{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

forskellen på hest og pony stævner.. {{forumTopicSubject}}

ja, så har jeg været afsted til c-strævne i dressur og se "min" gamle pony gå, og endnu en gang bliver man for undret over klasse forkellende mellem hest og pony... i LB3 for pony skete det ofte at ponyerne slog en del fra nogle søgte knap nok ned... I LA klasserne gik det lidt bedere, men der er godt nok mange ponyer med som overhovedet ikke kunne trave...
hvis man så se på hestene går de fleste allerede stabilt i LC på klub plan, og når man ser heste på distrekts plan er det næsten alle sammen gang maskiner ...
men man må godt nok tage hatten af for mange af de ryttere der kæmper sig igennem, specialt til et spring stævne blev jeg mindet om den der kamp ond de fleste ponyer har, ponyen kunne virkeligt ikke springe, det så så sjovt ud, den sprang med alle fire ben nede hen over springende, og alligevel lykkedes det den at gennemføre en LA fejlfrit...

der er ikke nogen dybere mening med denne tråd, andet end min forundren over de små dyr, og deres gå-på-mod og vilje ;P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskellen på hest og pony stævner..
  • #1   11. aug 2008 jeg er også meget imponertet over forskellen fra pony lc til hest lc........

  • #2   11. aug 2008 Synes lige man skal tænke på, at ponyrytterne jo ikke er så gamle, så det er da ok at ponyerne ikke altid går helt så stabilt.
    Synes også det er imponerende at se ponyerne springe, de kan godt nok redde mange af rytterens fejl! F.eks hvis de kommer helt skævt ind på et spring eller for tæt på, de klarer det næsten altid;-) Den slags kan hestene sjældent klare uden der ryger en bom.
    Det er da også værd at tænke på, at mange af hestene er blevet tilredet af beridere, og det er der altså ikke mange af de mindre ponyer der er...
    smiley


  • #3   11. aug 2008 ja det gør de da nogle gange. hehe det kan være heste ryttere er lidt pivet, og rider lavere selv om de godt kan være med i de højere klasser ! smiley hehe ej ved jeg ikke !

Kommentér på:
forskellen på hest og pony stævner..

Annonce