{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.824 visninger | Oprettet:

opstaldning, hovedstadsområdet {{forumTopicSubject}}

hej smiley

jeg går og leger med tanken om at flytte min hest..

så jeg vil høre jer om hvilke erfaringer i har med rideklubberne omkring hovedstaden?

jeg er konkurrence-rytter, så undervisningen er meget vigtig for mig, og at der er ridehus. og så selvfølgelig at min hest trives smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opstaldning, hovedstadsområdet
  • #1   15. aug 2008 hvor i hovedstadsområdet? synes det er mange gode valg, men jeg er fra nordsjælland (nordlige del af kbh), lyngby gentofte osv

• #2   15. aug 2008 det er lige meget hvor ved hovedstaden for mig jeg vil gerne køre hvis det er et dejligt sted smiley

• #3   15. aug 2008 gentofte sportsrideklub.
    mattsons, rigtig lækkert sted -kæmpe minus, svært med fold.
    vedbæk (lidt længere oppe, men nemt med offentligt eller bil). lækkert maser af faciliteter.
    exmoor i frederiksdal
    frederiksdal rideklub
    masser af selvpasser stalde omkring dyrhaven, som er rigtig lækre og hyggelige, næsten alle selvpasser steder kan man få egen underviser med, eller bruge dem som er tilknyttet. -der er bare ofte ingen ridehuse.
    står på dyrhavegård som er selvpasser stald, det er okay selvom manglende ridehus, banen er ret godt drænet.
    frederikssund, rigtig lækkert sted med masser af faciliteter også

• #4   15. aug 2008 Lokelund i Frederikssund er lækkert.
    Frederikssund ridecenter er også meget lækkert; dog er der bare mange heste.

• #5   15. aug 2008 Jeg bor i Smørum ved Ballerup og har min hest opstaldet på Salsmose Sportsrideklub. Dennis Holst underviser hver 14. dag og der er springundervisning ved Pernille Vinther Jensen som er mor til Jessica der vinder alt ponyspring for tiden smiley DM for hold, NM osv. Du får en lys boks, man skal selv muge, der hører mad med og halm. Hø/wrap skal du selv købe. Der er ridehus (20x40) og stor springbane, som bliver brugt som dressurbane til daglig. Der er mulighed for at hesten går på døgn i sommerperioden, men man vælger selv. Hestene er på fold fra ca. 8-9 til ca. 16 hver dag hele året.

• #6   15. aug 2008 PS : Salsmose ligger i Veksø. Og koster 2000 om måneden.

• #7   15. aug 2008 Ballerup har mange rigtig gode faciliteter - masser af folde, to ridehuse, 3 udendørs dressurbaner og en kæmpe udendørs springbane. Kvalificeret undervisning og skoven lige i baghaven og så går bussen lige til døren

• #8   15. aug 2008 Jeg stå opstaldet på ballerup rideklub smiley
    Vi nok en af de klubber der har de bedste fold muligheder i stor kbh .
    Vi har en super dygtig dressur underviser (vi har 2, men jeg har kun brugt den ene) som har fået mig som kun interesseret mig for spring til ind hun kom fra spring/dressur niveu til la4, hun er uddannet træner smiley
    Vi har også en knald god spring underviser som også er daglig leder på stedet.
    Vi har 2 ride huse et 20x60 og et 20x40
    4 udendørs baner, 1 stor spring bane, 2 20x60 baner, og en 40x20
    vi har 10 løbe folde og 3 syge folde
    + vi har omkring 9 store folde
    vi for skridtmaskine op så snart kommuen giver tilladelse .

og ja hvis du vil vide mere så gå ind på www.balleruprideklub.dk er ret sikker på de interesseret i at få nogle flere konkurance ryttere ind smiley

• #9   15. aug 2008 shella + lolli - har hørt der er mange års ventetid på Ballerup??

• #10   15. aug 2008 cc - hva koster det at stå hos dig? Hvor meget hø får hestene? Må man muge ud som det passer én, uden der selvfølgelig er overdrevent brug af halm??

