10. aug 2008 dagen før
    vaskes og pusses hun fra ørespis til hale spis med shampoo (evt balsem i man og hale)

smør hovene godt

ortne halem med fingrene og dreefter flet den (hvis du ønsker krøller i halen

for af frem hæve hendes araber hovde smør mule og rundt om øjnene med babyolie (vigtig dagen før da de ellers godt kan blive for meget)

• #6   10. aug 2008 Julie: Søgte ikke en fotograf, men ellers tak (:

Team Agermose: Spring rosenknopper, hvad vil det sige ? (:
    Har desværre intet hvidt underlag, men har lyserødt, limegrønt, orange ?

Kristine: Lyder faktisk som en rigtig god idé (:

• #8   10. aug 2008 Lidt babyolie (vaseline kan osse bruges, men jeg synes resultatet er bedre med babyolie) omkring øjne og mule fremhæver udtrykket.

Flet hende pænt op, sørg for hale er ren og ikke filtret osv.

Vask hovene og giv dem engang olie -men gør det i så god tid inden at det når at trænge ind, ellers har du hurtigt samlet støv, sand, halmrester mm. så det får modsatte effekt;o)

Et rent underlag i en ikke alt for skrigende nuance (fokus skulle jo gerne være heste og ikke underlaget) og evt machende gamasher/bandager hvis du bruger den slags, og det er ridebilleder der skal tages

• #9   10. aug 2008 "spring" rosenknopper er den som ligger ned uden tabe

så ville jeg tage limegrøn evt bandager som passer til

hvilken fotograf skal du have ud

• #10   10. aug 2008 Jamen nu er Prettys man, lidt en stritman, dvs, hvis jeg bare lader fletninger hænge så stritter de !
    Jeg tager det limegrønne på, der har jeg også matchende bandager (:
    En privat (:

• #11   10. aug 2008 okey
    hel og lykke iværtefald

• #12   10. aug 2008 Det pynter altid på billeder, når rytter og hest bærer samme farver, dvs. hvis den har grønne bandager og underlag, bør du have en grøn trøje på i samme nuance. Og for at fremhæve hoved, øjne og mule, kan du smørre lidt babyolie på. Hendes aftegninger kan blive kridhvide, hvis du bruger foderkalk. (Dog ikke i hovedet, og det skal vaskes af bagefter.)
    Hvis du skal have fotograferet hovedbilleder af hende, kan du evt. smørre din grime (hvis den er af læder), og så kan man jo evt. købe en guldspray eller noget guldglimmer (eller sølv xD) som man smører/sprøjter let hen over hesten, der hvor den skal fremhæves (bagpart, hals mm.)

• #13   10. aug 2008 I miniatureverden bruger vi både hovlak og makeup. Det kan fåes i utallige varianter og det meste kan købes her:
    http://www.5-starminiatures.dk/
    Jeg kan anbefale en spray der hedder: HI GLOSS finishing spray, fra Shapley's - det er helt vildt som de skinner når de får det på.
    Se evt. min mini med det hele på her:
    http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=84870
    derer flere billeder.

• #14   10. aug 2008 Ja, alt det de andre siger .
    Vil anbefale dig at finde et eller andet som er lidt spændende/skræmmende for hende .
    En pose plejer tit at kunne gøre det , men ellers et eller andet som får hende til at rette sin opmærksomhed der hvor fotografen ønsker det.
    Det får hesten til at se rigtig fin ud, de løfter sig ofte mere med hovede og nakke og kigger og lytter mod posen smiley

• #15   10. aug 2008 Når jeg gør i stand til foto så pudser jeg ALT mit udstyr - vasker det i sæbe og smører det ind i fedt. Det tager en 3 timer hvis det gøres ordentligt. Gør jeg ikke samme dag som jeg ordner hest.

Så dagen før er det hestens tur.
    Han bliver beskæftiget med rigelig hø/wrap så han har nok at lave menns jeg vasker ham. Så vasker jeg hans hale, over hele kroppen med LIDT shampoo, bruger næsten ingenting til en hel hest - foretrækker den fra neutral eller nogen uden alt for meget parfume og parabener lort i (nå men det er jo kemisnak, så det gemmer vi lige til en anden gang).

Jeg forsøger at undgå når hesten er vasket og er klar til en omgang showshine så undgår jeg for en hver pris hvis man og hale skal flettes at bruge en halv liter showshine der. En hale med showshine er ikke så glat som manen, men skal manen flettes (særligt i den andalusiske hingstefletning som jeg er tilhænger af), så er det strengt forbudt med showshine.
    Så ville jeg ikke flette før på dagen, men hvis ikke du har prøvet det så mange gange før, så er det en helt klar fordel at gøre det dagen før, men så må du IKKE stramme alt hvad den overhovedet kan.

Men hvoene smører jeg ind i fedt eller lignende, så de skinner. Eventuel hovlak. Det er ikke nødvendigt at strigle hesten overhovedet hvis man bruger showshine i pelsen i begrænsede mængder mens den stadigvæk er våd.
    Men det var sådan jeg gjorde min klar til foto sidste gang - eller når jeg bare vil gøre noget ekstra ud af det.
    Men gør mest ud af hesten, da mit udstyr som oftest bare er en grøn rebgrime jo ikke ligefrem er det der fanger mest.

Kommentér på:
Fotografering! HJÆLP ?

Annonce