381 visninger
|
Oprettet:
Bandager {{forumTopicSubject}}
Okay måske et dumt spørgsmål... Men
Der er fleecebandager, elestikbandager, strikbandager
Men hvilke hvornår???
Ved godt elestik bandager er til ridning og ikke stald.
Men er fleece og strik kun til stald og hvad er bedst?
aug 2006
Følger: 192 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 99 Svar: 1.598
Fleecebandager-stald evt. transport
Strikbandager-vil jeg aldrig selv bruge.
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 12 Svar: 341
Bruger og fleecebandager da beskytter utrolig godt og tager div, stød, men bruger kun Bucas fleece bandager !
Strik kan da godt bruges til ridning men er ikke den store fan af dem
Jeg bruger aldrig fleece bandager til stald for er bage for at de glider ned og de får viklet benet ind i dem, så jeg bruger sådan nogle staldgamasher der er sådan ligesom en dyne i
dec 2006
Følger: 106 Følgere: 100 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 1.276
fleece er til stalden hvis man mener hesten har behov for dette. efter min mening er det dog noget fis. en hest skal kunne stå uden den slags, hvis ikke (altså hvis den f.eks. hæver i benene) er der jo enten noget galt med hesten eller også overbelaster rytteren den "bare"...
sep 2004
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 9 Emner: 10 Svar: 23
Syntes at strikbandager er det bedste til stald, da alt halmen ikke sætter sig i dem. Men som sagt skal man KUN bruge staldbandager hvis hesten har behov for det. Ikke bare fordi det ser smart ud. Kender nemlig en der lagde det på, fordi det så smart ud, og hendes hest hævede op i benene af det. Så hvis man ikke har forstand på det, så er det bedre at lade være.
Syntes ikke at der er nogle af mine bandager der glider, tror det kommer an på hvordan man lægger dem på...
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 107
Nej kunne ikke finde på at ligge dem på for at være "smart"
Hun har været halt i benet efter i uheld på folden og skulle have bandager på for at støtte.
Så tænkte jeg bare over hvad der var bedst, derfor dette inlæg.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 1.150
bruger strik staldbandager i stalden og staldgamascher, de dage hvor vi har haft hård træning for at forhindre at benenene hæver op. Ellers vil jeg helst undgå det.
bruger ikke så meget fleece, er ikke så meget for dem
Bandager