{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Hvis du køber min hest må du ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg læser ofte heste annoncer herinde og ofte flader jeg over folk som skriver :

Hvis du køber min hest må jeg komme og besøge den og hvis du køber den må den ikke dit og dat og så sågar en der skrev man ikke måtte klippe hestens man !

Hvis man sælger sin hest har man INTET at skulle have sagt over den og jeg ville aldrig købe et dyr hvis jeg skulle leve efter den tidligeres ejers regler. Hvis man ikke kan leve med at køberne måske har en anden mening om manen eller what ever så skal man ikke sælge. Det er helt tåbeligt at man forveneter at have retigheder over en solgt hest.

Hvad synes i


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis du køber min hest må du ikke
  • #2   12. aug 2008 Ja, altså det med manen er lidt underligt, men at komme at besøge den er da okay?
    Har nemlig været inde og se den. En fjordhest eller nordbakker, var det ikke så'n?


  • #3   12. aug 2008 Jamen jeg ville da personligt selv tilbyde folk at komme og besøge deres hest hvis jeg købte deres eller sende billeder men det er ikke noget man har krav på.

  • #4   12. aug 2008 dybt latterligt smiley
    Men kan godt forstå dem der siger de ikke sælger deres hest til en under 18 og sådan men det andet er i overkanten.
    Læste os en hvor den ejer der solgte hesten skrev hvad hesten akulle ha at spise og det KUN måtte være det for det syntes hun nu en gang.
    Hm. skørt smiley


  • #5   12. aug 2008 Jeg ville ALDRIG sælge min hest - hvis den ikke
    kommer på græs fold - Her dag , flere timer !
    Så kan jeg godt beholde den! Jeg mener simplehen
    ikke man skal have hest hvis den ikke kommer på
    græs fold hver dag - der behøver ikke være meget
    græs - og i perioder, hvis den er på slankekur , er det
    okay, er det okay den kun kommer på sand fold !!
    - Men den skal stadig på fold og hygge sig, men ellers ingen undskyldninger !


  • #6   12. aug 2008 Jeg synes det er i orden at sælge sin hest m betingelser. At ville komme og se til den og have forkøbsret er ikke unormalt i hestehandler, men en sikkerhed for sælger, så man kan tjekke den har det godt. Man vil jo kun sit dyr det bedste. Hvis det er betingelser som du skriver m ikke at måtte klippe manen, så er det for langt ude....

  • #7   12. aug 2008 Basta ! (: - Eller beholder jeg den bare , hvis det ikke er muligt.

  • #8   12. aug 2008 Hvis min hest skulle sælges vil jeg da nok indrømme at jeg ville have rigitg mange krav til køber.

    Skal gå ude 24 timer på græs om sommeren, og ude hele dagen om vinteren, og ikke på smattet mudder fold.
    Skal rides i skoven flere gange om ugen, samt have ca. 1 fridag om ugen.
    Må ikke rides med skarpt bid, og hvis køber ønsker at skifte sadel skal den tilpasses hesten af sadelmager.

    Og nok også rigtig mange andre..

    Det var nok ikke noget jeg ville skrive i selve annoncen, men jeg ville helt klart diskutere det med den evt. køber..

    Jeg lyder måske hård, men disse krav er efter min mening helt alm. god hestevelfærd..


  • #9   12. aug 2008 Helsigvis skal han ALDRIG sælges smiley

  • #10   12. aug 2008 Jamen det er ikke simple ting jeg mener. Jeg mener også en hest skal på græsfold hver dag, ja faktisk mener jeg den skal gå i løsdrift året rundt. Og jeg ville også gerne komme og besøge min hest og hilse på den hvis jeg solgte en og man kan selvf aftale ting som forkøbsret hvis den skal sælges. Men man kan ikke forlange hvilket foder den skal have medmindre den har allergi og man kan ikke forlange frisure eller om den skla gå stævner eller om den kun må rides i skoven med andre heste eller alt muligt andet tåbeligt som jeg har set

  • #13   12. aug 2008 til sara, godt så du er en af dem jeg aldrig ville købe hest da. Du kan da ikke forlange at den ikke må gå på mudret fold ( alle folde bliver da meget mudret om vinteren ) og du kan da ikke forlange af ny ssadel skal tilpasses af sadelmager. selvføelig er det logisk at det er dumt at ride med skarpt bid men måske har hesten ændret sig ved ny køber og er blevet stærker, måske er den blevet svær at styre og selvom der findes andre mentoder til at afhjælpe det så prøver mange i første omgang et andet bid. Du kan da hellere ikke bestemme hvor tit den skal rides i skoven. Hvad hvis køber har langt til skov?

