450 visninger
|
Oprettet:
Fotografering! HJÆLP ? {{forumTopicSubject}}
Pretty og jeg skal snart fotograferes, så vi vil gerne være pæne (:
Så vil gerne give hende en "make-over" er der nogle som har nogle ideer til hvordan jeg f.eks. kan Fremhæve hendes aftegninger, hendes araber hoved, hvordan jeg i det hele taget kan få hende til at se skide godt ud ? (:
Råd modtages På alle punkter q:
Link til hendes profil:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=76817&ipc=242796
På forhånd tak.
Mvh. Michella.
maj 2008
Følger: 99 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 167 Svar: 751
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 10 Svar: 45
Men jeg var til stævne i weekenden hvor der var nogen der hedder Photo-corner( www.photo-corner.dk) og tage billeder.
De var faktisk virkelig gode, og så tog de 35kr for et billede eller sådan noget + de kører rundt til mange arrangementer og måske også private?
Jeg ved ikke om det var noget af det du søgte? (: men nu ved du det ihvertfald! hehe.
dec 2005
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 183 Svar: 1.868
flette "spring" rosenknopper i manen (med en mankams brede hår tot)
pille halem med fingrene (ikke med en børste) evt lade den stå netten over slettet så den bølger
med hensyn til underlag syntes jeg hvidt kunne være flot men ellers
noget med noget fave på
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 83 Heste: 3 Emner: 208 Svar: 2.483
dec 2005
vaskes og pusses hun fra ørespis til hale spis med shampoo (evt balsem i man og hale)
smør hovene godt
ortne halem med fingrene og dreefter flet den (hvis du ønsker krøller i halen
for af frem hæve hendes araber hovde smør mule og rundt om øjnene med babyolie (vigtig dagen før da de ellers godt kan blive for meget)
maj 2008
Team Agermose: Spring rosenknopper, hvad vil det sige ? (:
Har desværre intet hvidt underlag, men har lyserødt, limegrønt, orange ?
Kristine: Lyder faktisk som en rigtig god idé (:
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Flet hende pænt op, sørg for hale er ren og ikke filtret osv.
Vask hovene og giv dem engang olie -men gør det i så god tid inden at det når at trænge ind, ellers har du hurtigt samlet støv, sand, halmrester mm. så det får modsatte effekt;o)
Et rent underlag i en ikke alt for skrigende nuance (fokus skulle jo gerne være heste og ikke underlaget) og evt machende gamasher/bandager hvis du bruger den slags, og det er ridebilleder der skal tages
dec 2005
så ville jeg tage limegrøn evt bandager som passer til
hvilken fotograf skal du have ud
maj 2008
Jeg tager det limegrønne på, der har jeg også matchende bandager (:
En privat (:
dec 2005
hel og lykke iværtefald
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
Hvis du skal have fotograferet hovedbilleder af hende, kan du evt. smørre din grime (hvis den er af læder), og så kan man jo evt. købe en guldspray eller noget guldglimmer (eller sølv xD) som man smører/sprøjter let hen over hesten, der hvor den skal fremhæves (bagpart, hals mm.)
feb 2004
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 14 Emner: 40 Svar: 982
http://www.5-starminiatures.dk/
Jeg kan anbefale en spray der hedder: HI GLOSS finishing spray, fra Shapley's - det er helt vildt som de skinner når de får det på.
Se evt. min mini med det hele på her:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=84870
derer flere billeder.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Vil anbefale dig at finde et eller andet som er lidt spændende/skræmmende for hende .
En pose plejer tit at kunne gøre det , men ellers et eller andet som får hende til at rette sin opmærksomhed der hvor fotografen ønsker det.
Det får hesten til at se rigtig fin ud, de løfter sig ofte mere med hovede og nakke og kigger og lytter mod posen
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 952
Så dagen før er det hestens tur.
Han bliver beskæftiget med rigelig hø/wrap så han har nok at lave menns jeg vasker ham. Så vasker jeg hans hale, over hele kroppen med LIDT shampoo, bruger næsten ingenting til en hel hest - foretrækker den fra neutral eller nogen uden alt for meget parfume og parabener lort i (nå men det er jo kemisnak, så det gemmer vi lige til en anden gang).
Jeg forsøger at undgå når hesten er vasket og er klar til en omgang showshine så undgår jeg for en hver pris hvis man og hale skal flettes at bruge en halv liter showshine der. En hale med showshine er ikke så glat som manen, men skal manen flettes (særligt i den andalusiske hingstefletning som jeg er tilhænger af), så er det strengt forbudt med showshine.
Så ville jeg ikke flette før på dagen, men hvis ikke du har prøvet det så mange gange før, så er det en helt klar fordel at gøre det dagen før, men så må du IKKE stramme alt hvad den overhovedet kan.
Men hvoene smører jeg ind i fedt eller lignende, så de skinner. Eventuel hovlak. Det er ikke nødvendigt at strigle hesten overhovedet hvis man bruger showshine i pelsen i begrænsede mængder mens den stadigvæk er våd.
Men det var sådan jeg gjorde min klar til foto sidste gang - eller når jeg bare vil gøre noget ekstra ud af det.
Men gør mest ud af hesten, da mit udstyr som oftest bare er en grøn rebgrime jo ikke ligefrem er det der fanger mest.
Fotografering! HJÆLP ?