• #11   15. aug 2008 Mie: Det kommer jo an på hvor mange der er på venteliste, ved ikke hvor mange der er pt. smiley

• #12   15. aug 2008 jeg er villig til at køre langt.. lige pt. står min ene hest i slagelse, men jeg synes dog det er liidt for langt, men finder jeg ikke andet, jaah så må det jo bare være den 1½ times køretur hver vej smiley

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #13   15. aug 2008 der er vist meeeeeget lang ventetid på ballerup... og koster omkring 4000 mener jeg....

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#14   15. aug 2008 der var engang en herinde der skrev at hendes veninden var på venteliste hos ballerup.. og hun var vist nummer 32 eller noget... så det vil sgu nok tage et par år... for det er sgu et lækkert sted....

• #15   15. aug 2008 gentofte sportsrideklub står jeg på. vi har et stort ridehus til privatryttere og et lille til rideskolen. når rideskolen er færdig må man bruge det som "fold" eller ride der. vi har god undervisning og folden er ny. den er rigtig fin men ikke så stor og det er kun en halv time om dagen... der er også en sygefold... vi har en kæmpe udendørs ridebane og ligger lige op ad bernstorffparken, som jo også har jo rigtig store baner. stemningen er god og det er et dejligt. sted. der er også en rotunde. rigtig god bund i ridehus og bane! der bliver ofte lagt ny topping... et minus er at der er ret langt til skoven, men der er heldigvis ridesti det meste af vejen og man kan nemt komme til mosen, som man også rider igennem på vej til skoven....

mattsons, har et meget lille ridehus og en rimelig stor bane, som dog stort set altid er elendig at ride på. enten for støvet eller også er den dyb som en mose (og ujævn) ridehuset kan man ikke bruge før klokken 8 om aftenen eller sådan noget fordi rideskolen får undervisning , så enten må man ride sent eller også må man ride ude i sne og storm... de har kun to paddocks som folde... et plus er at det ligger lige op ad skoven

frederiksdal rideklub: ham der har det skulle efter sigende være ret syg i roen... alle flygter derfra fordi han slår hestene og ikke passer det ordentligt + at han er ubehagelig overfor børn. jeg vil ikke sætte mig fast på dette, men det er hvad jeg har hørt fra alle der har haft med stedet at gøre...

lundtofte: meget lille sted med nogle ikke særlig gode ridebaner og rideskoleundervisning på dem. fine folde men ud til motorvej.... meget små bokse. ligger også forholdsvis langt fra skov og man skal af nogle lidt farlige veje da bilerne kører hurtigt og der ikke r ridestier... fint sted til en hyggerytter

ørholm: ekstremt små bokse - efter min mening ikke velegnede til heste over 130 cm !!! fine folde (græs om sommeren og jord og vinteren) middelr ridehus, men ikke særlig god bund. stor ridebane. ligger tæt ved skov og herfra kan man også ride videre til andre skove

dyrehavegård: kan jeg heller ikke anbefale (har stået der). fine folde. meget ujævne sommerfolde (flere heste er kommet til skade pga. meet hårde og høje buler som de ikke kan se med skader sig på når de kommer i trav og galop... men store og dejlige ellers. fine jordfolde udover at hestene står med mudder til knæene i vinterhalvåret hvis det regner bare en smule... mange heste med muk.
    ridebanen er rigtig skidt. meget meget hård (næsten som asfalt) og med dårligt dræn. et plus er at det ligger tæt op ad skoven, så er du til hygge, skovture eller distance er det fint, men vil du gøre dig indenfor en sportsgren udover dette, er det ikke godt!

stenrødegård: ligger lige op af motorvej og larmen er derfor enorm.
    fine folde, som dog ikke må bruges hmm...
    to ridebaner og et lille ridehus + et mikroridehus på størrelse med en mini paddock. den ene ridebane er fin, mens den anden er meget ujævn og ofte ret våd/ støvet... stalden er ved at falde sammen og vedligeholdelsen er forfærdelig ringe. boksene er meget små og der er MEGET lavt til loftet. ridesti hele vejen til dyrehaven , hvilket er et stort plus...