  • #15   12. aug 2008 Men selvom man mener at det man gør er det rigtigste så må man jo se i øjene når man sælger dyr at der er mange måder at gøre tingene på. Og ens hest behøves ikke få det dårliger liv fordi køber holder hest anderledes.

  • #16   12. aug 2008 Anitta K

    ja, hvis det er sådan nogle krav du mener kan jeg godt se at det er rimelig latterligt, men det du skriver med at man INTET har at skulle have sagt, er jeg nu ret uenig i..

    Og forresten så mener jeg også at det bedste for hesten er løsdrift, og det går min også i hele året. Dog ville det ikke være et krav til køber fra min side, at den SKULLE gå i løsdrift året rundt, selvom det helt klart ville være det bedste (:


  • #18   12. aug 2008 Til sara, man må gerne stille krav og man har noget at skulle have sagt sådan rent menneskelig og mellem køber og sælger i mellem men rent juridsk og i følge købeloven har man i princippet INTET at skulle have sagt når dyret er solgt.

  • #19   12. aug 2008 anitta:

    Jammen så kan du jo bare ikke købe hest af mig (:
    For mig at se er det somsagt helt alm. hestevelfærd..


  • #20   12. aug 2008 Og nej, alle folde bliver ikke mudderet om vinteren. Det er bare om at tilpasse mængden af heste med foldens størelse..
    Vores vinterfold bliver ikke mudderet..


  • #21   12. aug 2008 Til sara det er det også i mine øjne men man kan ikke forlange at køber gør det o har ikke krav på at det bliver opfyldt. Jeg skal hellere ikke købe din hest : )

  • #22   12. aug 2008 Jeg vil give dig fuldstændig ret sarah.Jeg har 2 til salg her, for mig er det også vigtigt at spørge til om de skal gå i løsdrift,altid har adgang til fold, eller i hvert fald tilnærmelsesvis noget der ligner.En ting er man ikke har tid til dem man har og skal af med et par stk.,jeg skal i hvert fald helst have en god fornemmelse af de får det godt der hvor de ender...

  • #23   12. aug 2008 Det kan jeg da sagtens forlange.
    Hvis jeg har fået snakket igennem med køber, og vi har fundet frem til nogle krav for at få lov at købe hesten, så ville jeg da blive meget ked af det hvis ikke købet overholdt det vi havde aftalt.
    Og hvis ikke køber kan acceptere betingelserne, så er hesten jo bare hendes (hans) så jo, det kan jeg da godt forlange..

    Self. skal man ikke slavisk følge at hesten SKAL rides i skoven 2 gange ugenligt. Det er mere for at fastsætte at hesten skal rides jævnligt i naturen..


  • #24   12. aug 2008 susie, lige præcis.. (:


  • #25   12. aug 2008 Når jeg skriver at han ikke må rides med skarpt bid, så er det også for den hest han er. Hvis det er "nødvendigt" med et skarbt bid på Felix, så har køber gjordt noget HELT galt, eller også er det bare til "pynt"
    skete det at det pludselig blev "nødvendigt" med skarpt bid, så ville jeg tage en grundig disskution med køber..


  • #26   12. aug 2008 Det er godt nok længe siden jeg har skulle kigge på hest, men det lyder da til at folk bliver mere og mere underlige (;

    Selv har vi et enkelt krav når vi sælger hest (udover at hesten selvfølgelig skal have det godt, ellers vil man jo ikke sælge den til den pågældende). Vores heste må ikke skifte stutterinavn..


  • #27   12. aug 2008 er fuldstændig enig hvis man vil se den må man sku også finde den et sted hvor de gider at have det ellers kan man alså også bare prøve at regne med ikk alle er mishandlere

  • #29   12. aug 2008 Man kan sagtens lave en kontrakt hvor man vil have krav på fx at komme og besøge den. Hvis ikke køber vil gå med til det må de finde en anden hest. Hvis ikke der er nogen der vil købe hesten skulle man måske mindske kravene.

