5.824 visninger
|
Oprettet:
opstaldning, hovedstadsområdet {{forumTopicSubject}}
hej
jeg går og leger med tanken om at flytte min hest..
så jeg vil høre jer om hvilke erfaringer i har med rideklubberne omkring hovedstaden?
jeg er konkurrence-rytter, så undervisningen er meget vigtig for mig, og at der er ridehus. og så selvfølgelig at min hest trives
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 123
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 977
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 123
mattsons, rigtig lækkert sted -kæmpe minus, svært med fold.
vedbæk (lidt længere oppe, men nemt med offentligt eller bil). lækkert maser af faciliteter.
exmoor i frederiksdal
frederiksdal rideklub
masser af selvpasser stalde omkring dyrhaven, som er rigtig lækre og hyggelige, næsten alle selvpasser steder kan man få egen underviser med, eller bruge dem som er tilknyttet. -der er bare ofte ingen ridehuse.
står på dyrhavegård som er selvpasser stald, det er okay selvom manglende ridehus, banen er ret godt drænet.
frederikssund, rigtig lækkert sted med masser af faciliteter også
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 105 Svar: 807
Frederikssund ridecenter er også meget lækkert; dog er der bare mange heste.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 100
nov 2006
jul 2006
Følger: 165 Følgere: 163 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 277
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
Vi nok en af de klubber der har de bedste fold muligheder i stor kbh .
Vi har en super dygtig dressur underviser (vi har 2, men jeg har kun brugt den ene) som har fået mig som kun interesseret mig for spring til ind hun kom fra spring/dressur niveu til la4, hun er uddannet træner
Vi har også en knald god spring underviser som også er daglig leder på stedet.
Vi har 2 ride huse et 20x60 og et 20x40
4 udendørs baner, 1 stor spring bane, 2 20x60 baner, og en 40x20
vi har 10 løbe folde og 3 syge folde
+ vi har omkring 9 store folde
vi for skridtmaskine op så snart kommuen giver tilladelse .
og ja hvis du vil vide mere så gå ind på www.balleruprideklub.dk er ret sikker på de interesseret i at få nogle flere konkurance ryttere ind
nov 2006
nov 2006
jul 2004
jul 2007
jul 2008
Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
jul 2008
dec 2006
Følger: 106 Følgere: 100 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 1.276
mattsons, har et meget lille ridehus og en rimelig stor bane, som dog stort set altid er elendig at ride på. enten for støvet eller også er den dyb som en mose (og ujævn) ridehuset kan man ikke bruge før klokken 8 om aftenen eller sådan noget fordi rideskolen får undervisning , så enten må man ride sent eller også må man ride ude i sne og storm... de har kun to paddocks som folde... et plus er at det ligger lige op ad skoven
frederiksdal rideklub: ham der har det skulle efter sigende være ret syg i roen... alle flygter derfra fordi han slår hestene og ikke passer det ordentligt + at han er ubehagelig overfor børn. jeg vil ikke sætte mig fast på dette, men det er hvad jeg har hørt fra alle der har haft med stedet at gøre...
lundtofte: meget lille sted med nogle ikke særlig gode ridebaner og rideskoleundervisning på dem. fine folde men ud til motorvej.... meget små bokse. ligger også forholdsvis langt fra skov og man skal af nogle lidt farlige veje da bilerne kører hurtigt og der ikke r ridestier... fint sted til en hyggerytter
ørholm: ekstremt små bokse - efter min mening ikke velegnede til heste over 130 cm !!! fine folde (græs om sommeren og jord og vinteren) middelr ridehus, men ikke særlig god bund. stor ridebane. ligger tæt ved skov og herfra kan man også ride videre til andre skove
dyrehavegård: kan jeg heller ikke anbefale (har stået der). fine folde. meget ujævne sommerfolde (flere heste er kommet til skade pga. meet hårde og høje buler som de ikke kan se med skader sig på når de kommer i trav og galop... men store og dejlige ellers. fine jordfolde udover at hestene står med mudder til knæene i vinterhalvåret hvis det regner bare en smule... mange heste med muk.
ridebanen er rigtig skidt. meget meget hård (næsten som asfalt) og med dårligt dræn. et plus er at det ligger tæt op ad skoven, så er du til hygge, skovture eller distance er det fint, men vil du gøre dig indenfor en sportsgren udover dette, er det ikke godt!
stenrødegård: ligger lige op af motorvej og larmen er derfor enorm.
fine folde, som dog ikke må bruges hmm...
to ridebaner og et lille ridehus + et mikroridehus på størrelse med en mini paddock. den ene ridebane er fin, mens den anden er meget ujævn og ofte ret våd/ støvet... stalden er ved at falde sammen og vedligeholdelsen er forfærdelig ringe. boksene er meget små og der er MEGET lavt til loftet. ridesti hele vejen til dyrehaven , hvilket er et stort plus...
holte rideklub: rigtig godt sted. stort og dejligt. rigtig gode ridehuse og bane. gode bundforhold. boksene er okay og udeboksene suværene ! foldene er under middel. størrelsen ok, men bunden er meget dårlig med farlige dybe revner og store sten. et minus er også at alle undtagen udeboksene står på halm og derfor kun bliver muget hver fjerde dag med maskine. på grund af dette er der ret så ammoniakket deroppe...
jul 2008
hvad er priserne ca. på gentofte sportsrideklub?? kan nemlig kke finde det
jul 2007
det ligger i værløse..
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Mia M: Har været der ude en gang da det var nyt... så rigtig fint ud.. har hørt mange er glade for det.. men ejeren er vist lidt speciel.. altså typen der er sød hvis man kan med hende men ikke hvis man er uenig..(har jeg hørt fra flere)..
jul 2008
har lige været inde på deres hjemmeside men kan ikke se hva det koster med opstaldning... ved du det?
Jeg synes nemlig bare jeg bliver ved med at lede og lede efter en rimelig pris med opstaldning og synes bare ikke jeg kan finde noget....
jul 2004
Men mener ikke ventelisterne er sååå lange igen mere, fordi vi har haft en masse skrift og sådag
mia: Hende der ejer stald könig, har undervist på ballerup, personligt var jeg glad nok for hende i starten(det hende der underviser der), men synes ikke om hende til sidst, synes ikke hun 'går op i sine ryttere' .
Har en veninde der stå der, der ikke engang vidste hvad deres part til deres pony hed, folk udefra der kommer føler sig ikke velkomne . Sådan er det jeg opfatter det, men de folk der så stå der er vidst meget glade for det.
dec 2006
Følger: 106 Følgere: 100 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 1.276
jul 2008
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
nov 2007
Følger: 185 Følgere: 185 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 5
nov 2007
Følger: 185 Følgere: 185 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 5
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 1 Svar: 1
tatersal (meget lille fold),
mattson (kender den ikke så godt),
ibstrup (ingen fold, de bliver lukket i ridehus om morgen),
ordrupdal (til islændere),
frituren (kender jeg heller ikke så godt),
og så ligger der masser løsdrifte og selvpasser stalde rundt omkring, men er islænder rytter så kender dem ikke så godt.
ps. kan godt være jeg har stavet nogle af dem forkert
opstaldning, hovedstadsområdet