holte rideklub: rigtig godt sted. stort og dejligt. rigtig gode ridehuse og bane. gode bundforhold. boksene er okay og udeboksene suværene ! foldene er under middel. størrelsen ok, men bunden er meget dårlig med farlige dybe revner og store sten. et minus er også at alle undtagen udeboksene står på halm og derfor kun bliver muget hver fjerde dag med maskine. på grund af dette er der ret så ammoniakket deroppe...

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#16   15. aug 2008 Sarah *Søger part til Toffi* .
    hvad er priserne ca. på gentofte sportsrideklub?? kan nemlig kke finde det

• #17   15. aug 2008 nogen der kender stutteri/stald König ? smiley

det ligger i værløse..

• #18   15. aug 2008 Dahm hvor er jeg glad for at min hest skal stå i løsdrift i en lille privat stald (også bokse) i værløse..(og med stor rideklub som nabo) for da utroligt så dårlige forhold for hestene de fleste steder omkring København tilbyder... ville aldrig acceptere ½-1 times fold om dagen smiley

Mia M: Har været der ude en gang da det var nyt... så rigtig fint ud.. har hørt mange er glade for det.. men ejeren er vist lidt speciel.. altså typen der er sød hvis man kan med hende men ikke hvis man er uenig..(har jeg hørt fra flere)..

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#19   15. aug 2008 Mia M

har lige været inde på deres hjemmeside men kan ikke se hva det koster med opstaldning... ved du det?

Jeg synes nemlig bare jeg bliver ved med at lede og lede efter en rimelig pris med opstaldning og synes bare ikke jeg kan finde noget....

• #20   15. aug 2008 Fia: Bare 3000 på ballerup ikke smiley
    Men mener ikke ventelisterne er sååå lange igen mere, fordi vi har haft en masse skrift og sådag smiley

mia: Hende der ejer stald könig, har undervist på ballerup, personligt var jeg glad nok for hende i starten(det hende der underviser der), men synes ikke om hende til sidst, synes ikke hun 'går op i sine ryttere' .
    Har en veninde der stå der, der ikke engang vidste hvad deres part til deres pony hed, folk udefra der kommer føler sig ikke velkomne . Sådan er det jeg opfatter det, men de folk der så stå der er vidst meget glade for det.

• #21   15. aug 2008 det står under opstaldning på deres hjemmeside. kan det ikke i hovedet... smiley www.gek.dk

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#22   15. aug 2008 okay... jeg fandt bare frem til en hel anden hjemmeside... hehe

• #23   16. aug 2008 Jeg har så lige snakket med en der gene ville stå på Ballerup og der er så vit jeg forstod på hende tæt på 40 på venteliste.. og så går der rygter om at de ikke holder ventelisten, men tit lader folk kommer foran hvis de kender nogen der har noget at skulle have sagt der..

• #24   20. feb 2010 står på gentofte rideklub det koster 3700 kr men det er ikke sår godt mer.

• #25   20. feb 2010 nogen der kender et sted det skal være rigtig rigtig godt prisen er lige meget og nær københavn højst 40 min fra rådhuspladensen

• #26   18. apr 2010 hej der ligger en masse der ved gentofte og der omkring,
    tatersal (meget lille fold),
    mattson (kender den ikke så godt),
    ibstrup (ingen fold, de bliver lukket i ridehus om morgen),
    ordrupdal (til islændere),
    frituren (kender jeg heller ikke så godt),
    og så ligger der masser løsdrifte og selvpasser stalde rundt omkring, men er islænder rytter så kender dem ikke så godt.
    ps. kan godt være jeg har stavet nogle af dem forkert

Kommentér på:
opstaldning, hovedstadsområdet

Annonce