  • #30   12. aug 2008 det har du ret i! især det med at klippe hestens man - altså helt ærligt -.-'

    kan godt forstå at sælger gerne vil holde kontakt med køber, og hvis jeg købte en hest ville jeg da også synes at det var 'spændene' at snakke med den tidligere ejer stadig, og få noget at vide om hestens fortid (:

    Kan også forstå at man gerne vil besøge hesten, men det synes jeg ikke man selv kan bestemme, den nye ejer bestemmer selv hvem han/hun vil have rendene (;

    Da jeg solgte mine to, var det eneste 'krav' jeg skrev, at jeg ikke ville sælge dem til rideskoler (selvom den ene nu er blevet rideskolepony et år efter - fandt ud af at det faktisk var en rideskole ejer vi solgte til, og ikke en hjælper til pigen som prøvede den, som de sagde (pigen var dens helpart, men nu går den rideskole /: men dér har jeg f.eks. intet at sku ha sagt, selvom jeg ville ønske det)

    Man altså, sådan er livet, sælger man så sælger man dvs. så bestemmer man intet længere (:


  • #31   12. aug 2008 nåå ja glemte lige at sige, at jeg også synes det er ok hvis man vil have forkøbsret på hesten, eller bare vil have at vide hvis den skal sælges igen - den aftale har jeg med mine gamle ponyers ejere, og med min nye ponys tidligere ejer (;

  • #32   12. aug 2008 At man stiller krav til købere af ens hest syns jeg til en hvis grænse er okay. Men et eller andet sted så kan man jo ligeså godt finde den køber man syns passer bedst til ens hest, og det er jo også det de fleste sælgere gør (vil jeg mene). Det får både hesten og den nye ejer mest godt ud af smiley
    Man vælger jo ikke en køber til sin hest som man syns er helt uenig med sig selv. Hvis jeg var sælger af en hest, ville jeg vel automatisk bare vælge den køber som jeg bedst kunne lide, og som levede op til de krav jeg syns min hest fortjener. Og dermed også vælge dem fra som jeg ikke mener ville kunne leve op til kravene. SÅ nemt er det jo smiley
    Men som før nævnt med den hest der ikke måtte blive solgt til folk som ville klippe manen - latterligt, men igen, så kan de jo bare vælge en køber til deres hest som elsker heste med lange maner - eller noget? i ved hva jeg mener,,, smiley


  • #33   12. aug 2008 Enig med Gitte D. Alle andre krav kan man selvfølgelig ikke stille, men man kan anmode om at kravene bliver opfyldt, hvis der er tale om at hesten fungerer bedst sådan.

  • #34   12. aug 2008 jeg vil ikke købe en hest med krav og sådan er det.. eller jo det ville jeg måske, men jeg ville ikke kunne love at overholde dem.

    min hest - jeg bestemmer.


  • #35   12. aug 2008 det er faktisk også lidt sjovt..

    for det er ofte kun hygge heste eller sagt på en anden måde.. heste der aldrig bliver til noget stort - dvs heste der ikke koster "ret meget", hvor ejerne stiller krav..


  • #36   12. aug 2008 det er jo lige som med hunde.. når de bliver slogt.. du kan jo ik sige "den skal med på tur i skov og strand gange ugentligt.. eller jo du kan godt sige det.. men du kan jo ik rende og holde kontrol med om der er pladret hvor hesten går fordi du mener den ik må gå der? altså hvis jeg sku købe ny hest. og ejer kom med bemærkninger om hva den MÅ og IKKE MÅ ... så ville jeg sige hvis du sælger hesten til mig.. er det mit ansvar.. ik dit du fratager dig alt ansvar når den er slogt.. du kan godt komme og sige den har ik godt a at den går i plader og sån eller den har godt a at komme i skoven en gang ugenligt men at desideret forlange det.. som købs betingelse? ej nu må i stoppe ..

    bare min meninge smiley


  • #38   12. aug 2008 hmmm når man køber en hest og ejeren siger alr mugligt kan køber jo bare sige at hun overholder det. men hvis ejer så kommer på besøg kan hun/han jo bare sige at ejer ikk skal bedstemme.
    så hvis nogen sælger en hest så pas på
    __________________________________________________________
    jeg har ikke noget imod folk stiller krav så længe det likker inden for normale gænser folk er latter lige hvis de siger min hest må ikke få kilippet man o.s.v det bakker jeg 100% op i


  • #41   27. apr 2009 hvis man sætter sig for at sælge hest, så sælger man hest... så stiller man ikke tusinde krav, så kan man lige så godt beholde hesten selv.. man kan ikke sige, at den ikke må ride med skarpt bid, men man kan anbefale ikke at gøre det, og fortælle ulemperne hvis man gør det..
    vi har næsten fået solgt min pony nu, og jeg kunne også skrive en masse krav til køber, men alligevel hvis jeg gjorde det, så fik vi ham nok aldrig solgt. men vi har ingen krav (sådan rigtigt), og han er blevet solgt indenfor en måned? tja :o)
    og jeg tror man får solgt hesten til et lige så godt sted, uden man sætter krav, som hvis man sætter krav.


Kommentér på:
Hvis du køber min hest må du ikke

Annonce